lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bike to bike communicatiesysteem

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
E'beth

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mei. 2008, 18:28    Onderwerp: Bike to bike communicatiesysteem Reageer met quote

We zijn van plan een Autocom bike to bike communicatiesysteem in onze motoren in te (laten) bouwen. Heeft iemand ervaring met dit systeem? Waar kan je het kwijt bij een 990 Adventure?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mei. 2008, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de centrale van m'n Beahr intercom in de gereedschapbak onder het zadel gehuisvest, ruimte zat en lekker droog.
Voeding is daar ook makkelijk bij de stekker van het achterremlicht af te tappen.

Alleen een bike to bike systeem zal meer zijn dan een simpel kastje, er zit immers ook een zend/ontvangsysteem bij.

Als jullie abs hebben, dan zal er minder ruimte zijn in die bak, want ktm vond dat ook een mooi plekje om dat daar in te bouwen wry

Ikzelf zou het niet in de dubbele wanden van het voorste plaatwerk doen,
want met een grote beurt of zo zou dan telkens de bedrading los moeten.

Autocom is ok, net als Beahr, dat zijn zo'n beetje wel de 2 beste dacht ik thumbsup

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Adventure-Joe

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mei. 2008, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een jaar of wat de Autocom gebruikt met twee kenwood zenders voor bike naar bike. Werkte goed tot een snelheid van 100-140 hangt af van wind, motor en helm enzo. Bij mij ging het van R6 naar Fazer600/F650SC. Af en toe wat onduidelijkheid... wat zeg je argue Maar binnendoor werkt het prima en op snelweg voor het hoognodige.

Nu gebruik ik Autocom alleen nog op 990S. Bij mij hebben ze het Autocom kastje in voorvak (bij zekeringen geplaatst). Een helm stekker zit bij stuur en andere komt onder buddy uit (alleen als ie gebruikt wordt). Daar heb ik ook ruimte voor Kenwood zender (heb geen ABS). Heb nl. ook wat vrienden met zo'n Autocm setje met zender.

Moet zeggen op 1 motor werkt A-C beter vind ik. Bij motor tot motor heb je twee vertragingen nl. van A-C en zender (wordt op stem gestuurd). En je kan elkaar beter verstaan en tot hogere snelheid.

Ik heb eventueel wel 1 setje te koop.

tafella

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mei. 2008, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit geen beter/goedkoper/makkelijker idee/product??

http://www.pdashop.nl/product/52782/cardo-scala-rider-q2.html

niets inbouwen op je motor, gewoon aan de helm klikken en communiceren maar en incl.fm radio!

gr.
Richard

mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 24 Mei. 2008, 1:41    Onderwerp: Reageer met quote

tafella schreef:
Is dit geen beter/goedkoper/makkelijker idee/product??

http://www.pdashop.nl/product/52782/cardo-scala-rider-q2.html

niets inbouwen op je motor, gewoon aan de helm klikken en communiceren maar en incl.fm radio!

gr.
Richard

mooi dingetje
je kunt ook de duurdere nokia's gebruiken via bleutooth verbinding maken een soort van een draadloze intercom bereik ongeveer
100 meter maar dit hier boven is wel iets beter
Naar boven
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Za, 24 Mei. 2008, 16:30    Onderwerp: Bike to bike Reageer met quote

Gebruik al jaren twee setje Motorola GP series, met geprogrameerde, gecodeerde prive kanalen.

Zit nu in Roses, Spanje en bij verterk deze morgen in Andorra veel regen en mist in de bergen. Dan is het toch fijn dat je vrouwtje in je oren kan schreeuwen, red je het nog op dat oranje ding?, waar zit je..?, kun je mij nog bijhouden..? En als je in de rij voor de kassa staat, pomp 4, 13Euro getankt!

Motorola's en speciale Orbito head sets (kabel set geen Bluetooth gezeik)gekocht bij Elopta (www.elopta.nl) in Amsterdam. Zitten tegen over Amsterdam CS. Head sets passen in elke helm.

Bij Elopta kunnen ze je goed adviseren; omdat niet iedereen het bedrag wil uitgeven denk ik voor een dergelijke set. Daarnaast hebben ze ook PMR's van Kenwood etc. welke wat goedkoper zijn. Kijk op de website.

Ik gebruik de setjes los bij evenementen en daarnaast op wintervakantie!

Zorg ervoor dat je de juiste antenne neemt voor het door jouw gebruikte frequentie werkgebied en gebruik op de motor. Daarnaast kun je hem ipv VHF als UHF gebruiken. De mannen van Elopta kunnen je er alles over vertellen. Daarnaast is natuurlijk de helm set heel belangrijk. Wij maken gebruik van de Elopta - Orbito headsets. Die plak je zo in je helm, PTT knop met klitteband op je linker handvat. Da's seconden werk bij het tanken...

Kijj op: www.elopta.nl
Naar boven
André XT-LC

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Of deze...
http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/30_678/products_id/3010

argue

tafella

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2008, 9:08    Onderwerp: Re: Bike to bike Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Motorola's en speciale Orbito head sets (kabel set geen Bluetooth gezeik)gekocht

Wat is er mis met Bluetooth ???? stunned

gr.
Richard

Hydrazine

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mei. 2008, 8:27    Onderwerp: Re: Bike to bike Reageer met quote

tafella schreef:
Hydrazine schreef:
Motorola's en speciale Orbito head sets (kabel set geen Bluetooth gezeik)gekocht

Wat is er mis met Bluetooth ???? stunned

gr.
Richard

Niets. Maar met bluetooth moet je weer aparte batterijen meenemen. Heb nu 1 Motorola laadstation bij mij en setjes binnen enkele uren weer bijgeladen. Maar dat hoeft maar een keer per week. Loopt nu een kabel van m'n helm naar binnenzak (zender) en kabel naar PTT knop op linker handvat. Na het tanken klik je de snelsluiter zo weer aan.

Wellicht is het WCS systeem wat voor je... van BMW...
Naar boven
Mr.FreeBike

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hele goede ervaringen met de CBshop http://www.cbshop.com

Marcel van Minnen heeft vele mogelijkheden en er ook nog eens veel verstand van. Hij kan bovendien maatwerk leveren en er is een onlineshop !!! En dat niet alleen.......hij is zelf fanatiek motorrijder.

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: