lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

oud zeer : koelvloeistof verdwijnt
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

rifle

hanged

furious3

bomb2

Hij staat terug bij de dealer...Op een paar dagen tijd weer een paar keer zijn waterreservoir leeggedronken.
Dealer zat er sterk mee verveeld.

Bij deze doe ik eveneens een officiële aanval op het record aantal reparaties onder garantie wreck evil .

Bestaat het programma "Wrak van de weg" nog ?

Ik ben kandidaat wreck ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

leeggedronken= in de olie of gewoon weg (drup drup drup naar buiten)?
Daan

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een dealer zoeken die het probleem in 1 keer oplost?

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Misschien een dealer zoeken die het probleem in 1 keer oplost?

lijkt me ook een goed idee van je Daan laugh
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Niet in de olie alvast. Dus weer die as en dichting van de waterpomp. Als dat zo om de 5-6000km de gewoonte wordt om dat te moeten vervangen zal ik er mij zelf wel eens in verdiepen.

En weeral veranderen van dealer,pfffff
Deze is nog één van de betere...Zolang de service op peil blijft kan die mens er voor mijn part ook niet aan doen dat KTM rommel is devil .

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
kan die mens er voor mijn part ook niet aan doen dat KTM rommel is devil .

Dat bedoel ik nou, je verliest vertrouwen in het merk omdat de reparatie telkens niet goed wordt uitgevoerd sad

Ik heb nu totaal al 90.000 LC8-kilometers achter de rug, en nooit die koelwaterproblemen die jij omschrijft.

Het KAN dus wel goed gaan pleased

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Niet in de olie alvast. Dus weer die as en dichting van de waterpomp. Als dat zo om de 5-6000km de gewoonte wordt om dat te moeten vervangen zal ik er mij zelf wel eens in verdiepen.

En weeral veranderen van dealer,pfffff
Deze is nog één van de betere...Zolang de service op peil blijft kan die mens er voor mijn part ook niet aan doen dat KTM rommel is devil .

Ik heb het probleem ook gehad en heb toen achteraf begrepen dat het zo zou kunnen zijn dat de as van de waterpomp is ingesleten. Daar waar de kering zit . Dus de kering vervangen en de as niet dan blijft het probleem terug komen.

succes
groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Ik heb het probleem ook gehad en heb toen achteraf begrepen dat het zo zou kunnen zijn dat de as van de waterpomp is ingesleten. Daar waar de kering zit . Dus de kering vervangen en de as niet dan blijft het probleem terug komen.

Volgens diegene die de stukken aldaar besteld, wordt er automatisch een as bij de dichting geleverd. De bedoeling is idd om ze beiden te vervangen. En dat zou de eerste keer ook zo moeten geweest zijn.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Johan schreef:

Volgens diegene die de stukken aldaar besteld, wordt er automatisch een as bij de dichting geleverd. De bedoeling is idd om ze beiden te vervangen. En dat zou de eerste keer ook zo moeten geweest zijn.

De oorzaak van het inslijten van die waterpompas zou zijn dat bij het gieten van de cilinderkoppen er silicum wordt gebruikt als vulmiddel voor de water/olie kanalen. Bij de montage van het blok zou er een serie zijn geweest waar er nog een beetje silicium/zand in de waterkanalen zou zijn achter gebleven. Dit is natuurlijk gewoon een soort schuurmiddel in je koel systeem. Misschien dat ze het hele systeem even goed door moeten spoelen om er zeker van te zijn dat je de silicium kwijt bent.
Dit hele verhaal heb ik gehoord van iemand die er verstand van zou moeten hebben.
Als dit hele verhaal de oorzaak is van jou koelvloeistof verlies dan komt de koelvloeistof dus wel in de olie. Omdat de koelvloeistof er zo gelijdelijk aan in komt en verdampt bij de olie temperatuur merk je niet dat het in je olie komt. Je olie niveau blijft gewoon gelijk. Waar ik het toen uiteindelijk aan heb gemerkt was dat het oliefilter verstopt raakte waardoor je de distributie meer en meer begon te horen. Uiteindelijk was het oliefilter zo ver verstopt dat de olie niet meer door het filter ging maar via de BY Pass, dan is de distributie oliespan als laatste of helemaal niet meer aan de beurt. Mechanische spanner hou je natuurlijk altijd.

Nogmaals succes

Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Johan schreef:

Waterpomp REVISIE setje, model 2008 kopen (= verbeterde as en keerring).

Ik vraag me wel sterk af of het dat is: Als die keerrring lekt komt het namelijk WEL in de olie... (ergens anders kan het niet heen)

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Dec. 2008, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

ni luisteren hé
dien dealer is nen brave mens
zal wel
maar der is een verschil tussen onderhoud doen en kettingsetje wisselen op nen Onda en een koersbeest onderhouden
Warrant is zo ongeveer den enigen deftige mecanieker in heel het belgische dealernetwerk en den enige die aan mijnen oostenrijker komt
ik mag van KTM belgië ook nergens anders gaan
dat hebben ze ni met zoveel woorden gezegd natuurlijk maar zo is't

JM werkt ZELF aan de moto
niet ne nest leergasten (die ook de stiel moeten leren natuurlijk) en der met hun klak naar gooien

ik zal is een belleke doen naar Steve...

Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, hij staat er nu een week en er blijkt nog niks aan gebeurd te zijn.
Ze willen er niet aan beginnen zonder eerst raad te vragen aan de technisch verantwoordelijke van KTM België, aangezien het de tweede keer is dat hij voor hetzelfde probleem binnengaat.
Die beste man (Steve dus) blijkt in het moederhuis in Oostenrijk te zitten, komt pas volgende week terug.

Tja. Ik hoop dat mijn exponentieel groeiende achterdocht onterrecht zal blijken...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 13 Dec. 2008, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Goed, hij staat er nu een week en er blijkt nog niks aan gebeurd te zijn.
Ze willen er niet aan beginnen zonder eerst raad te vragen aan de technisch verantwoordelijke van KTM België, aangezien het de tweede keer is dat hij voor hetzelfde probleem binnengaat.
Die beste man (Steve dus) blijkt in het moederhuis in Oostenrijk te zitten, komt pas volgende week terug.

Tja. Ik hoop dat mijn exponentieel groeiende achterdocht onterrecht zal blijken...

wat een bull shit verhaal zoek een dealer die het wel kan oplossen zonder dat iemand zijn hand vast moet houden, ze kunnen er ook foto's van maken en zo de garantie claimen dan had jij je motor al terug gehad zzz
Naar boven
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Za, 13 Dec. 2008, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn kortgeleden aangeschafte 2003 adv zelfde verhaal. Met dat verschil. dat na de tweede poging het nieuwe complete setje erin is gemonteerd (as+keerring) en nu al 2 weken geen koelvloeistof verlies Smile .
MulderMotoren Veendam heeft het (tot op heden 2thumbsup ) goed opgelost. Niet zeuren over terug brengen, ik kreeg een cbf1000 uit de showroom mee.
OK het was geen KTM sad3 maar toch goeie service. Ze vonden het nog vervelender als ik geloof ik thumbsup .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Dec. 2008, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien het probleem identiek hetzelfde is dan voor de eerste reparatie, ben ik geneigd om te denken dat het misschien dezelfde oplossing kan gebruiken. Het zou de eerste keer niet zijn dat een vervangonderdeel(tje) eens per ongeluk van slechte kwaliteit is (is niet alleen bij motorfietsen zo hé). Maar da's nu eenmaal een piste die veel mensen om de één of andere reden niet willen hebben...

Nuja, we zullen morgen wel zien.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: