Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ties
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 16:57 Onderwerp: Straatbanden verkrijgbaar? |
|
|
Hoi allen,
Ik durf het bijna niet hardop te vragen, maar ik doe het toch... Zijn er voor de LC8 ook straatbanden verkrijgbaar? Ik rij namelijk niet onverhard. Ik kom net terug van 2 weken Alpen (genoten...), en in heel snelle bochten bereikt de Pirelli Dragon toch de grens van zijn grip. Tot twee maal toe schoof de voorband weg op zo´n smalle passtraat. Brrr. mijn hart klopte in mijn keel.....
Ik denk dat straatbanden een moeilijk verhaal wordt gezien het 21 inch voorwiel, maar misschien zijn er toch mogelijkheden?.
Groets,
ties
|
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 19:00 Onderwerp: |
|
|
Ik ben bang dat je géén straatbanden gaat vinden in 21",...en als je ze al vindt rijdt het volgens mij niet echt !
Beter een set wielen erbij voor "Asfalt" in 180/55/17 achter en 120/70/17 vóór, met een paar mooie Excel of Haan Wheels !
zoals bij deze mannen:
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
52.3 KB |
Weergegeven: |
14778 keer |

|
|
71.89 KB |
14778 keer |

|
|
86.07 KB |
399 keer |

|
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 19:46 Onderwerp: Re: Straatbanden verkrijgbaar? |
|
|
Ties schreef: | Hoi allen,
Ik durf het bijna niet hardop te vragen, maar ik doe het toch... Zijn er voor de LC8 ook straatbanden verkrijgbaar? Ik rij namelijk niet onverhard. Ik kom net terug van 2 weken Alpen (genoten...), en in heel snelle bochten bereikt de Pirelli Dragon toch de grens van zijn grip. Tot twee maal toe schoof de voorband weg op zo´n smalle passtraat. Brrr. mijn hart klopte in mijn keel.....
Ik denk dat straatbanden een moeilijk verhaal wordt gezien het 21 inch voorwiel, maar misschien zijn er toch mogelijkheden?.
Groets,
ties |
Hoef je je niet voor te schamen hoor, dat asvalt rocken
Persoonlijk denk ik dat 80% van de nederlandse LC8 rijders amper het asvalt verlaat (er wordt wel veel over gepraat, maar slechts weinig mee otr gereden as je het mij vraagt ).
En die ene keer dat je dan otr gaat, dan lukt dat ook wel met de standaard banden
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:29 Onderwerp: |
|
|
Er zijn best wel straatbanden te krijgen!
Voorband is de keuze echter wat beperkt...
Beste optie is denk ik de Bridgestone BT45 (F), wat een hele fije band is overigens!
Maar ook een Anakee, AM43, lasertech front e.a. zijn verkrijgbaan in 21". Echte supersport banden zijn dat allemaal niet, maar dat is ook niet zo zinnig met een 21" wiel.
Achterband is er meer dan genoeg keuze (in150/70 18" maar een 160/60 gaat er ook wel op, zie:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68&highlight=banden
ps.. zoekfunctie op trefwoord 'banden' had je ook al het een en ander opgeleverd; voor de volgende keer
Op http://www.mopedreifen.de vind je makkelijk een overzicht van alle 21 inch banden door te selecteren:
alle merken , 90 , 90 , 21
succes
als je een mooi overzicht wil maken op het achterbanden lijstje te completeren is dat natuurlijk heel welkom!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 27 Jun. 2005, 0:52 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | Ik ben bang dat je géén straatbanden gaat vinden in 21",...en als je ze al vindt rijdt het volgens mij niet echt !
Beter een set wielen erbij voor "Asfalt" in 180/55/17 achter en 120/70/17 vóór, met een paar mooie Excel of Haan Wheels !
zoals bij deze mannen: |
die bovenste foto kan je echt niet vergelijken met die onderste 2, bovenste heefd ook een andere voorvork, en die onderste zijn zwaar knudde,en zeker geen aanrader, ik kan het weten??? tot 120 gaat het, maar eenmaal erboven, rammel je er bijna af, EN daarom hebben ze op de 950sm, de balhoofdshoek veranderd, en dat doen ze niet voor niks. we hebben de boys van haanwheels, er mee laten rijden, en die zeiden dat het onverantwoord was, het leek wel of je met een traktor 200km per uur rijd, zeiden ze ik vond het echt zwaar k#T, en ik vind het orgineel best nog wel te doen hoor, en anders moet je maar een 950sm kopen dan kan je echt bochtjes nemen.
groeten mr wheely
|
|
Naar boven |
|
 |
Apuch
|
Geplaatst: Do, 30 Jun. 2005, 23:32 Onderwerp: Re: Straatbanden verkrijgbaar? |
|
|
Ties schreef: | Hoi allen,
Groets,
ties |
Pirelli "Dragon" die je over de grens rijdt? Da's knap! Of bedoel je de standaard (Scorpion) band?
Een mogelijkheid is om de standaard voorband te vervangen door een Metzeler Tourance. Dat brengt aanzienlijk meer rubber op de weg zonder meteen de off-road looks echt geweld aan te doen. Michelin Anakee kan ook maar die band is in de praktijk 10mm smaller bij dezelfde bandenmaat. Heeft ook meer negatief profiel dus minder rubber contactvlak met de weg. Wel nog meer dan de standaard band.
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 5:18 Onderwerp: Re: Straatbanden verkrijgbaar? |
|
|
[quote="Apuch"] Ties schreef: | Hoi allen,
Groets,
ties[
Pirelli "Dragon" die je over de grens rijdt? Da's knap! Of bedoel je de standaard (Scorpion) band?
Een mogelijkheid is om de standaard voorband te vervangen door een Metzeler Tourance. Dat brengt aanzienlijk meer rubber op de weg zonder meteen de off-road looks echt geweld aan te doen. Michelin Anakee kan ook maar die band is in de praktijk 10mm smaller bij dezelfde bandenmaat. Heeft ook meer negatief profiel dus minder rubber contactvlak met de weg. Wel nog meer dan de standaard band. |
moet wel een hogesnelheidsband zijn ????? dus geen metzeler en geen michelin dus blijft er maar een over de originele band dus ????????????
|
|
Naar boven |
|
 |
Apuch
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 11:08 Onderwerp: Re: Straatbanden verkrijgbaar? |
|
|
mr wheely schreef: |
moet wel een hogesnelheidsband zijn ????? dus geen metzeler en geen michelin dus blijft er maar een over de originele band dus ???????????? |
Metzeler heeft deze: 90/90-21 M/C 54H TL TOURAF. Is gemonteerd opgemeten 10mm breed(te breed voor zun maat eigenlijk)
Ja ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb toch het vermoeden dat die alpenpassen niet boven de 210 km/u genomen zijn. En die paar km per uur meer die een LC8 theoretisch of misschien ook praktisch op de snelweg zou kunnen halen zou ik graag opofferen voor meer grip/vertrouwen in de asfaltbochten. Dan maar niet vol gas op de autobahn. Doe ik trouwens toch al niet.
Ik hoor ook niemand klagen over dat Desert's of TKC's geen 220 aankunnen. Waarom niet? Omdat ze de nadruk leggen op het specifieke toepassings gebied van die band(off-road). Als je het zo benaderd kun je ook een tot 210km band monteren. Omdat het toepassings gebied dan meer in het onroad bochtenwerk (wat betere grip) ligt. Daar offer je dan 10km topsnelheid voor op. Zou ik niet wakker van liggen. Vooral ook omdat ik de gashandle zelf bedien en daarmee mun snelheid zelf bepaal... Ik heb de Adventure toch al niet gekocht om over de 200 te rijden, mensen die dat wel hebben zitten op de verkeerde baaik.
Maar da's persoonlijk natuurlijk.
PS Als je al 210+ durft te rijden op een hoogpotige noppenfiets durf je ook wel aan te nemen dat een fabrikant(niet Michelin natuurlijk zie F1 ) een bepaalde veiligheidsmarge inbouwd. Dus dat die H rating "tot 210" een marge naar boven heeft.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 18:57 Onderwerp: |
|
|
In V is er inderdaad bijna niks, maarja, ik ben het helemaal met Apuch eens...
De ervaringen met R (=170km/h) noppenbanden:
Michelin Baja: boven de 180 komen de noppen er af als de band nieuw is en niet al te hard.
MT21: is 200+ vast, gaat dan alleen heel hard slijten.
een Desert schijnt redelijk 200+ vast te zijn, Meoni reed er 216 mee door de woestijn. De Bibmouse vond het minder prettig
Het karkas is bijna altijd met flink veel marge, immers moet je bij de snelheid ooknog een flinke riggel in een bocht kunnen pakken, en dan mag de band nog steeds niet stuk gaan. Het loopvlak wil wel eens losgaan, zeker als je de band te heet rijdt (omdat ie te zacht is).
Maar goed... als dus niet langdurig wilt snelheidstesten, lijkt me een H band meer dan zat. ps.: Officieel mag het alleen als je de darbij behorende waarschuwingssticker op je teller plakt
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2005, 3:48 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | In V is er inderdaad bijna niks, maarja, ik ben het helemaal met Apuch eens...
De ervaringen met R (=170km/h) noppenbanden:
Michelin Baja: boven de 180 komen de noppen er af als de band nieuw is en niet al te hard.
MT21: is 200+ vast, gaat dan alleen heel hard slijten.
een Desert schijnt redelijk 200+ vast te zijn, Meoni reed er 216 mee door de woestijn. De Bibmouse vond het minder prettig
Het karkas is bijna altijd met flink veel marge, immers moet je bij de snelheid ooknog een flinke riggel in een bocht kunnen pakken, en dan mag de band nog steeds niet stuk gaan. Het loopvlak wil wel eens losgaan, zeker als je de band te heet rijdt (omdat ie te zacht is).
Maar goed... als dus niet langdurig wilt snelheidstesten, lijkt me een H band meer dan zat. ps.: Officieel mag het alleen als je de darbij behorende waarschuwingssticker op je teller plakt  |
je hebt wel gelijk hoor !!!!!! je koopt geen adventure om te racen.oja die desert band van meoni, is niet verkrijgbaar in de handel, heb ik zelf ervaren, is een speciale fabrieksband, hij ziet er wel het zelfde uit, maar er zit toch verschil in, eric verhoef kon er ook niet aankomen zei hij.
|
|
Naar boven |
|
 |
Ties
|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Iedereen bedankt voor alle tips. Metzeler Tourance lijkt me een goede tip, daarmee heb ik goede ervaringen. Die waarschuwt mooi op tijd wanneer hij grip dreigt te verliezen.
Die nieuwe Metzeler Lasertec lijkt me ook wel wat. Zijn voorganger, de ME55, vond ik eveneens een fijne band.
Iets anders, wat zijn die remmen van de LC8 k...t! Ongelooflijk hoe ze op zo´n goede machine zulke slappe en on-precieze remmen kunnen monteren. Misschien goed voor in het terrein, maar op de weg volstaan ze niet.
Verder is de LC8 een fijne fiets, concludeer ik na 3000 km in de Alpen. De voorvork geeft wat weinig feedback maar daar zeur ik niet over bij een semi-OTR-fiets. O ja nog iets om te zaniken, de draaicirkel. Een vrachtauto keer je sneller..
Maar karakter heeft hij, je voelt dat hij leeft en hij ziet er super uit. Na 3 BMW´s heb ik geen seconde spijt van mijn overstap gehad!
Groeten,
ties
PS. Over twee daagjes krijg ik Akra´s.....
|
|
Naar boven |
|
 |
kameel
|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 9:20 Onderwerp: |
|
|
Ties, de feed back van de voorvork kun je verbeteren door de veervoorspanning flink op te draaien, geeft meer gevoel, minder duiken, wel wat stugger maar niet te. Ook het gevoel bij hard remmen is dan veel beter.
De draaicirkel kun je misschien nog verkleiner door de aanslagschroeven verder in te draaien.
misschien heb je hier wat aan om je lc8 nog wat sportiever te maken.
groeten Pieter.
_________________ riding the camel. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Ik vind juist de remmen erg goed bij mijn LC8!
Alleen duikt hij nog wel flink bij hard remmen. Die veervoorspanning ga ik nog eens naar kijken.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Iets anders, wat zijn die remmen van de LC8 k...t! Ongelooflijk hoe ze op zo´n goede machine zulke slappe en on-precieze remmen kunnen monteren. Misschien goed voor in het terrein, maar op de weg volstaan ze niet. |
Nou dat ben ik dus absoluut niet met je eens !
Wij zijn 10 dagen wezen knallen in de Dolomieten en zo 27 keer een bergpas op en af gevlogen, en over de remmen niets dan Lof !!
Ja het zijn NIET de remmen van een Circuitfiets, maar ze blijven erg goed en doseerbaar remmen.
Ik had de veervoorspanning en alles wel redelijk hard staan, want van dat duiken bij het aangrijpen v/d remmen werd ik knettergek.
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
haaje Gast
|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 11:23 Onderwerp: |
|
|
Ik vind ze ook niet slecht, zeker niet in verhouding tot die op m'n K100 .
Ze worden af en toe wel flink heet heb ik gemerkt, misschien na een afdalingkje of wat wel te ??
In verhouding tot de ABS-stoppers van BMW kan ik me voorstellen dat je het wat minder vindt.
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|