Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Marcie Marc
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 17:15 Onderwerp: Koppelingsvloeistof Superduke verversen hoe? |
|
|
Wie heeft er ervaring met het zelf verversen van de koppelingsvloeistof?
Ik heb gehoord dat dit met een injectiesouit zou moeten om lucht in het systeem te voorkomen. Nou heb ik niet zo'n "injectiespuit" en wil ik voorkomen dat het straks "mis" gaat en er lucht in het systeem komt als ik zelf de vloeistof wil verversen.
Als er eenmaal lucht in het systeem zit schijnt dit er ook moeilijk weer uit te krijgen te zijn.
Wie heeft er tips & trics voor mij? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 17:37 Onderwerp: |
|
|
klopt. Ontluchten gaat wel hoor, maar 't kan wel lastig zijn.
Koop een Magura-Blood vulsetje: Flesje met vloeistof, vulspuit en slangetje etc. (bij KTM dealer verkrijgbaar)
Dekseltje open aan de bovenkant. Oude vloeistof eruit opdeppen/schoonmaken. Dan doorspuiten van onderaf, totdat alles mooi helder is.
(helemaal uit elkaar halen kan ook.. maar alsie niet extreem vervuild is hoeft dat niet hoor) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 18:45 Onderwerp: |
|
|
ik gebruik 2 injectiespuiten, als tijdens het volpompen van onderaf het potje op het stuur over dreigt te lopen, trek ik het potje weer gedeeltelijk leeg met de tweede spuit, scheelt een hoop rommel met knoeien/deppen.
De volle spuit zet ik ondersteboven direct op de nippel, (tuutje moet dan wel klein/spits genoeg zijn)
nippel met ringsleuteltje slagje open draaien, en pompen maar  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 3:13 Onderwerp: |
|
|
lijkt me ook niet zo duur om het je dealer even te laten doen
als je er zelf de spullen niet voor hebt |
|
Naar boven |
|
 |
ErwinGTI

|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Hey Marc,
Kom gewoon langs hier, dan gaan we lekker aan sleutelen.
Heb je wieltje gevonden op de deurmat? Ja, ik was gisteravond weer lekker aan het inrijden van mijn SMR  _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
 |
Marcie Marc
|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 12:31 Onderwerp: |
|
|
ErwinGTI schreef: | Hey Marc,
Kom gewoon langs hier, dan gaan we lekker aan sleutelen.
Heb je wieltje gevonden op de deurmat? Ja, ik was gisteravond weer lekker aan het inrijden van mijn SMR  |
Hey Erwin,
Die heb ik gevonden hoor! bedankt!
Heb jij koppelingsvloeistof al eens vervangen dan?
Is toch een "bepaalde" procedure met van onderaf met injectiespuit....
Kan ook op mijn werk aan de motorfietsjongens vragen of zij dat gereedschap hebben zat ik me later nog te bedenken. |
|
Naar boven |
|
 |
ErwinGTI

|
Geplaatst: Zo, 12 Apr. 2009, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Nee, nog nooit. Vorige KTM had ik maar 14 maanden in bezit.
Het zal niet veel anders zijn dan van de voorremmen doorspoelen & ontluchten. _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
 |
|