Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
arjen
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 15:28 Onderwerp: Brandstof pomp probleem |
|
|
Mijn 2004 950 adventure doet het niet. De brandstofpomp loopt niet. Als ik de pomp rechtstreeks aansluit op de accu doet ie het niet maar ik heb ook geen spanning op de pomp. ik heb de relais van de brandstofpomp en het auxilliary relais gewisseld (zelfde artnummer) maar nog steeds niks. Zie ik iets over het hoofd? Hoe hoort dit te werken eigenlijk? Als de vlotterbak vol is sluit de vlotternaald en dan stopt de pomp toch? Dan zou er in de pomp een soort van drukschakelaar moeten zitten toch? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 15:35 Onderwerp: |
|
|
je relais schakeld af na een seconde of 4 dus meten moet binnen 4 seconden na contact aan.
Je contactpunten in de pomp zullen wel crap zijn als hij het direct op de accu ook niet doet.
Eventueel schoonmaken/bijveilen voor nog 1000km extra uit die pomp of contactpunten vervangen (auto contactpuntjes bijslijpen en plaatsen)
Of nieuwe pomp, of mijn pompje kopen. Heb ook nog een goede op voorraad liggen.
Ze gaan allemaal stuk op zo'n 50.000 km stand. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 15:48 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | je relais schakeld af na een seconde of 4 dus meten moet binnen 4 seconden na contact aan.
Je contactpunten in de pomp zullen wel crap zijn als hij het direct op de accu ook niet doet.
Eventueel schoonmaken/bijveilen voor nog 1000km extra uit die pomp of contactpunten vervangen (auto contactpuntjes bijslijpen en plaatsen)
Of nieuwe pomp, of mijn pompje kopen. Heb ook nog een goede op voorraad liggen.
Ze gaan allemaal stuk op zo'n 50.000 km stand. |
Tjonge, handig zo'n forum zeg! inderdaad Steven, was ff een spagaat maken om de voltmeter met een handje vast te houden en de contactsleutel met de andere hand, maar inderdaad, na een paar seconden valt de spanning weg. Ga nu de pomp openslopen. Als ik een pomp nodig heb hoor je het wel. Bedankt alvast. Heb intussen verder in dit forum een zeer technisch stuk gevonden over de sturing van de pomp. Aangezien ik een echte werktuigbouwer ben ga ik eerst maar eens aan de contact puntjes vijlen denk ik! |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 17:19 Onderwerp: |
|
|
Zo, ik denk dat de pomp al een keer vervangen was, want er zaten op een knullige manier nieuwe stekkertjes aan geknepen. De ader was niet bloot gemaakt waar het stekkertje eraangeknepen zat! Wonder dat ie het tot nu toe wel deed dus. Overigens waren de contacten aardig ingebrand, maar ik weet dus niet zeker of dat het probleem was. Toch even opgeschuurd. Bedankt Steven, ik ben eruit. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2010, 22:40 Onderwerp: |
|
|
't heeft even geduurd, maar ik heb inmiddels alles liggen voor nieuwe prints voor modificatie van de originele pomp.
Volgens mij hebben alle 11 eerste prints de winter goed overleefd en rijden ze allemaal probleemloos rond (?!)
Ik ben nog even 2 weken druk met rally... maar wil je je pomp om gaan bouwen: Stuur dan even een PBtje.. dan kan ik er direkt na de rally mee beginnen.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 8 Mrt. 2010, 23:44 Onderwerp: |
|
|
De mijne zit er net in en doet het prima.
(nu 37000km, dus dringend was 't niet, daarom pas nu geplaatst) |
|
Naar boven |
|
 |
|