lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ICO montage / IMO

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jun. 2008, 11:17    Onderwerp: ICO montage / IMO Reageer met quote

Een boutje met magneet er in als vervangin van een origineel boutje gaat dus NIET goed
- het magneetboutje zal waarschijnlijk tegen de ktm sensor aanlopen en de zaak stuk maken
- het magneetboutje zal met zekerheid het tellersignaal voor de ktm-sensor verstoren.

niet zo doen dus.

hoe wel:
Sensor en magneet elders monteren. Ik weet niet zeker hoe een IMO sensor eruit ziet, ik heb zelf alleen een ICO erbij.
Op de EXC heb ik wel een originele ktm teller die wel eens dezelfde sensor zou kunnen hebbenals een IMO heeft. zie verderop...

de sensor:
- Ik heb mijn ICO sensor in het gat van de remplaat geschroef, waar normaliter een boutje zit om de beugel voor de kabels vast te houden. De sensor vervangt nu gewoon dat boutje, de beugel zit ernu dus met de sensor vast, dat gaat goed (niet te lomp vastzetten!)
- alternatief zou zijn om een klein beugeltje te maken, bijv net voor de voorvork, vastgezet op de 2 schorefjes van het voorspatbord.

de magneet:
- ik heb nu zwevende schijven van Braking erop zitten. Daar heb ik gewoon een klein gaatje (5mm) geboord in 1 val de 'spaken' van de remschijf. Daar past het ico-staafmagneetje klem in. Voor de zekerheid zit er nog wat kneedstaal(epoxyspul) om heen .

- eerder had ik de magneet op een beugeltje gemaakt, maar dat boog en kwam dan tegen de remklauw aan -> ging steed stuk, geen goed idee.

Zoals ik het nu heb werkt het perfect! en vind ik ook de mooiste oplossing. (maar das wel voor ICO).


IMO:
op mijn EXC zit een IMO achtige sensor. De sensor zit ook hier in een gat in de remplaat geschroeft. Ik krijg alleen de indruk dat dat een kleinere schroefdraad is.
Ik heb bij de LC8 al zitten kijken, en ik denk wel dat je er een gat bij kan boren en schroefdraad tappen, in de remplaat: Maar hiermee moet je natuurlijk wel heel voorzichtig zijn en goed weten wat je doet!!!
Een houdertje aan de vork is makkelijker en safer denk ik.

De magneet: Op mijn EXC zit een speciaal lang boutje, waat een mangeet in zit. Deze zit in de naag geschroefd.

hieronder wat foto's met bijschriften om het te verduidelijken:

zie ook image Gallery: lc8.nl image gallery

ICO sensor op LC8 remplaat. Montage in originele gat van kabelbeugel-schroefje.


Extra dunne ring onder sensor 'boutje' zorgt dat beugel goed blijft zitten


ICO-staafmagneetje. Gemonteerd in gaatje van 'spaak' van remschijf (Braking remschijf). 5mm gaatje geboord met kobalt boortje.


EXC KTM/IMO sensor, originele montage (ter vergelijk met LC8)
Bekeken: 1 keer.


EXC: KTM/IMO magneetje op speciaal boutje, gemonteerd in de naaf.
Bekeken: 1 keer.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif