lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wie o wie herkend deze problemen met een 950SM 2006

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GS1000SP

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jun. 2008, 18:57    Onderwerp: Wie o wie herkend deze problemen met een 950SM 2006 Reageer met quote

Ik heb een KTM 950 SM uit 2006 en heb de volgende problemen...

1. Opschakelen bij hoog toerental lukt niet, lijkt dan alsof de schakelpook niet meer vastzit aan het schakel mechanisme?
Dit gebeurd in elke willekeurige versnelling bij goed doortrekken van de motor in een versnelling, moet dan even van het gas af (fu.... irritant) om de schakelpook weer te laten connecten met het schakelmechanisme??? Kan dan vervolgens weer gewoon schakelen tot dat ik weer verder omhoog wil en de toeren er flink op houdt...

2. Bij een stevige wind van linksvoor gaat de motor inhouden en lijkt dan op 1 poot te lopen?
Ligt dit aan de manier waarop de lucht het filterhuis binnenkomt?

3. Voorremschijven zijn reeds een keer vervangen omdat de oude (15K km's) zeer onrustig remde, lijken krom maar zijn het bij meten heel minimaal. Nu de nieuwe (ook van een 2006 type af) beginnen ook al weer met het zwabberen?
Ik heb ergens gelezen dat deze 2006 serie hier veel last van zou hebben door inconsistent materiaal in de schijf (zachter en harder materiaal) Wie kan dit bevestigen en is dit een bekend probleem bij KTM?

PS gaat hier om een "standaard" machine...

Wie o wie herkend dit of heeft dezelfde problemen met een 950SM of elk ander type fiets?

Rob.

I drive a BIKE therefore I am....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jun. 2008, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

1) geen idee... stomme vraag maar zit de schakelpook wel goed vast? Ik neem aan dat je wle gewoon met koppeling ingetrokken schakelt? want onder belasting kan je natuurlijk nooit schakelen he...

2) luchtinlaat heeft een snorkel die naar achteren wijst, dus dat kan niet makkelijk door wind beinvloed worden. Het kan natuurlijk wel dat iemand bijv Sommer-Door zijdekseltjes gemonteerd heeft die echt foutom zitten ofzo...

3) hoort niet, effe zoeken op het forum en je vind div vermeldingen.

succes

Johan

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jun. 2008, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien wel een stom idee maar zou het zo kunnen zijn dat je je schakelpook nadat je hebt op geschakelt niet als het ware weer in zijn neutraaal zet door hem even helemaal vrij te laten. Als je schakelpook te laag hebt staan wil dat wel eens gebeuren, hierdoor moet je dan bewust je voet onder de pook uit halen anders komt ie niet weer goed in zijn neutrale stand.
Je schkelpook iets hoger zetten zou kunnen helpen, ik heb dit wel eens gehad en kwam er toen achter dat dit kwam door dat ik met andere laarzen reed als voor heen, hierdoor moest ik dus mijn pook verstellen.

succes
groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jun. 2008, 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

heb je geen garantie meer ???? anders zijn dit de problemen voor je dealer en niet voor jou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GS1000SP

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2008, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Alles zit goed vast en loopt ook mooi soepeltjes...Schakelpook komt los wanneer inhogere toerengebied komt, kan met mijn voet voelen als hij los schiet!!! Dan van het gas af en voila hij heeft weer connectie!!! Beats me??? stars Zit ook niet met mijn voet tegen de pook aan (zit dus niet te laag!!!)

Sommerdoor klepjes zitten er niet op "fabrieks standaard machine"... Heel vreemd fenomeen???

Remschijven staat inderdaad reeds vermeld op de diverse forums en heb nu een aanvraag voor vervanging lopen bij KTM via dealert...

En jawel hoor heb nog zo'n 15 maande n garantie!!!

Dus al met al maar even aankijken en zien wat er te doen is aan dee ongemakken...

Verder nog altijd een wereldfiets met een Super Hoog FUN gehalte!!! 2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup (Soms wel duur furious3 )

Rob.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jun. 2008, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

En jawel hoor heb nog zo'n 15 maanden garantie huh2 huh2
probleem opgelost laugh laugh

ik vin dat je helemaal geen probleem hebt, maar je dealer die moet zorgen dat het weer goed komt laugh laugh
Naar boven
GS1000SP

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jun. 2008, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja 24 - 9 is 15...

Maar ja het vinden van de probleempjes is de kruks he'...Hebben al mensen op gereden maar constateren niets furious3 trek um te ver open denk ik undecided Ik gebruik um waarvoor hij is gemaakt... Veel toeren kracht en FUN grin2

Nieuwe schijven zijn reeds aangevraagd!!!

Awel maar even afwachten wat de dealert met argue KTM kan regelen huh

Rob.

Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jun. 2008, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

GS1000SP schreef:

Tsja 24 - 9 is 15...

Maar ja het vinden van de probleempjes is de kruks he'...Hebben al mensen op gereden maar constateren niets furious3 trek um te ver open denk ik undecided Ik gebruik um waarvoor hij is gemaakt... Veel toeren kracht en FUN grin2

Nieuwe schijven zijn reeds aangevraagd!!!

Awel maar even afwachten wat de dealert met argue KTM kan regelen huh

dit is niet jouw probleem gewoon oplaten lossen door de dealert laugh
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: