lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

RVS Spaken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Avalanche

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jul. 2008, 19:35    Onderwerp: RVS Spaken Reageer met quote

Heb mijn velgen naar Haan Wheels gebracht in Schijndel en er nieuwe rvs spaken in laten zetten. De mijne waren al behoorlijk geroest.

Ziet er supermooi uit, ook meteen een slagje in het voorwiel eruit gehaald, dus ze lijken weer als nieuw!
Echt een aanrader en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, ik was in totaal 170 euro kwijt. thumbsup

MrHornet

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jul. 2008, 22:14    Onderwerp: Re: RVS Spaken Reageer met quote

Avalanche schreef:
Heb mijn velgen naar Haan Wheels gebracht in Schijndel en er nieuwe rvs spaken in laten zetten. De mijne waren al behoorlijk geroest.

Ziet er supermooi uit, ook meteen een slagje in het voorwiel eruit gehaald, dus ze lijken weer als nieuw!
Echt een aanrader en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, ik was in totaal 170 euro kwijt. thumbsup

kun je eens een foto posten ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jul. 2008, 0:01    Onderwerp: Re: RVS Spaken Reageer met quote

Avalanche schreef:

had je beter ook excel velgen bij gekocht laugh
kon je dit niet in de garantie door ktm laten doen ?????
Naar boven
Avalanche

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jul. 2008, 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

De motor is uit 2003 dus ik neem aan dat daar geen garantie meer opzit.
De velgen zijn nog mooi dus heb niet aan andere velgen gedacht. Excel ken ik niet, zijn dat kleinere velgen??

Foto komt eraan, de velgen staan nu nog bij een vriend te wachten op een nieuwe binnenband voor achter. sad3

Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jul. 2008, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Avalanche schreef:

Klopt, dat was destijds een zwak punt op de LC8, en werd bij klachten vervangen door rvs onder garantie.
De mijne heeft de dealer toen naar haan wheels gestuurd.

Ik zag laatst trouwens bij een schoonmaakbeurt van m.n 990 (1jaaroud)
dat de voorspaken er ook al aardig aangeslagen uitzien bucktooth
( ik ben niet zo,n poetser).
Achter zien ze er nog netjes uit, maar dat komt omdat de scottoiler de boel daar lekker vettig houdt wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jul. 2008, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Avalanche schreef:
De velgen zijn nog mooi dus heb niet aan andere velgen gedacht. Excel ken ik niet, zijn dat kleinere velgen??

Foto komt eraan, de velgen staan nu nog bij een vriend te wachten op een nieuwe binnenband voor achter. sad3

www.haanwheels.com kijk eens op deze site dan zie je alles over haan wheels en excel
Naar boven
jurki

BerichtGeplaatst: Di, 8 Jul. 2008, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Na 1 jaar, 15K km en een winter doorgereden, zijn bij mij ook de spaken van m'n voorwiel flink aan het roesten. Naar mijn idee doet de slijpstof van de voorremmen nog even flink mee om de chroomlaag om zeep te helpen. De spaken worden onder garantie vervangen, maar omspaken naar RVS is niet zomaar een optie meer. Misschien door zelf bij te betalen is het wel mogelijk. Ik vraag me eigenlijk af of RVS, qua sterkte, wel een goede vervanger voor de orginele spaken is.
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Jul. 2008, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

jurki schreef:
Na 1 jaar, 15K km en een winter doorgereden, zijn bij mij ook de spaken van m'n voorwiel flink aan het roesten. Naar mijn idee doet de slijpstof van de voorremmen nog even flink mee om de chroomlaag om zeep te helpen. De spaken worden onder garantie vervangen, maar omspaken naar RVS is niet zomaar een optie meer. Misschien door zelf bij te betalen is het wel mogelijk. Ik vraag me eigenlijk af of RVS, qua sterkte, wel een goede vervanger voor de orginele spaken is.

Alle Haan Wheels worden gebouwd met de sterkste spaken verkrijgbaar. Vervaardigd uit RVS en worden exclusief voor Haan Wheels geproduceerd
dit staat op de site van hierboven thumbsup
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

jurki schreef:

Poetsen en schoonmaken doe ik altijd met WD 40 dit is een beetje vet en dat geeft dan weer een beschermlaagje tegen roest, het loopt ook een beetje in je spaaknippels dus als je over een jaar o.i.d. je spaken wilt na spannen dan is dat mogelijk. Dit geld voor alle schroefdraad ik spuit het dan ook overal op, zwart plastik wordt er mooi zwart van, maar ook je blok en en en.... Waar ik het niet op spuit is lakwerk en rem schijven zelfs de spiegels pak ik mee mijn spiegels hebben daardoor ook geen last van zo'n gecordeerd randje rondom. Na het inspuiten alles even met een doekje weghalen/verdelen. Wat ik ook een voordeel vind is dat het vuil niet hecht je blaast het er zo weer af met eem hogedruk, als je van de wasserette naar huis rijdt is je motor weer droog en klaar om WD 40 te ontvangen thumbsup thumbsup

groet johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 2:09    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
jurki schreef:

Poetsen en schoonmaken doe ik altijd met WD 40 dit is een beetje vet en dat geeft dan weer een beschermlaagje tegen roest, het loopt ook een beetje in je spaaknippels dus als je over een jaar o.i.d. je spaken wilt na spannen dan is dat mogelijk. Dit geld voor alle schroefdraad ik spuit het dan ook overal op, zwart plastik wordt er mooi zwart van, maar ook je blok en en en.... Waar ik het niet op spuit is lakwerk en rem schijven zelfs de spiegels pak ik mee mijn spiegels hebben daardoor ook geen last van zo'n gecordeerd randje rondom. Na het inspuiten alles even met een doekje weghalen/verdelen. Wat ik ook een voordeel vind is dat het vuil niet hecht je blaast het er zo weer af met eem hogedruk, als je van de wasserette naar huis rijdt is je motor weer droog en klaar om WD 40 te ontvangen thumbsup thumbsup

groet johan

haanwheels zegt dat je er het beste teflonspray op kunt doen, dit is niet zo agressief als wd 40 maar op de nippels een drupje olie kan idd nooit geen kwaad thumbsup thumbsup
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: