Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MrHornet
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 10:25 Onderwerp: koelvloeistof vraagje |
|
|
Heren,
Afgelopen voorjaar is tijdens een ritje in de dolomieten 200 ml aan koelvloeistof eruit gegooid (verstopt overdruk ventiel op de radiator). Aangezien ik op dat moment geen koelvloeistof voor handen had heb ik het bijgevuld met kraanwater.
Nu zit ik met de vraag of ik alle koelvloeistof moet laten aftappen om bevriezing te voorkomen, ik heb begrepen dat koelvloeistof en water niet mengt waardoor ik een probleem zou kunnen krijgen.
Mijn motor staat onder een afdak maar als het streng vriest dan word hij daar onvoldoende voor beschermd. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 12:45 Onderwerp: Re: koelvloeistof vraagje |
|
|
MrHornet schreef: | Heren,
Afgelopen voorjaar is tijdens een ritje in de dolomieten 200 ml aan koelvloeistof eruit gegooid (verstopt overdruk ventiel op de radiator). Aangezien ik op dat moment geen koelvloeistof voor handen had heb ik het bijgevuld met kraanwater.
Nu zit ik met de vraag of ik alle koelvloeistof moet laten aftappen om bevriezing te voorkomen, ik heb begrepen dat koelvloeistof en water niet mengt waardoor ik een probleem zou kunnen krijgen.
Mijn motor staat onder een afdak maar als het streng vriest dan word hij daar onvoldoende voor beschermd. |
tja voorkomen is beter dan genezen ff lang je dealer  |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 14:09 Onderwerp: |
|
|
Hi,
koelvloeistof is een mengsel van water en een antivriesmiddel (een ethyleenglycol), meestal in de verhouding 50/50. dus het mengt gewoon met water. door 20 ml water toe te voegen wordt de verhouding dus iets anders, maar zal zeker nog niet bevriezen. het 50/50 koelvloeistof mengsel kan buiten temperaturen hebben tot -20 C.
grts,
udo _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 16:08 Onderwerp: |
|
|
BikeBrother schreef: | Hi,
koelvloeistof is een mengsel van water en een antivriesmiddel (een ethyleenglycol), meestal in de verhouding 50/50. dus het mengt gewoon met water. door 20 ml water toe te voegen wordt de verhouding dus iets anders, maar zal zeker nog niet bevriezen. het 50/50 koelvloeistof mengsel kan buiten temperaturen hebben tot -20 C.
grts,
udo |
als ik dit zo hoor is er dus niets aan de hand
ik had al een poging gedaan om hier een antwoord op te vinden op internet maar daar was niet expliciet te vinden dat het zich wel mengt (wel een of andere wazige site waar vermeld stond dat het zich niet liet mengen) |
|
Naar boven |
|
 |
|