Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
greenback

|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2009, 0:39 Onderwerp: uitlaatdempers |
|
|
Haai allemaal,
Heb een maandje de ktm en ben er na drie weken onderuit mee gegaan bij een iets te wild remmanoeuver. Gebroken sleutelbeen en nog wat lichamelijke en koetswerkbrokken gemaakt. Het belangrijkste echter: ik kan niet wachten om terug op de adventure te kruipen en zou deze zomer al naar marokko trekken om zowel mezelf als het beestje aan een zandtest te onderwerpen.
Nu mijn vraag: mijn standaarddempers zijn bij de val optisch beschadigd geraakt en ik zou graag ineens katalysatorloze exemplaren steken. Is dit nodig? Of stook ik de standaard dempers alleen heel heet en kan dit voor de rest geen kwaad bij het vullen met loodhoudende benzine?
Weet iemand of termignoni LC4 dempers passen op de LC8 met adapters? Of ga ik beter voor de Akra's of Arrows? Alle advies is welkom.
Thanks. Tom. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2009, 11:05 Onderwerp: |
|
|
Nodig: Nee
Originele uitlaten met KAT zorgen voor erg warme uitlaat (gevaarlijk mocht het op je vallen) en voor meer warmte in de motor (kan limiterend zijn als je echt de zandduinen in gaat... maar dan heb ik het wel over extreem)
opties:
- Kat uit originele uitlaat verwijderen
- Akra's
- Wings (imitatie akra)
- leo-vince
- Boss
- div andere... Bevestiging is allemaal min of meer gelijk aan de originele, dus kan je snel zien of jouw uitlaten passen (diameter zal hetzelfde moeten zijn)
maar waarom loodhoudend? In Marokko is de 95 oktaangetal benzine gewoon loodvrij hoor! Alleen de 98 super is met lood, maar die moet je gewoon niet tanken. LC8 heeft geen 98 nodig.
zoek (zoekfunctie) even op uitlaten en dan vind je heel veel info. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2009, 12:35 Onderwerp: |
|
|
sinds mijn bezoek aan marokko was er helemaal geen loodhoudende benzine meer in het land, het is nu verboden door de overhijd ofzo. Alleen de vaatjes langs de weg zal nog enige tijd gelood worden verkocht, de pomp is sans plomb. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2009, 14:49 Onderwerp: |
|
|
mja.. je weten het zelf niet goed volgens mij: sommigen zeiden dat er nog wel lood in zat.
Maar iig is de 95 altijd "sans plomp" en dus duidelijk, en prima voor de 990/950 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2009, 23:41 Onderwerp: |
|
|
ok thanks! ik houd het voor alle veiligheid bij 95 en dan denk ik dat ik maar vertrek met de beschadigde standaard exemplaren en na de reis upgrade
nog iemand weet of er ergens een termi setje passend te maken is voor de 950?
groeten,
tom |
|
Naar boven |
|
 |
|