Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
deon

|
Geplaatst: Vr, 27 Feb. 2009, 16:14 Onderwerp: Tripy GPS |
|
|
iemand al wat ervaring met Tripy gps? ik ben eigenlijk op zoek naar een 2de hands toestel, maar nogal dun bezaaid blijkbaar.
is een Belgisch ding en om roadbooks te maken (en te rijden) lijken de specs dik in orde!
voor zover ik begrepen heb is er in de Dakar van dit jaar mee gewerkt. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 27 Feb. 2009, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Ervaring, in die zin da'k er al 2 ritten mee gereden heb. Héél plezierig toestel, werkt accuraat en overzichtelijk. Heb er nooit een aangeschaft omdat ik de mogelijkheden te beperkt vond voor de prijs, of omgekeerd
Maar dat het heel goed werkt en degelijk is van kwaliteit, laat daar geen discussie over zijn... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 2:13 Onderwerp: |
|
|
hey raketman,
heb je die tripy dan gehuurd?
de prijs is idd pittig, dat houdt een impulsaankoop een beetje tegen
maar als je gedurende twee weken roadbooks moet liggen kleven 's avonds op hotel...da's ook geen lol.
bij de transtunisia rally biedt de organisatie de roadbook ook aan op tripy...vandaar mijn vraag. ik vermoedde al dat ie niet geschikt zou zijn voor meer alledaags gebruik.
greetz |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 11:29 Onderwerp: |
|
|
Gehuurd niet, dat waren 2 ritten die trouwens door een forummer (African) van hier in elkaar gestoken waren en waarbij de mensen van Tripy zelf aanwezig waren om een beetje uitleg te geven over het toestel. Ze hadden er een stuk of 15 bij en je kreeg er dan eentje mee voor de dag. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 14:47 Onderwerp: |
|
|
ah zo. voor de transtunisia werkt tripy ok mee, en verhuurt ze voor 150 euro. dat vind ik wel prijzig (gezien een nieuwprijs van 500)
anderszijds wel een aardig ding, als je af en toe de bossen en velden inrijdt zonder plan, kom je geregeld toffe stukken tegen, die je dan kan opslaan...meestal weet ik zelf niet meer waar ik gereden heb na zo'n dag...de leeftijd  |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Wo, 4 Mrt. 2009, 16:18 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Ervaring, in die zin da'k er al 2 ritten mee gereden heb. Héél plezierig toestel, werkt accuraat en overzichtelijk. Heb er nooit een aangeschaft omdat ik de mogelijkheden te beperkt vond voor de prijs, of omgekeerd
Maar dat het heel goed werkt en degelijk is van kwaliteit, laat daar geen discussie over zijn... |
En wat zijn de mogelijkheden precies? Kun je er ook gewoon mee GPS-en? Dat wil zeggen over de snelweg, roadbook style, en ook de asfaltloze kant van een berg op? _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 5 Mrt. 2009, 20:29 Onderwerp: |
|
|
roflastc schreef: | En wat zijn de mogelijkheden precies? Kun je er ook gewoon mee GPS-en? Dat wil zeggen over de snelweg, roadbook style, en ook de asfaltloze kant van een berg op? |
Dat is het nu net, geen GPS functie. Je kan -dacht ik- wel op een soort compas rijden, of in de ruwe nabijheid van een bepaalde plaats of coördinaat geraken maar daar herinner ik me het fijne niet meer van.
't Is eigenlijk enkel een elektronisch roadbook dat met GPS technologie werkt. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Vr, 6 Mrt. 2009, 12:31 Onderwerp: |
|
|
hmm , jammer dat het ding niet zo mega-universeel is. Op zich vind ik het ding wel praktisch vergeleken met de grote Roadbook bakken. Ook minder arbeidsintensief qua route invoer en planning. Wellicht dat het voor de veel gebruikers nog een uitkomst kan zijn want ik denk wel dat het installeren van een Roadbook, Imo etc etc. uiteindelijk net zo duur is 9vooral als je er mee begint en alles nog moet kopen) _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Vr, 6 Mrt. 2009, 16:57 Onderwerp: |
|
|
klopt, het is eigenlijk een digitaal roadbook. wel met een enorme (30 uur) autonomie. hij is uitvoerig gebruikt op de afgelopen Dakar rally.
't is een beetje zoals de gps toestellen van weleer of de wandel gps-'n (eTrex, Vista...), waarmee je waypoints inbrengt (manueel of via een software pakketje zoals Mapsource van Garmin) en waarbij het toestel je dan de weg toont van waypoint naar waypoint. deze toestellen houden geen rekening met de bestaande wegen, als je dus afwijkt zal het "kompas'" je steeds in vogelvlucht naar het punt wijzen waar je had moeten langskomen (ook al ligt daar dan een afgrond tussen). wat je wel kan doen is een stafkaart inscannen van een gebied (waar geen gewone gps kaarten voor zijn), deze calibreren en een route uitzetten volgens de pistes/wegen op deze kaart, en deze dan op je gps inladen. het is dus vooral een offroad gebeuren, daar zijn ze voor gemaakt. |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Di, 10 Mrt. 2009, 13:29 Onderwerp: |
|
|
Verleden jaar had ik het geluk om bij de finalisten van de wedstrijd "P motard van het jaar" te mogen meedoen .
Een van de proeven was een regelmatigheidsrit met behulp van een Tripy, en deze was bevestigd op het noodzakelijke kwaad... een BMW.
Nu moet ik zeggen dat het systeem me qua principe (bolletje pijltje) wel aansprak. Na een rit van ongeveer 1u moet ik zeggen dat mijn enthousiasme wat geminderd was.
Op grote steenwegen gaat de Tripy heel goed maar bij hele kronkelige baantjes met veel splitsingen heb ik moeten vaststellen dat de Tripy de bal wel wat missloeg..
Met als gevolg dat ik op een gegeven ogenblik in een doodlopende straat stond met 2 andere finalisten (en jawel hoor ook op een BMW).
Nu hadden we alledrie zin om de Tripy eraf te sleuren en in de eerste de beste tandaard boekhandel een deftige wegenkaart te kopen, ware het niet dat de Tripy gps gemonteerd was op een ram-mount en die dingen beresterk zijn
Uiteindelijk hebben we de weg wel gevonden maar ik rijd toch liever met een ander gps toestel.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat het de eerste maal was dat ik met dit toestel werkte en we geen tijd kregen om er gewend aan te raken, ofwel lag het aan de BMW  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 11 Mrt. 2009, 4:34 Onderwerp: |
|
|
"P motard van het jaar" what the f#ck is da |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Wo, 11 Mrt. 2009, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Hi Lode,
motard van het jaar finale, knap dat je zover bent geraakt (ik ken Donny van Deschouwer...die zat ook dichtbij)
inderdaad, dat bolletje-pijltje wil blijkbaar wel eens fout gaan, en het feit dat je geen visuele controle hebt op je scherm (je ziet jezelf niet over een kaart rijden) maakt het waarschijnlijk nog verwarrender soms.
als je off road rijdt op een piste in Afrika zal het wel zijn dienst doen denk ik. maar hier met onze drukke baantjes...daar is ie niet voor gemaakt.
mijn conclusie: Garmin rules op de weg, Tripy ernaast! |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 12 Mrt. 2009, 10:34 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, was ook mijn conclusie.
@ Mr. heely: P motard an het jaar was een wedstrijd georganiseerd door P magazine waarbij je voor 1 jaar een bmw gs800 (+ kledij enz..) kreeg.
Nu moest je daarvoor een paar weken lang een heleboel vragen ivm motorrijden invullen. Nu kan ik zeggen dat de vragen echt niet gemakkelijk waren, het merendeel was op te zoeken op google enz
De finalisten moesten dan 4 praktische proeven doen, circuitrijden op Croix, off-road rijden,regelmatigheidsrit enz |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2009, 11:59 Onderwerp: |
|
|
ik moet mijn mening over de Tripy wat bijsturen!
net 2 weken in Tunesië gereden (Trans Tunis Rally) en volledig roadbook was ook op Tripy.
in één woord: fantastisch....op voorwaarde dat het roadbook goed gemaakt is (en dat was het ook).
op moelijke stukken hoef je niet te prutsen aan je roller.
je rijdt geen 10 meter verkeerd of hij geeft het aan, kompasnavigatie is super, alle info kan je bereiken terwijl je rijdt (grote knoppen), zichtbaarheid nooit een probleem (felle zon, 's nachts, regen, scherm past zich automatisch aan)
en zeer degelijk gebouwd (iedereen is wel enkele keren flink onderuit gegaan...geen krimp gegeven)
autonomie is idd zeer lang (twee volle dagen zonder bijladen is geen probleem)
roadbooks maken via de software is een makkie. je kan via de software ook een door to door route laten maken, beetje zoals met de gewone gps-en), maar het blijft een digitaal roadbook eerder dan een straten gps.
ik heb even met Marc Coma kunnen praten (die kwamen met de Rally de Tunisia in hetzelfde bivak slapen); zij mochten de Tripy niet gebruiken wegens te makkelijk...tsja, dat dan weer wel!  |
|
Naar boven |
|
 |
|