lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

typische off road vragen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Sep. 2008, 14:26    Onderwerp: typische off road vragen Reageer met quote

Hallo Allen,

Omdat ik waarschijnlijk meedoe aan de OER heb ik nog een aantal vragen:

Het is me wel duidelijk dat iedere, zichzelf respecterende off roader met een cross helm rijdt. Maar wat is eigenlijk het voordeel van zo'n helm ? gewicht ? veiligheid ? en wat voor bril moet je dan hebben. Volstaat een snowboard bril ook ? Nog tips voor een voordelige goede keus ?

Roadbook, ik heb er 1 nodig, duidelijk, is het wijs om gelijk het dure systeem te kopen met electrische aandrijving voor de LC8 of zijn er betere alternatieven om mee te starten...? Idem voor afstandbediening.

Banden, ik lees overal BIB mousse. BInnenBand mousse neem ik aan, maar wat is dat eigenlijk ? Een alternatief voor band plakken?. Moet ik zeker nog leren, want zal vast moeilijker zijn dan mijn mountainbike bandje plakken....

Onno

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Sep. 2008, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Onno,
op dit forum is zelfs een aparte oer-afdeling, en kriig je veeel beter antwoord op zulk soort vragen http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?board=24.0

Alles wordt daar besproken, wat je mee moet nemen, aan moet trekken enz.

(niet dat ik je hier weg wil hebben hoor wink3 ).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Sep. 2008, 20:04    Onderwerp: vraagjes Reageer met quote

Quote:
op dit forum is zelfs een aparte oer-afdeling, en kriig je veeel beter antwoord op zulk soort vragen http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?board=24.0

was ik van op de hoogte. Maar ik heb een LC8, dus ik denk: zet het gewoon hier neer. Voor de road book vraag is het wel handig meningen van andere LC8-ers te weten niet ? Misschien heeft er iemand nog een wereld tip of zo.....

Onno

dee dee dirk

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Sep. 2008, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Roadbook:ELECTRISCH! Met zo'n zware meid onder je wil jeje handen wel zoveel mogelijk aan/bij het stuur houden dozey
Crosshelm: zonneklep thumbsup : beluchting thumbsup : regen thumbsdown (auw wat doen die regendruppels zeer)
crossbril: DUBBEL GLAS (ski of cross whatever als het maar krasvast is wacko )
prijs crosshelm: doe niet te duur, je valt toch wel een keer en mooi houd je hem zeker niet (zweten,modder,vallen etc etc grin3 )
Bodyarmor= DOEN!!!!! We spreken hier over zo,n vest en geen crossharnas.

Tip van DeeDeeDirk (zeer binnenkort papaDee grin )
Ga naar www.polomotorad.de of louis.de en daar is genoeg te zien/kopen voor een redelijke prijs smug

Peter

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Sep. 2008, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal eens met Dee Dee Dirk.
Een electrisch roadbook bedien je met je handen aan het stuur itt een handmatige waarbij je altijd met je hand richting balhoofd moet om te draaien. Troost voor de investering is dat ze ook tweedehands nog erg duur zijn dus als je er weer van af wilt kun je altijd een goede prijs maken.

Off road rijden is een inspannende bezigheid, waarbij zeker met warm weer nog wel eens een zweetdruppeltje wil vloeien. Zeker bij de veelal lagere off road snelheid is een lichte relatief open crosshelm zeker aan te raden.
Volgens mij is er geen verschil tussen een ski- en een crossbril
Bij een Scott bril kun je een opzet stukje krijgen die een goede bescherming geeft bij regen (die druppels zijn op de snelweg best wel hard...).
Zorg voor goede bescherming. Inderdaad een goed vest, maar ook goede kniebescherming en goede laarzen om je enkels te beschermen. Zelfs met goede laarzen kunnen je enkels aardige optaters krijgen helaas... (als je lekker met je Adventure gaat springen op een crossbaan zijn de risico's wel ietsje groter heb ik ervaren dozey )

Bibmouse (voor zover ik weet): duur, gegarandeerd lekvrij, gaan een jaar of twee mee, bandenwisselen met bibmouse is een handigheid die niet iedereen heeft. Ik heb de OER op gewone (dikke) binnenbanden gereden en ben blij dat ik geen lekke banden heb gehad zoals vele anderen. Wellicht heeft het te maken gehad met mijn iets hogere bandenspanning (ik reed met zo'n 1,5 bar), hoewel anderen met deze spanning wel lekgereden zijn.
Ik heb geen bib's genomen want "het geluk is met de dommen" en zo is gebleken... rolleyes3

mr wheely

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Sep. 2008, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

ik lees hier dat er geen verschil zit in een cross bril, of ski bril,
nou ik kan je een tip geven, zet GEEN ski bril op bij het crossen,
dit uit ervaring, een cros bril is veel beter dan een ski bril,
een steentje op een ski bril en er zit een gat in, en als je geluk hebt
zit dat gat alleen in je bril en niet in je oog,
een vriend van me heeft dat ook gehad en daar zijn ze 4 uur mee bezig geweest om een steentje van achter zijn oogbol te krijgen in het ziekenhuis. dus tip, koop een goede cross bril die zijn daar opgemaakt om die steentjes te kunnen opvangen.
veiligheid boven alles thumbsup
Naar boven
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 8:14    Onderwerp: off road Reageer met quote

Daar zit wat in Mr Wheely, alhoewel mijn bril wel dubbel glas heeft. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat het plastic niet tegen impact kan.

Ik zoek ook altijd de duurste hobby's uit.....
Maar ja, het is zo leuk grin grin

Maar weer verder sparen dan.
- electrisch roadbook
- laarzen
- cross helm
- cross bril
- body armor

koop een staatslot denk ik

Onno

Laatst aangepast door KTM_FAN op Di, 2 Sep. 2008, 9:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
dukerider

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook plannen om de OER mee te rijden volgend jaar worried2
Ik heb hieromtrent toch ook nog wat vragen.
In hoeverre is het mogelijk om dit te doen met de LC8 ?
Ik heb wel wat offroad ervaring opgedaan zowel op mijn ex 525 exc als bij Johan van der Wall in Andorra (6 x)en nog wat verschillende off road vakanties.
Ik was eerst van plan om weer een 525 aan te schaffen om de OER mee te rijden, maar hoe meer ik erover lees, hoe meer ik het wil proberen met mijn Adventure.
Als ik met een 525 ga moet er dan een grote tank op of lukt het met de originele 8,5 L tank ?
Is het doenbaar op de Adventure met de ori velgen inverband met deuken enzoverder.
Ik zie mij ook nog niet even een achterbandje plakken ergens in het bos, die achterband krijg ik er niet af zonder grote middelen furious3
Ik ben vast nog wel een paar dingen vergeten, maar dit zijn de dingen die het eerst bij mij opkomen grin

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

dukerider schreef:
Is het doenbaar op de Adventure met de ori velgen inverband met deuken enzoverder.
Ik zie mij ook nog niet even een achterbandje plakken ergens in het bos, die achterband krijg ik er niet af zonder grote middelen furious3 grin

De man maakt de motor. In hoeverre jij off road kunt rijden kun jezelf het beste inschatten maar als ik het zo hoor moet je het wel kunnen met jou ervaring. Ik zou zeggen ga een paar roadbookritten rijden in Nederland aankomend winter en dan vindt jevanzelf de bevestiging dat je het kunt. thumbsup
Wat inderdaad een mooie investering is is een setje extra excel wielen( een stuk goedkoper als een EXC erbij). Met deze wielen hou je je originele velgen voor de straat bandjes en de excel wielen voor de noppen band. Niks geen compromis gewoon voor elk terrein de ideale band. Met die excel wielen is het plakken van een band ook goed zelf te doen. en daar rijdt je geen deuk in.

Groet Johan
Naar boven
Peter

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
uit ervaring, een cros bril is veel beter dan een ski bril

Oeps, maar je kunt dan dus wel veilig skien met een crossbril! wideeyed

mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Peter schreef:
mr wheely schreef:
uit ervaring, een cros bril is veel beter dan een ski bril

Oeps, maar je kunt dan dus wel veilig skien met een crossbril! wideeyed

je kunt natuurlijk al je cross kleding aan doen bodyprotector bij het skien
helpt het niet het geeft toch moed laugh laugh
Naar boven
Mosseltje

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft een rally broek zin?

Ik rij nu altijd met een lederen broek met dikke knieeën en extra padding op de heupen en dat voelt eigenlijk wel veilig aan.

Waar zit de meerwaarde van een textiel broek met hard plastic stukken erin?

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
dukerider

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:
Heeft een rally broek zin?

Ik rij nu altijd met een lederen broek met dikke knieeën en extra padding op de heupen en dat voelt eigenlijk wel veilig aan.

Waar zit de meerwaarde van een textiel broek met hard plastic stukken erin?

De meerwaarde van een rallybroek is het feit dat ze nog droogt nadat ze goed nat is geweest, een lederen broek wordt loodzwaar en is bijna niet droog te krijgen.
Ik heb ook veel off road gereden met een lederen broek en vond dat ook veiliger als een textielbroek.
Maar tijdens de zomer is het gewoon véél koeler in een textielbroek dan bij een lederen.

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
dukerider

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
dukerider schreef:
Ik zie mij ook nog niet even een achterbandje plakken ergens in het bos, die achterband krijg ik er niet af zonder grote middelen furious3 grin

De man maakt de motor. In hoeverre jij off road kunt rijden kun jezelf het beste inschatten maar als ik het zo hoor moet je het wel kunnen met jou ervaring. Ik zou zeggen ga een paar roadbookritten rijden in Nederland aankomend winter en dan vindt jevanzelf de bevestiging dat je het kunt. thumbsup
Wat inderdaad een mooie investering is is een setje extra excel wielen( een stuk goedkoper als een EXC erbij). Met deze wielen hou je je originele velgen voor de straat bandjes en de excel wielen voor de noppen band. Niks geen compromis gewoon voor elk terrein de ideale band. Met die excel wielen is het plakken van een band ook goed zelf te doen. en daar rijdt je geen deuk in.

Groet Johan

Het plan was om een EXC te kopen en dan nadien eventueel terug te verkopen.
Eéntje met wat werk aan, die we dan weer goed maken, de rally met rijden en weer de deur uit.
Een extra set wielen om misschien één keer te gebruiken is ook duur hé.

'23 890 SMT

Voorheen
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Sep. 2008, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je toch voor de set wielen gaan Smile Laat ik die nou nog te koop hebben staan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: