Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
BikeBrother

Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Di, 10 Feb. 2009, 8:47 Onderwerp: carbs voor 990 |
|
|
Voor degene die echt problemen hebben met het aan/uit gevoel van de injectie is Verpalen met een carburateurset voor de 990 bezig.
http://www.ktmracing.nl/start.php?ktm=tips _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 10 Feb. 2009, 10:21 Onderwerp: |
|
|
zal wel wat gaan kosten, ik meen dat een copleet setje voor de 950 al 1000 euro kost.
Ik hou het wel bij de injectie, al 2 winters zonder stotteren/inhouden/afslaan gereden, veroorzaakt door bevroren carburateurs.
Maar wel leuk dat verpalen zo bezig is  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Feb. 2009, 21:10 Onderwerp: |
|
|
lijkt me best gaaf om een setje FCR41's op de 950/990 te zetten.. vermoed dat ie dan echt afschuwelijk fel gaat oppakken.
Maar om eerlijk te zijn: Je kunt toch gewoon 950 carbs monteren? past volgens mij gewoon hoor. Of vergis ik me daar??
(wie het wil proberen: ik heb nog een setje carbs liggen op de plank!)
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 11 Feb. 2009, 3:35 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | lijkt me best gaaf om een setje FCR41's op de 950/990 te zetten.. vermoed dat ie dan echt afschuwelijk fel gaat oppakken.
Maar om eerlijk te zijn: Je kunt toch gewoon 950 carbs monteren? past volgens mij gewoon hoor. Of vergis ik me daar??
(wie het wil proberen: ik heb nog een setje carbs liggen op de plank!)
grts |
ik denk dat je daar een adaptor voor moet hebben |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 11 Feb. 2009, 20:32 Onderwerp: |
|
|
waarom? Is het spruitstuk anders?? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 12 Feb. 2009, 0:32 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | waarom? Is het spruitstuk anders?? |
volgens de site van verpalen wel
CARBURETOR KIT: KTM 990 ADVENTURER S (2007 2008); Keihin FCR41D w/ Adapter and Cables ktm 990 met carbrateur binnen kort lever baar voor u ktm we zijn de set nu aan het testen op onze dyno bank bine kort meer |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 12 Feb. 2009, 21:33 Onderwerp: |
|
|
adaptor voor een FCR41 ja... standaard Carb is echter (helaas) geen FCR, maar een CVRD43: HEEEL groot verschil!
Wheely: Volgens mij wordt het tijd dat je toch eens OFWEL een lc8 koopt en uit elkaar gaat prutsen, FOWEL de handleiding leest  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 12 Feb. 2009, 22:51 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | adaptor voor een FCR41 ja... standaard Carb is echter (helaas) geen FCR, maar een CVRD43: HEEEL groot verschil!
Wheely: Volgens mij wordt het tijd dat je toch eens OFWEL een lc8 koopt en uit elkaar gaat prutsen, FOWEL de handleiding leest  |
24 februari naar het Rijnstate in Arnhem voor een epiduroscopie en dan weet ik misschien meer of er van de zomer iets in de garage komt.
btw kun je de carbs van de 950 zo omwisselen tozv de 990 of moet je dan wat sproeiertjes wisselen er zit toch een paar cc verschil in |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 0:21 Onderwerp: |
|
|
bij iedere aanpassing aan de motor, dus ook een paar cc meer of andere kleptiming, moet je zowieso je settings controleren/aanpassen. Als je geluk hebt is het weinig werk en bijna goed... maar daar zou ik het maar iet op gokken! -> is risico van verbrande kleppen en gesmolten zuigers.
(hoewel ik zelf niet zo geloof dat dat bij een moderne motor nog gebeurt) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2725 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 11:05 Onderwerp: |
|
|
Dat verpalen kitje word een heeeel spannende modificatie voor de 990's
de aansluitingen van de injectie lc8 is anders dan de 950, iets verder uit elkaar en iets andere hoek, dus een setje 950 vacuum carbs gaat niet zonder aanpassingen passen op een 990.
Ik ga eens luisteren over het spruitstuk dat hij laat maken, ik loop nog steeds met het plan naar een enkele fcr 41 te gaan  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2009, 17:31 Onderwerp: |
|
|
WOrdt dat Verpalen setje een ENKELE FCR41 ??
(ik heb vroeger ook wel eens naar een dubbele FCR zitten kijken (Rally versie had dat!), maar daar is bijna niet aan te komen. Probleem is dat ie op zijn kant moet komen te staan... en dan mag niet zomaar. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2725 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 20:57 Onderwerp: |
|
|
Nee, bij verpalen word het wel gewoon 2 maal FCR. Ik wil zelf alleen eens met een langer dubbel spruitstuk gaan expirimenteren.
Enne, hoe zeker weet je dat de 950rr een dubbele fcr had? heb nog nooit een open rally luchtbox gezien, wel eens foto's van eentje waar slangetjes uit kwamen die toevallig ook op alle fcr'en worden gebruikt de kans is dus wel erg groot dat er ook een setje fcr in zat. Ben heel benieuwd of ze dan de 39 of de 41 gebruikten. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 14 Feb. 2009, 23:16 Onderwerp: |
|
|
er staat er 1 in het KTM 'museum'in de KTM factory in oostenrijk... en daar heb ik wel eens een uurtje naar zitten turen, kijken, observeren etc.
maar dat was al in 2004 .. dus ik kan me vergissen natuurlijk _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2725 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 15 Feb. 2009, 11:34 Onderwerp: |
|
|
Dit kom ik net tegen op ADVrider:
"
I read in the Motorcyclist Alan Cathcart article that KTM ran 34 mm carbs on the origianl LC8. "
FCR 34'jes misschien? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|