Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Di, 18 Nov. 2008, 10:43 Onderwerp: Aan de 'wereld'reizigers (of andere lange afstandsrijders) |
|
|
Plannen aant maken om met een groepje eind 2010 begin 2011 (dec, jan, feb ofzo) een transafrica te doen. Kaapstad-Brussel of omgekeerd.
Zijn er dingen die ik 'moet' veranderen aan mijn Katie (990).
Ik denk dan zelf al aan: andere carterbescherming, sterkere veren vanvoor, uitlaten zonder kat, ...
Zijn er dingen die ik als reserveronderdeel 'moet' meenemen?
Ik heb wel een aantal dingen in mijn hoofd maar hoor het graag van degene die al zoiets gedaan hebben... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 12:27 Onderwerp: |
|
|
Hallo Roel.
Ik ben zelf ook geinteresserd in een reis door Afrika op mijn KTM. Ik heb er al heel wat over gelezen. Ben er zelf helaas nog niet geweest.
Ik ben nog niet verder gekomen dan schotland en vogezen.
Ik heb op onderstaande links wat handige tips gezien:
hthttp://www.t-langi.de/motorradreisen/transasia/transasia.
htmtp://www.possi.de/
Verder staat er in het duitse lc8 forum nog het eea.over geschreven.
Wat ik wel weet is dat er bijna heel afrika niet de goeie olie te krijgen is.
Hetgeen tot problemen met de koppeling kan leiden. Dus neem de juiste olie mee. Verder de goede spullen om een kleine onderhoudstbeurt te geven.... Probeer via KTM dealer adressen in Afrika te krijgen..
Verder zijn er mogelijk twee zwakke punten van de lc8 de waterpomp.
(zie wasserpumpwelle in duits forum) en de startmotor (meestal rond de 50.000 km). Verder het gebruikelijke.....(res.banden.bandenlichters, kabels etc)
Neem verder een agregaatje mee om de band op te pompen. Het is vaak moeilijk om de band zodanig hard op te pompen dat hij over de velgrand springt. Mij lukte het niet met een handpomp en ook niet met co-2 gaspatronen. Een voetpomp zal het ook wel halen.
Voor de rest moet een KTM voldoende ingericht zijn om de afstand te overbuggen zonder al te veel aanpassingen.
Jammer dat ik onlangs een crash heb gehad op mijn computer. Ik had namelijk een vaste link naar een blog van 2 zuid-afrikanen die van kaapstadt naar london waren gereden op een 950 adventure. Zij gebuikten overigens normale scorpion banden hiervoor. Als ik deze blog nog vind dan stuur ik hem wel door.
Ik zou verder mij goed oritenteren op de politieke situaties in de landen waardoor jullie willen rijden. In sommige delen van Afrika kun je beter niet zijn...
Verder een carnet (via ADAC- duitsland, mogelijk ook in Belgie verkrijgbaar) om je motor door de landen heen te kunnen rijden. Anders
krijg je problemen met de doorvoer van je motor.
Verschepen van de motor:
Liefst met zoveel mogelijk in een container. Spaart kosten....
Vliegen is mijn idee geen optie.....veel te duur...
Mogelijk dat je er wat aan hebt. Maar als ik je site bekijk, heb je zelf al behoorlijk wat ervaring.
Gr,
Rene
O ja: een goede waterfilter voor onderweg. Eentje die virussen en bacteriën doodt (zeer belangrijk) is ook wel handig. Bij temperaturen boven de 40 graden is water een eerste vereiste. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
alex1980

|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 15:30 Onderwerp: |
|
|
Hoi Rene,
Alvast bedankt voor de info! _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 15:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb net van kaapstad af richting rusland gereden en over wat ex ussr staatjes terug naar nederland met de 950. Donderdag de 27'ste om 7 uur s'avonds een presentatie bij Verpalen ktm in krommenie, jullie zijn welkom  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 20:55 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ik heb net van kaapstad af richting rusland gereden en over wat ex ussr staatjes terug naar nederland met de 950. Donderdag de 27'ste om 7 uur s'avonds een presentatie bij Verpalen ktm in krommenie, jullie zijn welkom  |
Zou wel willen maar da ik nooit van zen leven optijd geraken (': _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 20:57 Onderwerp: |
|
|
Deze mannen ziin nu onderweg www.motorenoppad.nl
De /mijn plaatselijke yamaha dealer. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2008, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Alex.
Bedankt voor de link naar de blog van de zuid afrikanen.
Ik zag dat ze tot Tanzania met scorpions hebben gereden en de rest van Afrika met TKC's. Een kennis van mij die veel in Afrika is geweest had wel ooit eens door heel Afrika met scorpions gereden. Maar goed... is wat ieder wil.
Verder denk ik dat het ook van belang is om voldoende benzine voorraad me te kunnen nemen. Een optie is om met spanbanden enkele benzinekanisters aan het koffer te maken en de bodem van de kanisters op de buddysteps te laten rusten. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 21 Nov. 2008, 11:37 Onderwerp: |
|
|
roeleke schreef: | StevenD schreef: | Ik heb net van kaapstad af richting rusland gereden en over wat ex ussr staatjes terug naar nederland met de 950. Donderdag de 27'ste om 7 uur s'avonds een presentatie bij Verpalen ktm in krommenie, jullie zijn welkom  |
Zou wel willen maar da ik nooit van zen leven optijd geraken (': |
Hee Roeleke,
Steven rijd 24 jan. misschien ook mee. Ten minste zo als ik begrepen heb. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Vr, 21 Nov. 2008, 14:08 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | roeleke schreef: | StevenD schreef: | Ik heb net van kaapstad af richting rusland gereden en over wat ex ussr staatjes terug naar nederland met de 950. Donderdag de 27'ste om 7 uur s'avonds een presentatie bij Verpalen ktm in krommenie, jullie zijn welkom  |
Zou wel willen maar da ik nooit van zen leven optijd geraken (': |
Hee Roeleke,
Steven rijd 24 jan. misschien ook mee. Ten minste zo als ik begrepen heb. |
Had het ook al gezien...
@Steven: vertel het mij dan maar allemaal  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
|