Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 28 Feb. 2009, 16:45 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Het laten vervangen van de as en dichting is in ieder geval geen garantie. ??????
waarom niet ????? als dit binnen de garantie periode is of als het probleem er al was binnen de garantie
|
Ik bedoel niet de herstellingsgarantie, maar het feit dat de vervanging geen garantie is voor het niet meer terugkeren van het probleem ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 14:33 Onderwerp: |
|
|
Ok dan! Reacties. Het feit dat er met mijn KTM iets mis is is geen maatstaf voor de rest maaarrrrrrrrr ik lees nu toch wel weer dat meer oranje ridders hetzelfde probleem hebben.
Ok de drukklep van de radiator.......daar heb ik er inmiddels al vijf van vervangen en ik rijd nu met een dop met 1.8 bar openingsdruk. Dit zorgt ervoor dat ik tot nu toe gewoon 130 kan rijden op de snelweg zonder een kotsend koelsysteem.
Asje van de waterpomp.......is vervangen.......heb de oude asjes hier thuis.
Het koelsysteem is bij Brouwer doorgespoeld dus verstopping ergens zou niet het geval moeten zijn.
Mijn 950 zou alle beschikbare modificaties hebben gehad die nodig waren. De kopbouten zal ik nog eens navragen. Kan ik zo zien of het gemodificeerde zijn trouwens? Weet iemand dat?
 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2009, 18:37 Onderwerp: |
|
|
RobbieV schreef: | . De kopbouten zal ik nog eens navragen. Kan ik zo zien of het gemodificeerde zijn trouwens? Weet iemand dat?
 |
Robbie, aan de linkerkant van de motor kun je onderlangs de tank zo de kopmoeren van de achterste cilinder zien zitten, de gemodificeerde moeren hebben zo een geflensde rand aan de onderkant je weet wel, net of er een sluitring onder zit.
Het oude type moeren heeft dit nl niet.
Een 2003 is gegarandeerd uit de fabriek gekomen met oude type moeren er op, was een modificatie destijds, als op jouw brommer die mod niet uitgevoerd is, dan heb je des te meer kans dat er een koppakking stuk is wat jouw probleem veroorzaakt.
Alleen jammer dat zoiets destijds garantiewerk was, en nu niet meer?
(alhoewel, als ktm in 2003 verzaakt heeft om de mod uit te voeren?)>
ps: leed dit draadje maar eens door, johan had destijds precies hetzelfde, bleek na een hoop kastjenaardemuur gestuur toch ook een kapotte koppakking te zijn
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=205&highlight=koppakking
verlies hierdoor niet je vertrouwen in de motor, ik heb inmiddels bijna 100.000 LC8-kilometers achter de rug zonder kapotte koppakking.
(wel verdeeld over 2 LC8888 ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 15:41 Onderwerp: Na wat gesleutel |
|
|
Ok na alle tips te hebben gelezen ,waarvoor ik iedereen wil bedanken trouwens, wat gesleuteld aan mijn motor. Radiatordop en zitting goed schoon gemaakt. Alles netjes op peil gezet en toen nog maar eens proberen.
Ik zou bijna vergeten hoe lekker je met de LC8 over het strand kan scheuren!!!! Dat was leuk dus!
Minder leuk is dat hij toch nog de vinger in keel steekt na zo'n ritje. Broek en laars nat van de koelvloeistof. Na de dop een klein stukje open te hebben gedraaid blies het systeem alle overdruk het drukvat in. Er zat trouwens een beetje bruin korrelig (lijkt wel fijn vermalen noten) vuil op de zitting van de radiatordop. Duidt dat op koppakking problemen?
Ik heb de motor trouwens tijdens het sleutelen eens gestart zonder radiatordop. Er kwamen wat kleine luchtbelletjes omhoog maar niets schokkend. Als ik dan gas gaf dan spoot het wel de radiator uit maar dat lijk mij normaal te zijn omdat de pomp dan aan het werk gaat en druk opbouwt. Dus..........nog geen steek verder eigenlijk en baal er stevig van zeg! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 21:05 Onderwerp: |
|
|
ok, gezien alle controles etc, denk ik dat je idd dan toch gewoon een lek naar de cilinder toe hebt: Koppakking of ergens een klein scheurtje in cilinderkopdeel of cilinderdeel.
Helass helaas... en ja, bruine zooi in koelwater (niet olie/vet) is daar wel een mogelijk teken van.
ik ben er bang voor.
Gezien jij een 2003 hebt, kan dit weldegelijk het kopbouten probleem zijn!
Anders, blijf ik erbij: duidelijk iets mis mee... niet normaal, geen algemeen 950 probleem, maar exemplarisch probleem.
Oorzaak kan natuurlijk van alles zijn: fabrikagefout, een keer echt te lomp op het gas met koude motor geeft net zo goed hetzelfde resultaat!
Ik denk dat er maar 1 oplossing voor is: Blok eruit, koppen eraf, nazien, koppingen vervangen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 21:18 Onderwerp: |
|
|
moet het blok er uit voor koppakkingen vervangen? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 21:28 Onderwerp: |
|
|
orps... weet ik niet zeker, maar lijkt mij zelf verreweg het handigst. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 23:53 Onderwerp: Hm |
|
|
Bloody hell dat wilde iik nu net niet allemaal horen. Wordt vervolgd. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 1:45 Onderwerp: Re: Hm |
|
|
RobbieV schreef: | Bloody hell dat wilde iik nu net niet allemaal horen. Wordt vervolgd. |
dit kan je dealer wel nameten voordat je begint met sleutelen
maar als ik het zo lees zou een andere dealer ook een oplossing zijn |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 8:03 Onderwerp: Re: Hm |
|
|
.... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 12:02 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
Alleen jammer dat zoiets destijds garantiewerk was, en nu niet meer?
(alhoewel, als ktm in 2003 verzaakt heeft om de mod uit te voeren?)>
ps. dit draadje maar eens door, johan had destijds precies hetzelfde, bleek na een hoop kastjenaardemuur gestuur toch ook een kapotte koppakking te zijn
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=205&highlight=koppakking
verlies hierdoor niet je vertrouwen in de motor, ik heb inmiddels bijna 100.000 LC8-kilometers achter de rug zonder kapotte koppakking.
(wel verdeeld over 2 LC8888 ). |
Ja vertrouwen verliezen zou jammer zijn hoewel ik het wel zou snappen want ik weet me mijn ellende nog goed te herrinneren.
Uiteindelijk bestaat er in mijn ogen geen fijnere brommer dan de LC8 dus dat maakt een boel goed als je de ellende hebt overwonnen.
Wat ik zo lees zou het mij idd niet verbazen dat je een koppakking lek hebt en als dit inderdaad een motor is die toendertijd een modificatie had moeten onder gaan en deze niet heeft gehad, dan zou ik eens brieven gaan schrijven naar de garantie man van KTM Nederland.
Succes
Johan |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 16:19 Onderwerp: Adventure Rrrrrrr |
|
|
Ok wordt vervolgd had ik geschreven............nieuwe aankoop is een feit. Vertrouwen niet verloren en wilde mijn problemen aan niemand overgeven. Ik heb de 950 ingeruild voor een 990 Adventure R. Best een peppie fiets vind ik.
Nu wachten...................dat duurt best lang zeggen ze!
Iedereen bedankt voor de adviezen etc. Hoop met deze brommert meer geluk te hebben. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 17:07 Onderwerp: |
|
|
het is ook een manier om een lekke koppakking op te lossen
Gefeliciteerd man  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 18:30 Onderwerp: |
|
|
tja... en hopelijk lost de dealer het probleem op... anders hebben we over 2 maanden hier weer iemand die een koelwaterprobleem heeft  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 18:39 Onderwerp: Kriebels |
|
|
Tsja...........Dr Bean. Ik heb het transparant gehouden volgens mij. Dealer gaat het blok uit elkaar halen. Ze zijn niet zeker of het de koppakking wel is. Daarnaast begon het bij mij al te kriebelen toen ik de foto's van de R zag.
Had hem ook zonder wat te zeggen bij een andere dealer in kunnen ruilen. Vind ik niet netjes. |
|
Naar boven |
|
 |
|