Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
skydiverdam
|
Geplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 22:01 Onderwerp: Krakende 2e versnelling Adv 950 |
|
|
Hoi allemaal,
Het zit me niet echt mee sinds ik mijn 950 heb. De weinige km's die ik gereden heb sinds de winter waren subliem! Nu nieuwe banden en olie, wat accesoires en laat de zomer maar komen.
Heb ik sinds vorige week dat het overschakelen naar de 2 ineens niet meer "als door boter" gaat maar al tandenpoetsend. De overige versnellingen wat soepeler maar soms wel een klak. Dat was ik niet gewend. Open gehad, koppeling bekeken alles in orde. Het is ook niet constant maar meestal.
Maak me toch een beetje zorgen om dit soort nukken. Iemand dit al eerder aan de hand gehad? Hoor het graag, groet Henri  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Misschien een domme opmerking, maar heb je al eens gekeken of niet gewoon je schakelpook los zit of ergens tegenaan loopt, zodat je niet goed kan overschakelen? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Nog zo'n misschien wel domme opmerking; Rij je misschien met ander schoeisel waardoor je eigenlijk de stand van je schakelpookje moet aanpassen??
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
skydiverdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 14:51 Onderwerp: Nee |
|
|
Nee het schakelpookje is ok en het schoeisel ook, was het dat maar. Hoorde iets over syngromessringen? Mij te technisch maar zou dat iets kunnen zijn? Het gekke vind ik dat het er ineens was. Echt van boterschakelen (ECHT perfect) naar een krakend geheel? |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 14:59 Onderwerp: nog 1 |
|
|
En nog 1:
Doet je koppeling het nog wel goed ?
Ik had hetzelfde min of meer, lastig in vrij, abrupt schakelen.
Lekkage aan de koppelingshandle....
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
skydiverdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 16:00 Onderwerp: Ook goed |
|
|
Mijn monteur heeft de koppeling open gehad. Alles ok. Maar die lekkage wat je zegt kan ik meenemen. Bedankt voor je antwoord! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 17:02 Onderwerp: |
|
|
als je monteur het over synchromesch ringen heeft... zou ik heeeeel snel een echte motorzaak/dealer opzoeken en voorlopig niks meer door die monteur laten doen....
motoren hebben namelijk altijd een zogenaamde constant-mesh sequentiele versnellingsbak: Alle versnelleingen zijn altijd gesynchroniseerd.
Een motor HEEFT GEEEN synchromesh ringen. das alleen bij koekblikken. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 17:16 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | als je monteur het over synchromesch ringen heeft... zou ik heeeeel snel een echte motorzaak/dealer opzoeken en voorlopig niks meer door die monteur laten doen....
motoren hebben namelijk altijd een zogenaamde constant-mesh sequentiele versnellingsbak: Alle versnelleingen zijn altijd gesynchroniseerd.
Een motor HEEFT GEEEN synchromesh ringen. das alleen bij koekblikken. |
 _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
skydiverdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 17:46 Onderwerp: Nee nee |
|
|
Wat ik al zei...ik heb er geen verstand van, het idee kwam ook niet van de monteur, begrijp mij niet verkeerd. Ik zelf weet alleen dat het een nieuw fenomeen voor mij is en zet het op het forum om evt zodoende tot een oplossing te komen. Probleem is dat de dealer waar die vandaan komt (Drachten) geen KTM dealer meer is, klopte er al aan maar voor een dichte deur. Geldt ook voor Barendrecht helaas (is praktisch mijn buurman). Bodegraven zal dan de volgende worden. Hoop alleen niet dat het financieel uit de klauwen gaat lopen???  |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Jou probleem wordt ook herkent door de monteur na een proefrit??
Het is namelijk een probleem dat eigenlijk gewoon niet voor komt bij de LC8 uitzonderingen bevestigen de regel dan wel weer.
Succes Johan |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Za, 18 Apr. 2009, 9:29 Onderwerp: |
|
|
Ik zou ook zeggen koppelings probleem, olie sproeier van de koppeling verstopt ?! _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
skydiverdam
|
Geplaatst: Za, 18 Apr. 2009, 13:27 Onderwerp: Bedankt |
|
|
Hoi F@zertje & Johan, ook bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het de techneuten voorleggen. Als ik eruit kom horen jullie het! Tja komt niet voor bij LC8....dat heb ik weer. Een unicum? Komt goed hoop ik!
Alle nieuwe ideeen nog steeds welkom hoor! Groet Henri |
|
Naar boven |
|
 |
skydiverdam
|
Geplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 19:31 Onderwerp: Opgelost! |
|
|
Hallo allen. Een beetje late reactie maar beter laat dan nooit toch? Nadat mijn monteur diverse dealers belde met de technische details en KTM zelf, ben ik uiteindelijk bij Andre Motors langs gegaan. Na een proefrit bleek inderdaad dat een onderdeel in de koppeling vevangen moest worden. Er zat nog garantie op de motor. Echter de 1e eigenaar (ik ben de 2e) verzuimde kennelijk het kenteken destijds op naam te zetten en reed 2 maanden op een blanco kenteken. Dus bleek mijn garantie ook 2 maanden verlopen te zijn. Heel lullig allemaal. Door tussenkomst van Andre hoefde ik alleen de manuren te betalen. Ik heb de motor gelijk laten verhogen tot S hoogte. Alles is nu perfect, met dank aan Andre Motors! |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 4 Sep. 2009, 8:43 Onderwerp: |
|
|
Andre motors is toppie
Andre en Albert hebben samen heeeel lang bij brouwer zwartebroek gewerkt, andre bedrijfsleider en albert chef werkplaats.
brouwer was vroeger zelfs ktm-importeur voor nederland, voordat het naar malden ging, ervaring genoeg dus  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|