Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 11:46 Onderwerp: De waanzin voorbij... |
|
|
Wel, wie dacht dat ome Raketman zijn motor na al dat vork-en lagergedoe nou eindelijk klaar zou zijn voor -laat ons realistisch blijven- pakweg 10.000 zorgeloze kilometers...hmmmm
Lagertjes binnengekomen, alles geplaatst, alles gemonteerd, vork voelt perfect, nieuwe remblokjes, voorbandje. Ergens half in de middag zat ie eindelijk terug in elkaar.
TESTRIIIIT WOEHOEHOE !
Spring in m'n pak, poort open, straat op, einde straat, korte knik naar rechts --> valt hij helemaal dood, en ik bijna op de grond aangezien het een hele korte knik was.
NIKS geen lampjes, lichten...morsdood.
*hartcrisis nummer 1*
Friemelen aan het contact, beetje friemelen aan de bedrading waar ik aankan...terug licht ! Een slecht contact in de kabelboom . Merkwaardig, geen enkele fiche of draad losgeweest tijdens de vorkrevisie. Contact aan, wiebelen met het stuur, alles weer dood.
Niet goed
Nog wat meer friemelen...komt er ineens rook links naast het balhoofd, ik hoor geknetter en een luide plets onderaan de motor.
*hartcrisis nummer 2*
Duwen naar huis .
Kan niet anders vermoeden dan dat ik zelf iets verkeerd gedaan heb, maar wanneer ik de zaak thuis begin te demonteren blijkt al snel waar het probleem zit : de kabelboom van het contactslot zit ineen gesmolten (3 draden van de 6) en aan de beschadiging van de mantel te zien was dat proces al een heel tijdje bezig. Doorgeschuurd, en door de manipulaties van de kroonplaat heb ik waarschijnlijk de doodsteek gegeven. De drie gesmolten draden blijken ook diep in hun eigen omhulsel volledig groen geoxideerd, hetgeen bevestigd dat die kabelboom al langer bezig was met zelfmoord plegen.
Tot overmaat van ramp moet de hele vork weer los, want anders kan ik niet aan de kabel...
Niet goed
De plets onderaan blijkt een gesprongen hoofdzekering te zijn. De rest van de zekeringen is nog heel. Merkwaardig. Helaas is er een heel stuk kabelboom onbruikbaar geworden wegens de oxidatie en moet er toch een centimeter of 6-7 geamputeerd worden.
Montagedraad, krimpkous, soldeerbout,...en dan maar hopen dat er niks anders kapotgelazerd is met al dat geknetter.
Pffffffffff
Een goed uurtje gefrul later is ie dan toch hersteld :
Nieuwe zekering erin, sleutel erin, en met een bang hart zet ik em aan.
--> alles schijnt te werken.
Oefffffff
Heel die vork terug monteren....
TESTRIIIIT WOEHOEHOE !
Deze keer gaan we probleemloos de straat uit ! Ongelooflijk maar waar !
Ik rij een paar kilometer. Kom aan een kruispunt, voorsorteren naar links.
Naast mij staat iemand met z'n auto. Voor het terug groen wordt gaat z'n raampje naar beneden.
"Meneer, er lekt iets vanonder uit uw moto !"
*hartcrisis nummer 3*
Als't groen wordt zet ik mezelf aan de kant en effectief, de olie drupt zienderogend door het gaatje in de carterplaat.
DOOD
VERDERF
HEL
DUIVEL
Het gebeurt ECHT NIET gemakkelijk, maar daar ben ik toch ff m'n kalmte verloren...
- komt een vrachtwagen aan. Gooi ik hem er maar meteen onder ?
- neuh, die beste man hoeft daarvoor niet te boeten
- er staat water in de beek. Kijken of ie drijft ?
- neuh, milieuvervuiling
- hoeveel zou ik er nog van krijgen als oud ijzer ?
- te weinig waarschijnlijk
- een vuurtje dan maar ?
- ook niet, voor je't weet krijg je een boete voor illegaal vuur stoken
Van daar tot thuis weet ik niet veel meer. Thuis gekomen opgebokt, carterplaat eronderuit. Blijkt de aflaatdop los te zitten. Hoe dat nu weer kan . Olie afgelaten, nieuwe dichtingsring erop (had ik gelukkig liggen) en alles stevig aangedraaid. Lijkt ook weer opgelost.
Als straf laad ik hem nu vol met rommel voor het containerpark en mag hij als vuilniswagen dienen.
Ik hoop maar dat ik terug thuis geraak... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 12:55 Onderwerp: |
|
|
Man man, het houdt ook niet op bij jou
Heb jij de moto nieuw gekocht of tweedehands
Onderhouden bij een dealer  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 13:42 Onderwerp: |
|
|
Ik leef met je mee. je bent hartstikke blij met je fiets en dan opeens. . .
Ik heb vorig jaar maart een nieuwe SE gekocht:
1.300km : Lekke voorband
2.000km : Los contact bij koplamp en geen verlichting meer
3.600km : Kapotte brandstof pomp
3.900km : Lekke achterband
7.000km : 2 lekke banden en overlopende vlotterbak
7.002km : Nog steeds bij dealer voor compleet nieuwe carburateur
Het zijn die kilometers ertussen wat alles weer goedmaakt.  _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 14:23 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | Heb jij de moto nieuw gekocht of tweedehands
Onderhouden bij een dealer  |
't Was een hele jonge tweedehands, net geen 2000km op de teller. Overjaars model 2006 ingeschreven in feb. 2007. De garantieperiode is 2 weken geleden gestopt.
Onderhoud altijd bij dealers gedaan (de eerste failliet gegaan, de 2de is de dealer waar ik hem ooit gekocht heb). Naar goeie gewoonte zal hij nu niet veel dealers meer zien, doe meestal toch alles zelf. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 17:32 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht al dat ik iemand hoorde schreeuwen
 _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 18:39 Onderwerp: |
|
|
Man, ik heb met je te doen maar ik heb me bescheurd om de manier waarop je het verwoord hebt. Ik hoop dat dat ook een beetje opluchting geeft.
Succes, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 19:37 Onderwerp: |
|
|
aflaatplug bijna verloren, heb ik ooit eens meegemaakt, helemaal verloren dus, op de snelweg in duitsland op de laatste vakantiedag.
Was met een cagiva navigator (laat nooit net voor je vakantie je motor een grote beurt geven).
Goede raad is dan duur, plug onvindbaar, olie is snel gekocht in een tankstation.
Zegt mijn maat tegen me "probeer deze eens" , een bougie van een xt 500 die hij bij zich had.
Laat dat nou exact dezelfde draad zijn, alleen geen gezicht, het porcelijn van de bougie die onder het carter uitsteekt, en de grondspeling die ineens een paar cm minder is
Zo de laatste 600 km afgelegd, blij dat ik thuis was
Raketman........kop op, nou KAN er gewoon niets meer stuk gaan aan de KTM  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ik leef echt met je mee raketman ... kheb ook zo eens een motor gehad ... alleen is dat probleem van jouw wel veel indrukwekkender ;o)
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 20:24 Onderwerp: |
|
|
NU heb je bijna alles gehad volgens mij... Het kan er dus alleen maar beter op worden! _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 22:33 Onderwerp: |
|
|
O nee, heeft het BMW virus hier ook al toegeslagen  _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 22:54 Onderwerp: |
|
|
Raketman,
nochthans is de oplossing voor je perikelen zooooo simpel !
Demonteer gewoon heel je KTM.
Reinig alles.
Meet alles uit.
Gebruik een microscoop om slijtagesporen op te sporen.
Koop bij Fazertje nieuwe onderdelen.
Steek alles correct in elkaar.
Maak van de gelegenheid gebruik om moeren, bouten en schroeven te gebruiken die eenzelfde maat en kop hebben, bvb inbus M8
Zo ben je zonder twijfel voor de volgende 200.000 km gerust dat er nooit meer iets kapot kan gaan
 _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 21 Feb. 2009, 2:28 Onderwerp: |
|
|
Och nee, ik laat alles gewoon op z'n beloop. Zo van "op naar het volgende sleutelmoment"...
Toch al 100 probleemloze kilometers ondertussen.
Wel sterk hé ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
KTemmer

Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 3
|
Geplaatst: Za, 21 Feb. 2009, 11:20 Onderwerp: |
|
|
Wat een pech zeg!
Conclusie: niet alle KTM twins zijn even betrouwbaar vrees ik  _________________ Weer eens wat anders! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 22 Feb. 2009, 0:16 Onderwerp: |
|
|
KTemmer schreef: | Wat een pech zeg!
Conclusie: niet alle KTM twins zijn even betrouwbaar vrees ik  |
zou dit niet aan je dealer kunnen liggen plug die niet vast zit, lekke banden niks met ktm te maken en als er 6 draden afbreken
dan heeft er toch ook wel iets niet goed gezeten lijkt me
lagers kapot kan bij iedere motor gebeuren als dit veel voorkomt bij dezelfde motor en je denkt dat dit niet door je zelf komt
zou dit dus ook aan je dealer kunnen liggen
als je denk dat een ktm niet betrouwbaar is, lees de postings van StevenD
maar eens door  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|