lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

teller doet niet meer raar!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Jun. 2008, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn teller heeft het inmiddels ook begeven, doet het soms wel en soms niet. Meestal niet trouwens.

Ga het zaterdag ff laten nakijken, laat het nog weten..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Jun. 2008, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er trouwens tijdens de OER (rally) achter gekomen waarom mijn taller gek doet:

Het afstandbedieninkje op het stuur (dat optionele 3 knopjes accesoire van KTM) blijft hangen. en wel het mode knopje, en dat levert dus plenty problemen op.

Dus heb je zo'n ding, koppel die effe los om zeker te zijn dat het de teller is.


ps.: Mocht je de teller niet onder garantie krijgen ofzo, heb ik wel interesse in de oude kapotte teller: bij mij is het huisje slecht aan het worden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jun. 2008, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Afstandbedienikje? heb ik niet

Ik denk zelf dat de sensor kapot is, laat het na zaterdag wel effe weten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goendi



Geregistreerd op: 3-4-2008
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jun. 2008, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
je remschijf zit met 6 kleine boutjes vast... ik neem aan dat je veilig wil rijden, monteer dus niet zomaar elk boutje ! (niet magnetische boutjes zouden wel eens van Aluminium kunnen zijn en veeel minder sterk...)

Als je verstandig bent haal je dus even 12 standaard boutjes voor je remschijven en monteer je beide schijven zoals ze horen te zitten (montage met 243 loctite!, voor aanhaalmoment, zie handboek).

Ik weet niet hoe de teller zelf precies de pulsjes ziet, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat verschillende boutjes idd leiden tot onregelmatige snelheidsaanduiding (immers ziet ie dan soms snelle pulsjes, soms niet...)

remmen = veiligheid! Dus schiet diegene die met boutjes heeft lopen klooien effe af!



Probleem is weg! Heb eindelijk normale aflezing van mijn teller. Oorzaak: verkeerde boutjes in de remschijven!! Ik heb de motor nog maar juist gekocht. Als ik hem ging kopen zaten er zwevende schijven op(en teller ging perfect) maar deze waren er niet bij bij verkoop.Dus heeft vorige eigenaar de schijven verwisselt en waarschijnlijk verkeerde bouten gebruikt! furious3 Bedankt voor alle info en nuttige tips!! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LaBree



Geregistreerd op: 26-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jun. 2008, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
je remschijf zit met 6 kleine boutjes vast... ik neem aan dat je veilig wil rijden, monteer dus niet zomaar elk boutje

Ik weet niet hoe de teller zelf precies de pulsjes ziet, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat verschillende boutjes idd leiden tot onregelmatige snelheidsaanduiding (immers ziet ie dan soms snelle pulsjes, soms niet...)


Gerben vraagje:

ik heb onlangs TT Roadbook en IMO 50Rallye aangeschaft.
de IMO heeft een magneet op de schijf nodig.
nu heb ik diverse foto's gezien met schijfremboutjes waarin een magneet verwerkt zit.

gaat dit goed met de KTM-teller?
of hoe heb jij dit opgelost met jouw RB/IMO (neem aan dat jij daar al "een klein beetje" meer ervaring mee hebt.

_________________
KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jun. 2008, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat dit toch wel leuke algemene info is.. heb ik het maar even in een nieuw topic gezet:

antwoord zie: ICO montage

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1822

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Di, 8 Jul. 2008, 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

= inmiddels gerepareerd.

Kabeltje kapot en vervangen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif