lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Straatbanden verkrijgbaar?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, ik geef toe dat ik flink verwend ben met de remmen van BMW (ook Brembo), die met ABS en bekrachtiging zijn uitgerust. En natuurlijk de uitstekende Telelever, die zorgt dat de voorvork tijdens het remmen bijna niet induikt.

Dat geeft een wat beheerster en veiliger gevoel, dus ik denk dat het bij mij ook een beetje tussen de oortjes zit.

Nadeel van BMW is wel weer dat rare kiepen als gevolg van de cardanreactie, en het schudden van de boxer. En zo hebben ze allemaal wel wat... tongue2 tongue2

Maar ik wl niet zeuren, voor mij heerst de LC8.

Iedereen veel veilige kilometers toegewenst,

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Kwa remkracht kan zal ie de BMW1200 niet overtreffen, omdat dat ding een remversterker heeft, maar kwa gevoel vind ik het prima remmen!

Het remt ook echt wel hard genoeg, je kan makkelijk doorknijpen tot het voorwiel blokkeerd, en harder gaat niet uhoh

Ziet er niet gewoon een beetje lucht in je remmen? of is de vloeistof misschien inmiddels wat oud?

Effe aannemende dat alles goed is, kan je nog kiezen uit verschillende remblokken. Organisch geeft je meer remcontrole, maar ook meer sponzigheid. Brembo levert verder sinterbrons in 3 varianten: offroad, onroad en racing, dat geeft heel verschillend remgedrag.

Hetzelfde geldt voor de voorvork: Met instellen van demping en veervoorspanning kan je een boel doen (echt een andere motor maken), en als dat niet helpt kan je makkelijk dikkere olie en/of iets meer olie (= minder luchtkamer) toepassen.
Als je dat allemaal niet genoeg is, rij een keer bij WP langs, dan zijn er nog plenty opties om de demping te veranderen.
Het blijft natuurlijk een allroad, met lange veerweg, dus hij zal nooit heel strak worden.

Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 17:44    Onderwerp: d Reageer met quote

Bij mij gaat er met de grote beurt inmiddels het derde setje Scorpions op,
gewoon het standaard(oude)type dus.

Elke keer als ik bij Brouwer vraag, "hebben jullie nog een setje Scorpions staan?"
Dan is het antwoord "ja hoor"

Ik heb ze er wel op attent gemaakt dat ze telkens het oude type monteren, wat volgens mij al lang niet meer gemaakt wordt.

Het schijnt dat ze een partij nieuwe,ongebruikte wielen hebben staan,zeker van mensen die metteen een nieuwe LC8 met exel velgen
wilden.

Iemand ervaring met het nieuwe type tov het oude?
oude type is geloof ik S/T, en nieuwe S (meer straat gericht schijnt het).

Daan
Naar boven
Apuch

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 18:41    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
Iemand ervaring met het nieuwe type tov het oude?
oude type is geloof ik S/T, en nieuwe S (meer straat gericht schijnt het).

Daan

Zie:

http://www.pirellimoto.com/en_96/tires/template_categorie.jhtml;jsessionid=KK2PN0VJFXZKXFYKJOPSFFA?catid=96ENDCO

A/T Is de standaard gemonteerde band. S/T een meer All-Road straatband. Maar is er niet als 18 inch achterband. S/T komt in vergelijkingstest met andere All-road banden ook niet echt als een goede band naar voren. Middenmoter. Ik heb ze onder een Freewind gehad. Niet slecht. Voor wat ik er mee deed/kon. Bij nat en koud weer minder qua grip.

Als er andere varianten zijn zou ik ut niet weten(zegt verder niks) maar zie ik dat ook niet op de Pirelli site(zegt misschien iets meer).
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het een super fiets! En over de scorpions heb ik nog niets te klagen evilgrin
Hij slipt alleen bij terugschakelen met +-4000 toeren laugh3

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

leuk he Almere. Hopelijk mogen we er nog effe rijden voordat de crossers weer de gehoorgang van een of andere wethouder bij een golfbaan irriteren door geknetter.

Der ligt daar wel veel zand voor brute asfaltakties trouwens.
ziet er goed uit Speedyves.

Flatslide

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Dec. 2005, 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Is er iemand die al eens met de Bridgestone of Bridgstone/Pilot combinatie gereden heeft?(straatbanden)

Ben wel benieuwd naar de ervaringen.......

Frederik

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ties schreef:
Iedereen bedankt voor alle tips. Metzeler Tourance lijkt me een goede tip, daarmee heb ik goede ervaringen. Die waarschuwt mooi op tijd wanneer hij grip dreigt te verliezen.

Die nieuwe Metzeler Lasertec lijkt me ook wel wat. Zijn voorganger, de ME55, vond ik eveneens een fijne band.

Iets anders, wat zijn die remmen van de LC8 k...t! Ongelooflijk hoe ze op zo´n goede machine zulke slappe en on-precieze remmen kunnen monteren. Misschien goed voor in het terrein, maar op de weg volstaan ze niet.

Verder is de LC8 een fijne fiets, concludeer ik na 3000 km in de Alpen. De voorvork geeft wat weinig feedback maar daar zeur ik niet over bij een semi-OTR-fiets. O ja nog iets om te zaniken, de draaicirkel. Een vrachtauto keer je sneller.. cry

Maar karakter heeft hij, je voelt dat hij leeft en hij ziet er super uit. Na 3 BMW´s heb ik geen seconde spijt van mijn overstap gehad!

Groeten,
ties

PS. Over twee daagjes krijg ik Akra´s..... laugh2 laugh2 laugh2

Wat zijn de bandenervaring met tourance ? Was het enkel vooraan of vond je ook een achterband ?

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HP

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Feb. 2009, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al verschillende banden op mijn LC8 geprobeerd. Wil je een goede straatband die ook goed plakt neem dan voor de voorband Avon Roadrider AM26. Deze band is veer ronder als alle andere hiervoor genoemde banden. En het rubber loopt aanzienlijk verder door. Je kunt de LC8 veel platter leggen dan bijv. met de scorpion, , tourance, battlewing etc. Met deze band wordt de voorkant wel nerveuser. Bij het insturen kantelt de motor sneller. Dit is wel even wennen.

Bij de standaard banden rij ik de voorband over de noppen (die dingen vervormen volledig), terwijl de achteband net wel, net niet op het randje is. Bij de Avon voorband met standaard achter is het andersom. De achterband gaat eerst terwijl de voorkant nog 1mm over heeft. Is voor de asfaltrijders onder ons wel net zo prettig. Je kunt nog dan in iedergeval nog corrigeren.

De achterband van Avon BESLIST NIET NEMEN. Geeft zeer sterke pendel neiging.

Momenteel rij ik met een Bridgestone Battlewing BW501 voorband. In uiteraard de juiste maten 90/90/21 index V. De reden hiervoor is dat de standaard voorband veel kwaliteits schommelingen heeft. Bij de laatste standaard band kon ik mijn stuur niet loslaten. Even de rug strekken bij 70km en ik viel bijna van de motor. Dat ding slingerde!!!! (geen versleten lagers voor de techneuten onder ons). Met de bridgestone geen probleem. Fijne band met een goede wegligging ook bij natweer. (zoals vandaag). Nadeel is dat de band net als de standaard scorpion eerder op de rand zit als de achterband. M.a.w. het rubber loopt voor mij niet vergenoeg door. Prijs is perfect. 88 euro geleverd aan huis via internet (novarota). Moet dan alleen nog gemonteerd worden.

Over de achterband kan ik kort zijn. De standaard scorpion is voor mij een fijne band. Voldoende grip ondanks het grove profiel. Breek af en toe gecontroleerd weg bij het uitacceleren op rotondes enzo. Maar dat maakt het alleen maar leuker. Ik heb nog wel gekeken naar bijv banden met de maat 160/60/18. Echter het prijsniveau is zeker 70 euro of meer hoger. Vind ik te veel, rij per jaar 3 achterbanden op. En de grove achterband smoelt ook goed op een LC8.

HP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Feb. 2009, 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, in de voorband-analyze van HP kan ik mij volledig vinden.

Mijn ervaring is idd ook dat er vrij grote kwaliteitsschommelingen kunnen zitten op de voorband. Bij het vorige exemplaar was er ook dat sterk schuddende gevoel rond 70-80 km/h. Er ligt er nu ook een nieuwe op, en die geeft geen krimp. Ook het "over de noppen rijden" van de voorband is mij bekend. De voorband is in de originele trim idd de eerste beperking waar je tegenaan loopt, al dient het gezegd dat je dan toch al redelijk fors bezig bent.

De originele was goed, de 2de iets minder, de 3de was eigenlijk naar de slechte kant (achteraf bekeken toch) en de 4de gaat weer perfect.

Misschien toch ooit eens de combinatie Anakee voor (wordt hier toch aangeprezen) en Scorpion achter proberen. Ik vraag me dan af of de Anakee dan offroad niet iets minder is dan de Scorpion, of dat het verschil verwaarloosbaar is.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Feb. 2009, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Die Avon heb ik nooit geprobeerd (Avon is nooit zo mijn band geweest... maar das persoonlijk).

Anakee heeft hetzelfde: Veel ronder, dus stuurt makkelijk in en loopt niet op het randje. Offorad van Anakee versus Originele Scorpion: Ach... 't is allebei niks zodra het een beetje modder of gras of los spul is... verwaarloosbaar naar mijn mening.

Voor offroad heeft de LC8 juist een super grippige scherpe noppenband nodig (Scorpion pro/ Metzler 6days/ Baja), maar das een heel andere klasse.

Blijft een feit dat de Anakee officieel een H band is en geen V... en dus 'maar' tot 210km/h.

Aleph

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Feb. 2009, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ties schreef:
O ja nog iets om te zaniken, de draaicirkel. Een vrachtauto keer je sneller.. cry

Hm, dan zou ik toch eerder je eigen draaicapaciteiten in vraag durven stellen. Die KTM Adventure kan moeiteloos gekeerd worden binnen de 7m, en dan ben je de moto nog niet eens overdreven plat aan het duwen....

Dus ofwel moet jij dringend eens op je examenachtjes en kijktechniek oefenen ofwel moet je die boutjes waarmee je de stuuruitslag regelt wat bijstellen. laugh3 Zie dan wel dat je vorkbenen geen putten slaan in je frame. thumbsup

Daan

BerichtGeplaatst: Di, 24 Feb. 2009, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
ofwel moet je die boutjes waarmee je de stuuruitslag regelt wat bijstellen. laugh3 Zie dan wel dat je vorkbenen geen putten slaan in je frame. thumbsup

Die putten zitten er vanaf 2006 modellen (= 990) standaard in,
( afgeplat frame dus).

Ik kan je zeggen dat het aanzienlijk scheelt, ik kan m'n 990 een stuk korter draaien als m'n ex-950.

En in het terrein kun je nog korter draaien, beetje trekken aan het stuur en "omspinnen" wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 24 Feb. 2009, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

Ik kan je zeggen dat het aanzienlijk scheelt, ik kan m'n 990 een stuk korter draaien als m'n ex-950.

En in het terrein kun je nog korter draaien, beetje trekken aan het stuur en "omspinnen" wink3

ah bon? Daarmee misschien dat Raket met z'n 2006 korter gekeerd geraakt dan ik op m'n 2005.
ivm dat omspinnen, dat moet je me dan maar eens voordoen, want zelf opnieuw een wiel uitvinden is niet mijn sterkste ding. Toch niet op dat vlak.

Raketman

BerichtGeplaatst: Di, 24 Feb. 2009, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Omspinnen = op de gas ter plekke laten rondpattineren smug .

Dat hebt gij toch ook al gedaan....nie ?

Betreft de draaicirkel, mijn 990 zijn boutjes staan nogal scherp afgesteld en die draait idd heel kort. Heb 2 weken geleden de boutjes van een 950 kort afgesteld en die draaide naar mijn aanvoelen nagenoeg even kort.
Op dat afgeplatte frame heb ik niet eens gelet, maar die case-study kunnen we binnenkort wel eens doen grin2 .

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: