Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 8 Aug. 2008, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | euhm: als je ook maar 10cc verliest per 1000km, dan is ALLES vet van de olie, dat zie je echt wel hoor! |
ja dat is wel zo, een gebroken zuigerveer zou kunnen maar dit moet je kunnen zien, ik heb dit eens gehad met mijn xr, en dit kon je alleen zien als de motor echt warm was. heeft wel een paar liter olie gekost voor we daar achter waren, de compressie was goed als de motor koud stond.
maar een beetje dealer moet dit toch kunnen opsporen  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 14:46 Onderwerp: |
|
|
Gebroken zuigerveer kan (olieschraper dan). Maar bij de LC8 merk je dat onmiddelijk (weet ik van een eigenaar waar dat bij gebeurd is). Hij loopt dan meteen slecht en vaak op 1 cilinder, omdat de andere cilinder vervuild. Olieverbruik is dan gigantisch. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Gebroken zuigerveer kan (olieschraper dan). Maar bij de LC8 merk je dat onmiddelijk (weet ik van een eigenaar waar dat bij gebeurd is). Hij loopt dan meteen slecht en vaak op 1 cilinder, omdat de andere cilinder vervuild. Olieverbruik is dan gigantisch. |
ik vergelijk het ook met een verkeerde motor XR is een 1 cillinder
maar als het niet te erg is zou het wel kunnen denk ik |
|
Naar boven |
|
 |
GOMMAARP
|
Geplaatst: Zo, 17 Aug. 2008, 12:05 Onderwerp: |
|
|
Mijn 950 verbruikt van in het begin 1 liter per 7500km en dat is nog altijd zo. Dat is bij verschillende merken van olie het zelfde, nooit met shell gereden. Na een olie wissel is het verbruik bijna niets, hoe ouder de olie hoe hoger het verbruik. Op reis neem ik een busje olie mee. |
|
Naar boven |
|
 |
|