Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
johanelsie

|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 0:31 Onderwerp: leuke ondekking gedaan vandaag wat is jullie mening |
|
|
kijk deze e-mail heb ik vandaag gestuurd naar men garage
met wat ik ondervonden heb
wat vinden jullie hier van?
OP 11/12/2008 HEB IK BIJ JULLIE EEN KTM 990 ADVENTURE AANGEKOCHT. (okasie)
NU HEB IK OP GEREGELDE TIJDSTIPPEN HET UITVALLEN VAN DE MOTOR.
MEESTAL BIJ HET VERTRAGEN, VALT DE MOTOR STIL EN KAN IK DEZE NIET HERSTARTEN
ik ben dan eens langs geweest om dit te herstellen.
blijkte dat dit de injectiepomp was die los stond!
het stilvallen van de motor is wel verminderd maar nu nog steeds aanwezig!
nu deze morgend was het heel frustrerend want het de motor viel terug maar eens stil
keer na keer!
ben ik zelf eens op inspectie gegaan heb bleek dat bijna geen olie op de motor is
ik heb er 2liter moeten opgieten om terug boven het min pijl uit te komen!
als je weet dat de inhoud op men motor 2,5liter is, heb ik dus heel veel olie moeten bijgieten!
dus nu vraag ik me af?
ofdat ik op 3000km bijna heel men olietank oprijd, wat me niet logisch lijkt!!!
of er is gewoon geen kontrole gedaan bij de verkoop of er genoeg olie op de motor is!
als dit zo is wat voor een schade moet de motor dan wel niet inwendig hebben!
ik hoop op een reactie, want dit kan zo niet verder!
ik heb me deze motor gekocht om me er mee te kunnen verplaatsen!
maar durf met deze motor nergens meer heen te gaan want ik kan overal stil vallen
en met een motor waar ik me niet kan op vertrouwen ben ik niets!
[size=20] wat vinden jullie hier van??? is dit normaal ??? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 0:52 Onderwerp: |
|
|
Gaat je oliedruk lamp wel aan voordat je start? zoja, dan doet je oliedruklampje het dus...
en dus: Heb je altijd oliedruk gehad, want je rijdt natuurlijk niet met een rood lampje door.
In principe heb je bij een 1/2 liter olie al druksmering. Alleen je koeling is dan slechter, verder zal je weinig schade lopen: HET grote voordeel van dry-sump smering!
Maar weet je heel zeker dat je goed gepijld hebt... als de olie namelijk terugloopt in het blok, of de motor niet goed recht staat bij het pijlen, kan je maar o zo makkelijk je vergissen en er 2 liter te veel in gooien... en das ook niet goed!
(zie diverse topics over oliepijlen)
(2 liter op 3000 km kan niet, zeker niet als je de catalysators er nog op hebt, die verstikken dan onmiddellijk en dat merk je echt! ALS het waar zou zijn heb je een gebroken olieschraapring, maar het lijkt me onwaarschijnlijk) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
johanelsie

|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 0:56 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Gaat je oliedruk lamp wel aan voordat je start? zoja, dan doet je oliedruklampje het dus...
en dus: Heb je altijd oliedruk gehad, want je rijdt natuurlijk niet met een rood lampje door.
In principe heb je bij een 1/2 liter olie al druksmering. Alleen je koeling is dan slechter, verder zal je weinig schade lopen: HET grote voordeel van dry-sump smering!
Maar weet je heel zeker dat je goed gepijld hebt... als de olie namelijk terugloopt in het blok, of de motor niet goed recht staat bij het pijlen, kan je maar o zo makkelijk je vergissen en er 2 liter te veel in gooien... en das ook niet goed!
(zie diverse topics over oliepijlen) |
ja hoor heb warm gereden hem op middenbok gezet even gewacht en dan gemeten
vandaag een paar keer gereden en het pijl na het rijden zit halverwege tussen min en max
en dat door eerst die 2liter olie op men blok te gieten
lampje brand ook bij het aanleggen van het contakt |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 2:48 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me toch ook dat, indien die 2 liter teveel zou geweest zijn, je dat wel heel snel op een aantal onaangename manieren zou merken...
Maar bij 2 liter op 3000 kan het bijna niet anders dan dat het achterlicht zou ronddrijven in de olie .
Verder durf ik daar geen uitspraken over doen, ik ken uw moto niet. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
johanelsie

|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 11:29 Onderwerp: |
|
|
voila dealer heeft me gebeld
en liet me weten dat ik hem vrijdag eens binnen moet steken!
hij gaat er dan eens naar kijken
ik laat nog wel weten wat het probleem is!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 18:58 Onderwerp: |
|
|
En ?
Moet een serieus probleem zijn want elders lees ik dat hij te koop staat  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
|