Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MrHornet
|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2008, 11:07 Onderwerp: Zumo montage volgens MotoPort |
|
|
Hebben jullie toevallig de het blaadje van MotoPort gezien ??
Daar werd reclame gemaakt voor een Zumo en er stond een foto bij hoe deze op een Adventure was geplaats ..
Bekijk dit foto eens goed ...... wat een prutsers ...
Ze hebben gewoon een gat in het dashboard gemaakt en daar de kabel doorheen gedrukt en het geheel met KIT dichtgesmeerd ....
|
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2008, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Er staat bij een paar artikelen een foto van een 990 adventure, en als je bij de dealerschappen kijkt zie je (terecht dus) GEEN KTM staan.
Verbannen naar Corsica lijkt mij het beste .
|
|
Naar boven |
|
 |
Joker

|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2008, 13:20 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij hebben ze het nog lomper gedaan en gewoon die stekker daar gebruikt met de bestaande kabel en dan afgekit
_________________ Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet. |
|
Naar boven |
|
 |
papa
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2008, 17:50 Onderwerp: |
|
|
Ansich netjes gedaan, maar ligt die GPS niet héél erg plat ?
Als je constant rechtstaat misschien handig...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2008, 17:56 Onderwerp: |
|
|
Montage van een GPS gaat denk ik het mooiste met een rammount. Een rammount heeft als voordeel dat je er ook andere dingen aan vast kunt maken en dat je je GPS ook op een andere plek kunt monteren. Een rammount vangt eventuele trillingen op doordat het rubber is, en je kunt langere en kortere armpjes gebruiken waardoor je nog weer flexibeler bent. Van alu hoekprofiel een vorm in elkaar gelijmt en het ziet er zo uit.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
30.15 KB |
Weergegeven: |
4068 keer |

|
|
41.46 KB |
4068 keer |

|
|
80.74 KB |
286 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Jasja

|
Geplaatst: Ma, 2 Jun. 2008, 20:16 Onderwerp: Re: Zumo montage volgens MotoPort |
|
|
MrHornet schreef: | Hebben jullie toevallig de het blaadje van MotoPort gezien ??
Daar werd reclame gemaakt voor een Zumo en er stond een foto bij hoe deze op een Adventure was geplaats ..
Bekijk dit foto eens goed ...... wat een prutsers ...
Ze hebben gewoon een gat in het dashboard gemaakt en daar de kabel doorheen gedrukt en het geheel met KIT dichtgesmeerd ....  |
Ze hebben daar in elk geval geen gat gemaakt. Op die plek zit namelijk de standaard 12V socket. Verder denk ik niet dat ze de voedingsdraad van de Zumo rechtstreeks in die socket hebben gekit, maar dat gebruik is gemaakt van een zgn. standaard plug, zoals ik die ook ooit eens bij TT bestelde. Zo´n ding is niet voorzien van een kousje o.i.d., dus blijf je na montage van een (wat dunnere) voedingsdraad zitten met een te groot gat in die plug, waar makkelijk water in kan lopen. Om die reden zal de plug, dus niet de socket, zijn afgekit. Dat je de plug op de foto niet goed kunt zien, komt doordat loodrecht van bovenaf is gefotografeerd en de foto ook nog eens niet echt scherp is.
Blijft staan dat het mooier kan dan de Motoportmensen hebben gedaan.
|
1.55 KB |
4046 keer |

|
_________________ Gr,
Jasja |
|
Naar boven |
|