Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Wat betreft de binnenbanden : ik heb de originele na 55k laten vervangen door binnenbanden van Bridgestone, medium duty. Die zijn 3mm dik. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Onno, neem voor de OER 4mm UHD (Ultra heavy Duty) van continental of Michelin. Kosten je rond de 25 euro pen biba, maar scheelt zeker lekke banden.
(of mouse natuurlijk).
Ik heb op dag 1 3x een band staan plakken, 2x in de proef (achterband): eerste keer 15 minuten totaal, 2e keer dikke 20 minuten (zie oer filmpje).
Nu heb ik wel Excel velgen... dus niet die vasthoud-rand! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2009, 12:12 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Op vakantie hebben we allemaal een spuitbus bij en die werkt iig bij TT en TL banden, veel makkelijker tongue3 |
Hoe werkt dat, die spuitbus? Werkt dat dan bij banden met een binnenband?
me=newbie  _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2009, 12:59 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Quote: | Op vakantie hebben we allemaal een spuitbus bij en die werkt iig bij TT en TL banden, veel makkelijker tongue3 |
me=newbie  |
Wel, ik ben ook een binnenbandnewbie en ik zou dat ook wel eens willen weten  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 2:04 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Master of Disaster schreef: | Quote: | Op vakantie hebben we allemaal een spuitbus bij en die werkt iig bij TT en TL banden, veel makkelijker tongue3 |
me=newbie  |
Wel, ik ben ook een binnenbandnewbie en ik zou dat ook wel eens willen weten  |
gewoon je bandje plakken dat is het beste
die troep in de spuitbus zorgt voor erge onbalans en je moet dan toch je binnenband vervangen. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 9:23 Onderwerp: |
|
|
OP vakantie neem ik een biba reserve mee, EN een spuitbus,
als de spuitbus truuk werkt, dan heb je een mooie thuiskomer en sta je niet onderweg te klooien.
Lukt het niet, (wat ook wel voorkomt), dan wordt het bandje wisselen
De instrukties staan op de spuitbus, ik geloof ventiel boven. spuiten en gelijk gaan rijden.
De beter gesorteerde tankstations verkopen deze bussen, en sommige motorzaken. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2009, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Het zou misschien leuk zijn om eens een stappenplan op te stellen van hoe je precies die band kan vervangen: voor een mountainbike draai ik mijn hand niet om, maar ik zou zelfs niet weten hoe ik het wiel uit zo'n dikke adventure krijg... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 26 Mrt. 2009, 3:35 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Het zou misschien leuk zijn om eens een stappenplan op te stellen van hoe je precies die band kan vervangen: voor een mountainbike draai ik mijn hand niet om, maar ik zou zelfs niet weten hoe ik het wiel uit zo'n dikke adventure krijg... |
zoek maar eens goed op dit forum en je komt het van zelf tegen hoe dat moet  |
|
Naar boven |
|
 |
|