lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rekluse voor SE en Adv: iets voordeliger in Engeland
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
G-Spot

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2009, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Whaaaaaaaaaaa, gisteren ff paar rondjes op de SE van Wilfried op de crossbaan van Valkenswaard gereden. Mét Rukluse. Wat een enorm verschil is dat zeg !!!

Moet ik ook, moet ik ook, moet ik ook, moet ik ook, moet ik ook, grin2

Mosseltje

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er nu ook zo’n 200km opzitten met de Rekluse en ik begin het nut er van te merken.
Vooral de tractie is verbeterd. Sinds ik de Rekluse heb is de motor nog geen één keer uitgevallen.

Met sluip-door-kruip-door de bossen is het heerlijk om niet te hoeven schakelen.

Het enige minpuntje is wel dat je tussengas moet geven bij terug schakelen met koppeling.

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom wil je terugschakelen met de koppeling? Merk je toch dat schakelen niet zo soepel gaat met de rekluse als wanneer je een 'normale' koppeling zou hebben?
Ben toch nog steeds zeeeer benieuwd naar de bak levensduur met rekluse ipv gewoon geschakelde bak.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

persoonlijk ben ik er ook niet kapot van
beetje hoog scooter gehalte zo'n rekluse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

Het terug schakelen is net als bij omhoog schakelen alleen mogelijk binnen een bepaalde toeren gebied. Soms wil ik terug schakelen buiten dat gebied om en dan heb ik de koppeling nodig. Ik merk wel dat ik de koppeling steeds minder ga gebruiken.

Oké, het heeft inderdaad wel wat weg van een scooter. Maar dat gevoel verdwijnt heel snel zodra ik het gas opendraai. grin

M'n linkerhand heeft vrijwel niks meer te doen en kan ik nu volop gebruiken voor de roadbook, IMO, GPS, camera, camelbak, etc..

Levensduur van de bak ben ik ook wel benieuwd naar maar volgens mij heb je dat ook zelf wel in handen. Ik blijf toch regelmatig schakelen om de bak niet te veel te belasten.

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, hoe nouw of ruim is dat toeren gebied dan? daar buiten merk je gewoon dat het echt te stroef gaat en je dus de dog's op de tandwielen aan het slopen ben? **KLOENK**
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Als de rekluse gewoon goed werkt, ontkoppelt ie alleen in het toerenbereik waar de motro normaliter hakkelig zou worden risico op afslaan bestaat.

Dus schakelen in het terrein zonder de koppeling te gebruiken is gewoon hetzelfde als bij een normale kooepling: Dat gaat prima, als je even met het gas speelt.

ps.: levensduur bak zou ik me geen zorgen over maken: Alle duur-testen vande adventure laten een zo goed al nieuwe versnellingsbak na 100dkm zien.

Ik heb dikke 55dkm met bijan alleen maar rally/offorad erop staan: En in het terrein schakel ik bijna altijd zonder koppeling: Geen enkel probleem met de bak.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Als de rekluse gewoon goed werkt, ontkoppelt ie alleen in het toerenbereik waar de motro normaliter hakkelig zou worden risico op afslaan bestaat.

Dus schakelen in het terrein zonder de koppeling te gebruiken is gewoon hetzelfde als bij een normale kooepling: Dat gaat prima, als je even met het gas speelt.

ps.: levensduur bak zou ik me geen zorgen over maken: Alle duur-testen vande adventure laten een zo goed al nieuwe versnellingsbak na 100dkm zien.

Ik heb dikke 55dkm met bijan alleen maar rally/offorad erop staan: En in het terrein schakel ik bijna altijd zonder koppeling: Geen enkel probleem met de bak.

die 100.000 in de test en die 55.000 van jouw zijn allebei zonder rekluse
ik moet het nog zien 100.000 met rekluse
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

een goed afgestelde rekluse blijft maar heel kort slippen, bij hele lage toeren en bij wegrijden. (anders zou die nooit overleven).

Het enige risico wat ik zie met een rekluse in de 950/990: Je hebt iets meer koppelingsslijtage en dus iets meer stofdeeltjes in de olie.
In de praktijk is dat weinig.. maar toch.

Ik zou dus iig zorgen dat je netjes op tijd oliewisseld als je zo'n ding erin hebt. (liever iets te vroeg). en vooral het filter!

Mosseltje

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Je koppelingsplaten zullen inderdaad erg hard slijten als je continu alles doet in de vijfde versnelling.
Als je dan uit stilstand zou wegrijden dan slipt het erg hard door. Maar dat is ook zo zonder Rekluse.

Een Rekluse vervangt je koppelingshendel. Zodra je erg laag in de toeren komt grijp je naar de koppelingshendel om naar een lagere versnelling te gaan of door wat te laten slippen.

Met straatgebruik heb je naar mijn mening niks aan een Rekluse. Het wordt pas echt handig in situaties dat jezelf flink moet spelen met de koppeling. Zoals mountainbike paadjes, trail-achtige omstandigheden, etc..

Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:
Je koppelingsplaten zullen inderdaad erg hard slijten als je continu alles doet in de vijfde versnelling.
Als je dan uit stilstand zou wegrijden dan slipt het erg hard door. Maar dat is ook zo zonder Rekluse.

Een Rekluse vervangt je koppelingshendel. Zodra je erg laag in de toeren komt grijp je naar de koppelingshendel om naar een lagere versnelling te gaan of door wat te laten slippen.

Met straatgebruik heb je naar mijn mening niks aan een Rekluse. Het wordt pas echt handig in situaties dat jezelf flink moet spelen met de koppeling. Zoals mountainbike paadjes, trail-achtige omstandigheden, etc..

Met straatgebruik heb je naar mijn mening niks aan een Rekluse ???
is toch in vele supermotards aanwezig zo'n Rekluse
Naar boven
CrazyIvan

BerichtGeplaatst: Za, 18 Apr. 2009, 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

Ik denk dat je een slipperclutch en een Rekluse door mekaar haalt.
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 18 Apr. 2009, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

CrazyIvan schreef:
mr wheely schreef:

Ik denk dat je een slipperclutch en een Rekluse door mekaar haalt.

solly je hebt gelijk thumbsup
ik zag een filmpje op youtube van een man met 1 arm
en die had een super motard met rekluse was voor hem perfect thumbsup
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: