Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
johanelsie

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 22:25 Onderwerp: voorlampje H7 demonteren op adventure??? |
|
|
hallo
ik heb me vandaag om een setje xenon geweest.
nu zou ik deze dit wiekend willen monteren!
maar als ik al eens goed bekijk dan kan ik niet zomaar aan men voorlamp H7 komen
weet er iemand de snelste manier om hierbij te komen |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 22:35 Onderwerp: |
|
|
2x 2 schroeven (imbus 5) van de kuipdelen langs de ruit eruit schroeven (dus niet de ruit zelf he),
en dan pak je zo (met enige voorzichtigheid) de ruit met koplamp unit en al er tussenuit.
stekker van de koplamp zitten aan de motorkant in een soort houdertje, waar je ze zo los kan halen.
<3 minuten werk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
johanelsie

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 22:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | 2x 2 schroeven (imbus 5) van de kuipdelen langs de ruit eruit schroeven (dus niet de ruit zelf he),
en dan pak je zo (met enige voorzichtigheid) de ruit met koplamp unit en al er tussenuit.
stekker van de koplamp zitten aan de motorkant in een soort houdertje, waar je ze zo los kan halen.
<3 minuten werk. |
thx maat |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Bij de bovenste van die 2 valt een lip die aan de koplampunit vast zit met een groot gat om een uitstekend rond vlak om het boutgaatje heen. Die lippen moet je dus wel iets naar buiten kunnen duwen om ze vrij te krijgen. Ik weet niet of dat lukt zonder de hele zijstukken te verwijderen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 22:56 Onderwerp: |
|
|
nog dit:
Misschien kun je beter ook de andere 2x 4 schroeven van de zijkappen losnemen en de zijkappen even weghalen (knipper zitten met stekkertje vast).
Je kunt dan makkelijker ziet hoe het ruitdeel vast zit. Bovendien heb je meer ruimte om de nieuwe bedrading netjes te monteren.
(Het ruitdeel heeft 2 oogjes, die je kapot kan scheuren ... dus of kapjes eraf halen dan zie je het makkelijk, of voorzichtig en effe goed kijken, afhankelijk van hoe handig je zelf bent.) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
johanelsie

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 23:21 Onderwerp: |
|
|
ja kzou het anders wel opgezocht hebben in men gebruikshandleiding
maar heb deze niet bij men motor bij gekregen
is dan ook een okasie
en ja je kan deze wel op het net afhalen bij ktm
maar juist ja
niet in het nederlands
 |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Misschien nog een tippie: ik heb de ballast van mijn Xenon gemonteerd aan 1 van de binnenkuipdeeltjes,dan zit hij mooi beschermd weggewerkt
Veel succes met monteren en veel plezier van de hoeveelheid licht!  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 21 Feb. 2009, 2:25 Onderwerp: |
|
|
Zit bij die xenon dinges een lampenvoet bij die rechtstreeks in de houder/spiegel van de KTM past ?
Ik vraag dat omdat ik me de set van Muug herinner, die lamp en voet zaten daar ingemetseld met een halve bus van één of andere siliconen/lijmkit. Niks passend, gewoon met een hoop rotzooi erin gelijmd. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Za, 21 Feb. 2009, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Die van mij past er wel gewoon in,geen probleem! Originele lamp eruit,nieuwe Xenon erin,past precies!.Ik moest alleen oppassen met het monteren van de koplampunit omdat die Xenon een beetje uitstak aan de achterkant,hij is wat langer dan de originele lamp,verder perfect!! Werkt ook perfect! |
|
Naar boven |
|
 |
johanelsie

|
Geplaatst: Za, 21 Feb. 2009, 18:30 Onderwerp: |
|
|
idd de H7 xenonlamp past perfect in de houder
simpele montage
en zelfs overdag merk je dat je lichten branden |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 22 Feb. 2009, 13:26 Onderwerp: |
|
|
werkplaatshandleiding is er in Duits en Engels. Hier op het forum verkrijgbaar (pbtje naar mij)
niet in het nederlands idd... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|