lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

accu probleem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:12    Onderwerp: accu probleem Reageer met quote

hoi

wat is de levensduur van een accu ,en hoe lang zit er garantie op

ik heb het idee dat de mijne overleden is angry

nog geen 2 jaar oud

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:19    Onderwerp: accu Reageer met quote

Hoi,

Geen garantie, en helaas, de mijne legde ook het lootje na 1,5 jaar.
nieuwe kost iets meer dan 100 euro. Ik vind het ook raar dat die dingen structureel het lootje leggen.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

we hebben het onlangs daar nog over gehad mijn accu ook nog geen 2 jaar oud, overleden/slecht.
de dealer vond het ook belachelijk, claim bij de importeur neergelegd, GEEN garantie, dus maar zelf betaald.

Lijkt wel of er een slechte serie aan ktm geleverd is, want mijn vorige 950 heb ik na 4 jaar ingeruild met nog de originele accu er in die het nog prima deed.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Slecht nieuws Ray,welkom bij de accuprobleemclub!! Ze gaan niet lang mee,die van mij was binnen 1,5 jaar naar de Fillistijnen,en het valt NIET in de fabrieksgarantie van KTM.Ik heb al een hele discussie erover gevoerd met KTM-NL,maar nu word mijn mail niet eens meer beantwoord.Als je geluk hebt heb je een dealer die je tegemoed komt.Het laatste wat KTM mij vertelde was dat hij vervangen word binnen de garantie als hij misschien een maand oud is,maar voor de rest moet je het maar gewoon uitzoeken! Waardeloos dus!
SUcces.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen we niet eens met zijn allen naar KTM-nl rijden en die accu's door het raam gooien?
evilgrin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Kunnen we niet eens met zijn allen naar KTM-nl rijden en die accu's door het raam gooien?
evilgrin


Dan zou je ze eigenlijk bij Yuasa (spel ik dat goed?) door het raam moeten gooien.

Andre van www.andremotors.nl zei tegen mij "neem de accu maar mee, dan probeer ik het bij Yausa te claimen"
leuk aangeboden, maar ik was er inmiddels al zo flauw van dat ik hem maar weggegooid heb sad3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal goed,dat is ook service!! Maar als je motor in de fabieksgarantie valt mag je verwachten dat de importeur het gewoon netjes oplost........Maar KTM is selectief,bij de 1 lossen ze alles op en bij de ander niets????? Ze hebben voor mij 1 probleem opgelost,en toen ik met die andere problemen aankwam heb ik niets meer gehoord?? Misschien vanwege de onmin met mijn 1e dealer?? Ik weet het niet,maar het klopt niet iig.Je betaalt heel veel geld en dan ben je de beste,maar als er dan wat is ben je opeens de vervelendste??? beetje jammer.
Misschien dat Yuasa wel goed met service omgaat?? Ik heb al jaren Yuasa accu's in mijn motoren maar nog nooit problemen gehad?? Misschien kunnen we het met een paar mensen aankaarten bij de importeur van Yuasa?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goelen



Geregistreerd op: 14-11-2006
Berichten: 37
Woonplaats: melsbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

batterij laten vervangen tijdens onderhoud. moest iedere week opladen en dan nog... bij moto Deschouwer hebben ze er een pantera ytz14s ingestopt. kost 146 euro.
goede service trouwens bij deze dealer . goede mechanieker die mijn motor doet, rijdt zelf adv. is altijd iets makkelijker praten. grtjs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2009, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

hi,
mijn batterij was ook na de eerste winterprik dood, toen mijn motor een weekje niet gereden had... en hij staat nochtans in de garage.
Deschouwer heeft een nieuwe batterij gegeven, ze weten desondanks dat ze niet bij KTM moeten aankloppen voor support hieromtrent, pure shop-service dus, nice!

over het algemeen zijn de batterijen gewoon ondermaats voor deze motor. een druppellader aanhangen dus, fiche aan crashbar vastmaken en je kan er zonder prutsen makkelijk aan. ze moesten deze info meteen bij aanschaf Adventure meegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2009, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

deon schreef:
hi,
mijn batterij was ook na de eerste winterprik dood, toen mijn motor een weekje niet gereden had... en hij staat nochtans in de garage.
Deschouwer heeft een nieuwe batterij gegeven, ze weten desondanks dat ze niet bij KTM moeten aankloppen voor support hieromtrent, pure shop-service dus, nice!

over het algemeen zijn de batterijen gewoon ondermaats voor deze motor. een druppellader aanhangen dus, fiche aan crashbar vastmaken en je kan er zonder prutsen makkelijk aan. ze moesten deze info meteen bij aanschaf Adventure meegeven.


die info moet je dealer dan meegeven laugh maar wel goede service
als je een gratis accu krijgt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2009, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals hierboven al ergens staat, 4 jaar lang op mijn 950 geen enkel probleem, ondanks intensief gebruik van verwarmde handschoenen in de winter, en de carburateurverwarming constant aan daarbij (wat op een 990 niet eens zit wink3

Ik hou het op een slechte serie accu's heb jij ook een 990 van 2007 deon?

Trouwens, dat starten van een 990 met (verplicht) licht aan, (geen schakelaar) lijkt me ook niet echt gezond, beter eerst starten, en dan pas licht aan wink3

Dat kan overigens wel, kijk hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2009, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

hi Daan, 't is inderdaad een 2007 adv (overjaars gekocht een jaartje geleden).
sinds de nieuwe batterij en druppellader (die ik overigens alleen in januari en februari heb gebruikt) doet ie het prima. ik heb wel een vermoeden (maar dat moet ik eens checken) dat de lamp even uitgaat als de starter zijn werk doet.. zou dat batterijbesparend werken?

ik ben niet zo kundig als het op motorknutselen aankomt, dus moet voor alle aanpassingen meteen naar de dealer lopen...zelf tanken gaat nog net undecided
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2009, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

bij de nieuwe adventures en de SE gaat de verlichting idd uit al je start (dan heb je weer net iets meer startstroom). Hiervoor is een extra relais opgenomen in de bedrading (zie schema).
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2009, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
bij de nieuwe adventures en de SE gaat de verlichting idd uit al je start (dan heb je weer net iets meer startstroom). Hiervoor is een extra relais opgenomen in de bedrading (zie schema).



MMM, de SMT heeft dit niet, (net uitgetest).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. KTM wijzigd het wel erg vaak. misschien zijn ze er van teruggekomen.

Ik heb (helaas) nog geen schema's boeken van de nieuwere modellen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif