Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
LeBlanc

Geregistreerd op: 15-8-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 8:58 Onderwerp: |
|
|
Hij is wel de prijs van twee 1000km beurten duurder [/quote] |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 13:19 Onderwerp: |
|
|
Krijg je natuurlijk wel meer voor kleppen controlleren bij 1000 km werdt vooral op papier uitgevoerd
Maar eens rond kijken en de recesie afwachten, kan alleen maar goedkoper worden met die voorraden die zicht opstapelen.  _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 1 Dec. 2008, 9:40 Onderwerp: |
|
|
Ja drukfout: gewoon 21" voor. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

Geregistreerd op: 6-10-2007 Berichten: 126 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 26 Dec. 2008, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb effe wat plaatjes bekeken op de Duitse LC8 site en ik vind de cockpit niet zo fraai.....
De nieuwe Akra pijpen zijn wel super!!!
 _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Za, 27 Dec. 2008, 11:20 Onderwerp: |
|
|
Is gewoon ff wennen, die cockpit,
alleen je tripcomputer ergens anders plaatsen (bv om ruimte te maken voor roadbookhouder) is er niet meer bij  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Za, 27 Dec. 2008, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Vind de cockpit wat te clean en idd ff ombouwen zit er niet meer in. Die Akra's zijn okee (maar dat zijn ze altijd al). _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Za, 27 Dec. 2008, 12:02 Onderwerp: |
|
|
Zou me nix verbazen als dat nieuwe type afsluitbare daschboardkastje ook gewoon op een oud type motor past. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Huey

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 16 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 14:37 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Huey schreef: | Al Adventure prijzen bekend voor 2009?
En tweede vraag. In de moto73 van 13-26 nov. staat summier vermeld dat er een nieuw motorblok is geplaatst met een groter onderhoudsinterval en meer vermogen. De twin in de Adventure R levert dan 115 pk, zo´n 9 meer dan in het standaardmodel.
Wat is er veranderd aan dat ´nieuwe motorblok´ ?
Groet,
Rutger |
de adventure heeft een nieuwe krukas, cilinderkoppen, uitlaatsysteem, en heeft geen 1000km beurt meer nodig om zijn kleppen te stellen, en de veren kregen 55mm extra, en een slotje op je handschoenen vakje op de tank,startblokkering, en alarmknipperlichten, de prijs van al dit moois ktm Adventure 990 R = 15,650 euro |
Vandaag even bij Sommer geweest. De 990 Adventure ABS gaat daar 13.295 en de R 13.495 Euro kosten. Frustrerende prijsverschillen, maar o.k. dat versterkt het ´Europese gevoel´.
Overigens werd me daar verteld dat de EFI bij het 2009 model absoluut geen klachten/opmerkingen etc. meer gaat opleveren over de ´rukkerige´ gasrespons en dat alle trucen zoals een ander voortandwiel, gashandel etc. niet meer nodig zijn. Ze hopen dat die negatieve EFI image wat zal gaan verdwijnen en dat die discussie nu eens stopt. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 14:41 Onderwerp: |
|
|
Tja BPM he...
Over de EFI: Op de 690 hebben ze voor mijn gevoel de injectie nu ook in orde: mooie gasresponse, en betrekkelijk laag verbruik (beter dan carb).
Ik verwacht ook een beetje dat ze nu wel bijgeleerd hebben! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Huey

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 16 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 14:56 Onderwerp: |
|
|
Wel, goede voornemen wordt een 2009 adventure R. en die netjes te kopen in NL.
Overigens was de suggestie(?) bij Sommer via een geldige juridische overeenkomst met een Duitse vriend dat Duitse adres te gebruiken en met Duits kenteken te gaan rijden. De verzekering dan ook op zijn naam met de vermelding dat jij ook een regelmatige bestuurder bent. Dat dan ruim drie jaar doen en dan de motor formeel invoeren in NL........ |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Ikkan je vertellen dat wanneer je dat hier bij ons in de grensstreek doet, dat je zeer snel gepakt wordt, omdat ze hier registreren
Het is wel zo dat je op een geleende motor mag rijden, maar niet permanent. Zodra dat aantoonbaar wordt val je door de mand. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Ma, 26 Jan. 2009, 18:56 Onderwerp: |
|
|
Deze week eens gaan kijken naar de 2009 modellen bij Difi.
Ze hebben ook nog 2 nieuwe 2008 modellen staan, eens kijken of er te handelen valt.
Onderhoud is een enorme verbetering geen 1000 beurt meer en verders om de 8500 km .
Weet iemand wat die traveller kit inhield en koste op de 2008 modellen ? _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Ma, 26 Jan. 2009, 19:06 Onderwerp: |
|
|
f@zertje schreef: |
Weet iemand wat die traveller kit inhield en koste op de 2008 modellen ? |
Ik heb die kit er bij genomen op m'n 2007 destijds, ook al had ik alles al. (van m'n inruiler afgehaald).
Dat was voor 200 euro een tanktas/kofferrek en koffers naar keuze.
(dus ik kon kiezen kunststof of alu, 34 of 41 liter).
Voor die prijs moet je het er altijd bij nemen  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Ma, 26 Jan. 2009, 19:38 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ikkan je vertellen dat wanneer je dat hier bij ons in de grensstreek doet, dat je zeer snel gepakt wordt, omdat ze hier registreren
Het is wel zo dat je op een geleende motor mag rijden, maar niet permanent. Zodra dat aantoonbaar wordt val je door de mand. |
Als je langer dan 14 dagen op een buitenlandse motor wilt rijden moet je BPM betalen, bron: douane.nl
Dat schiet dus niet echt op... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 27 Jan. 2009, 3:21 Onderwerp: |
|
|
erwindob schreef: | Dr_Bean schreef: | Ikkan je vertellen dat wanneer je dat hier bij ons in de grensstreek doet, dat je zeer snel gepakt wordt, omdat ze hier registreren
Het is wel zo dat je op een geleende motor mag rijden, maar niet permanent. Zodra dat aantoonbaar wordt val je door de mand. |
Als je langer dan 14 dagen op een buitenlandse motor wilt rijden moet je BPM betalen, bron: douane.nl
Dat schiet dus niet echt op... |
dan moeten ze je wel 14 dagen (kunnen) volgen
als ze je 3 keer in 1 jaar tijd met dezelfde motor of auto of vrachtauto
kontroleren ben je ook de LUL
daar weet een maat van me alles van met zijn CLS 500
hij moest daarna 37,000 euri bpm + boete betalen
dus zind eer ge begint zou ik zeggen  |
|
Naar boven |
|
 |
|