Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rhwolly
|
Geplaatst: Za, 10 Jan. 2009, 13:42 Onderwerp: LC8 990 Adventure cockpitconversie |
|
|
Hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om zo'n cockpitconversie van Touratech aan te schaffen voor 990 adventure. Ten eerste vind ik het mooi staan en ten tweede lijkt mij dat het lawaai door de wind (turbulentie) wel een stuk minder zou kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met zo'n cockpit conversie? Ik heb namelijk de volgende vragen:
* Klopt het wat ik denk over de turbulentie? Het hoogte verschil schijn ongeveer 10 cm. te zijn. Als ik zelf (bij originele ruit) net iets hoger ga zitten (zeg lang uitgestrekte rug), dan merk ik dat het 'gebulder' gewoon minder wordt.
* Wat is precies het verschil tussen de xenon en de niet-xenon uitvoering (behalve de verlichting zelf natuurlijk)? Ik heb deze vraag omdat het prijs verschil 150 euro bedraagt en een goed xenonsetje van Pilot 99 euro kost. Door apart aan te schaffen ben je dus minimaal 50 euro goedkoper uit.
* Zijn er misschien nog andere voor- en/of nadelen waar ik nu niet aan denk?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Rene
|
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 10 Jan. 2009, 14:15 Onderwerp: |
|
|
ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel ervaring met het inkorten van de originele ruit.
Met mijn 1m75 had ik daar "oerend hard" veel last van. Dus ben ik ze gaan inkorten, met 5cm per keer. Wel, ondertussen is ze maximaal verkort. Anders gezegd, de ruit is nu mooi afgezaagd op de hoogte van het dashboard. Dat geeft eenzelfde resultaat als zonder ruit rijden, alleen oogt het een pak mooier. En nog heb ik teveel turbulentie naar mijn goesting.....
Ben ook wel reuzebenieuwd of die racecockpit minder turbulentie zou geven, maar ik vrees dat dit een zeer persoonlijke kwestie is.
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Za, 10 Jan. 2009, 14:29 Onderwerp: |
|
|
Ik moest toch een keer een nieuwe helm hebben, dus de oude (xlite 902) heb ik al vervangen door een Schuberth C3. Dat scheelt al een heel stuk in lawaai, maar ik heb het idee dat het allemaal nog wel wat minder kan.
Ik ben zelf 1.91 meter, dus ik denk niet dat ik de ruit heel veel zou hoeven in te korten. Eigenlijk vind ik dat ook een beetje jammer. Origineel zit er ook zo'n afwerkrand en die zaag je dan ook voor een deel weg.
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 11 Jan. 2009, 5:16 Onderwerp: Re: LC8 990 Adventure cockpitconversie |
|
|
rhwolly schreef: | Hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om zo'n cockpitconversie van Touratech aan te schaffen voor 990 adventure. Ten eerste vind ik het mooi staan en ten tweede lijkt mij dat het lawaai door de wind (turbulentie) wel een stuk minder zou kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met zo'n cockpit conversie? Ik heb namelijk de volgende vragen:
* Klopt het wat ik denk over de turbulentie? Het hoogte verschil schijn ongeveer 10 cm. te zijn. Als ik zelf (bij originele ruit) net iets hoger ga zitten (zeg lang uitgestrekte rug), dan merk ik dat het 'gebulder' gewoon minder wordt.
* Wat is precies het verschil tussen de xenon en de niet-xenon uitvoering (behalve de verlichting zelf natuurlijk)? Ik heb deze vraag omdat het prijs verschil 150 euro bedraagt en een goed xenonsetje van Pilot 99 euro kost. Door apart aan te schaffen ben je dus minimaal 50 euro goedkoper uit.
* Zijn er misschien nog andere voor- en/of nadelen waar ik nu niet aan denk?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Rene |
bedoel je deze blauwe ??? ik heb er eens mee gereden, en vind het niks
het is wel mooi, maar je kunt bijna niet voor je kijken.en de wind bescherming is ook geen 10 zeker bij je schouders niet.
dan is de 2de foto mooier en je kunt er doorheen kijken
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
49.2 KB |
Weergegeven: |
9587 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
95.57 KB |
Weergegeven: |
450 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Zo, 11 Jan. 2009, 11:24 Onderwerp: |
|
|
Ja, die foto van touratech had ik natuurlijk ook zelf even kunnen plaatsen . Die bedoelde ik dus. Wel een andere kleur, maar dat is detail. Ik heb niet de S uitvoering, dus ik zou voor zwart gaan.
Dat je er niet doorheen kan kijken, dat is nou typisch iets waar ik totaal niet aan gedacht heb. Ik kan me er heel goed iets bij voorstellen.
Verder moet ik zeggen dat de windbescherming van de originele ruit ook niet echt optimaal is (absoluut geen 10). Omdat ik niet echt klein ben, heb ik er wellicht ook weer meer last van. Aan de andere kant is het ook inherent aan het type motor. Hoewel mijn vorige motor (bmw 1200 gs) er minder last van had, was ook dit niet optimaal. Ik heb ook al eens een FJR gehad en daar zit je qua wind als een koning op, maar dat is dus ook een compleet andere motor.
Die cockpit op de 2e foto staat ook erg mooi. Eigenlijk nog mooier dan die van touratech. Ik heb die nog nooit gezien. Waar is die te koop?
Wel moet je het in dit geval ogenschijnlijk alleen voor de koplampen doen , de windbescherming lijkt mij vergelijkbaar met het origineel (of is die zelfs origineel?). Dus beter zicht in het donker en betere zichtbaarheid overdag. Is dat met deze cockpit ook beter?
Groet,
Rene
|
|
Naar boven |
|
 |
Jasja

|
Geplaatst: Zo, 11 Jan. 2009, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Als het je vooral om een betere lichtopbrengst te doen is, kun je natuurlijk ook in overweging nemen om gewoon xenon te plaatsen. Dat is in elk geval een stuk goedkoper: 100 euro, in mijn geval zelfs 35 via marktplaats.
_________________ Gr,
Jasja |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Het gaat mij niet alleen om xenon. Inderdaad kun je dan een goedkope set van marktplaats halen.
Het gaat mij om alles: xenon, vermindering turbulentie en uiterlijk. Omdat er nogal een behoorlijke prijskaart aan dat alles hangt, wil ik voordat ik het eventueel aanschaf toch wel enigsins het idee hebben dat het ook daardwerkelijk biedt wat ik er van verwacht.
Groet,
Rene
|
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 22:05 Onderwerp: |
|
|
Voor wat betreft het licht denk ik dat het niet veel uit maakt of je xenon hebt in het originele armatuur of met die dubbele ronde lenzen. Xenon is geoon goed.
Dat je die dubbele ronde lenzen mooier vind kan ik me wel iets bij voorstellen en is het om die reden de investering misschien wel waard.
Dat zelfde geld in mijn ogen voor de ruit, deze touratech ruit is misschien wel mooier en in de juiste kleur zorgt het in iedergeval voor een heel ander smoelwerk van de LC8.
Voor wat betreft de wind bescherming daar wordt erg verschillend over gedacht dit heeft denk ik sterk te maken met je referentie punt.
Een naked bike off een goldwing. Je eigen lengte speelt ook een grote rol de een kort juist de ruit in, de ander neemt een opzet ruitje van TT en weer een ander neemt de toerruit van KTM.
succes Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 12 Jan. 2009, 22:33 Onderwerp: |
|
|
die van ktm is het beste daar kun je door kijken ik heb ooit eens op een adv met touratech ruitje gereden en ik zag werkelijk niks meer gewoon voor je kijken als je zit en 2 meter voor je wiel zie je de straat pas en dit is staand nog niet zo'n probleem maar zittend vind ik het niks
nu weet je ook waarom ze in de dakar altijd staan anders zien ze niks
|
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Di, 13 Jan. 2009, 11:46 Onderwerp: |
|
|
Na wat zoek werk hier en daar (vooral www.lc8.info) kan ik eigenlijk wel concluderen dat best veel mensen last hebben van de turbulentie. Ik heb mijn informatie natuurlijk wel van een forum, en algemeen bekend is dat mensen die niet direct problemen hebben ook niet zo snel gaan zoeken. Helaas lijkt er niet echt één oplossing te zijn. De oplossing is erg afhankelijk van je eigen postuur en ook hoe je een en ander zelf ervaart. De meeste mensen expirimenteren met het inkorten of vervormen van de originele ruit.
Het is ook niet zo dat het een onoverkomelijk probleem is, maar ik merk gewoon dat het lawaai beduidend meer is dan op mijn vorige 1200 GS en de GS is toch een motor in een vergelijkbaar segment. Let op: ik zeg niet dat ik mijn KTM weer van de hand wil doen: , Daarvoor heb ik er te veel lol mee .
Wel is het zo dat die ronde koplamjes van hella beter licht geven (ook zonder xenon) dan de originele koplamp. Maar eigenlijk is dit alleen van belang voor als je in het donker rijdt. Overdag gaat het meer om de zichtbaarheid en of daar die ronde hella lampjes dan weer beter scoren is niet duidelijk.
Naast touratach, die een gehele cockpit levert, is er ook iemand op het lc8.info forum, genaamd KTM-Bastler, die alleen vervangings koplamp met daarin ook de rond hella lampen kan leveren. KTM-Bastler is een particulier die dat op bestelling maakt. Volgens berichten op het forum ben je daar tcoh ook al snel 300 euro verder. En dat zijn berichten van een paar jaar geleden. Dus je kan wel raden dat het niet goedkoper gaat worden.
Voor mij is het vooralsnog allemaal niet concreet genoeg om zoveel geld aan uit te geven. Wel zou ik er nog een originele vervangingsruit aan kunnen spenderen en zelf wat gaan expirimenteren. Die ruiten schijnen ook weer niet zo duur te zijn.
Groet,
Rene
|
|
Naar boven |
|
 |
Dennis The Menace
|
Geplaatst: Di, 13 Jan. 2009, 19:04 Onderwerp: |
|
|
@ rh wolly
Heb je misschien een linkje naar het topic waar die KTM Bastler zijn koplamp aanbied ?
_________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
|
Naar boven |
|
 |
Dennis The Menace
|
Geplaatst: Do, 15 Jan. 2009, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Thanks, volgens mij is dat de maker van de set op de onderste foto. IK ga het eens op mijn gemak uitluizen want dat vind ik tot nog toe de mooiste set.
_________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
 |
|