Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goendi
|
Geplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 10:13 Onderwerp: dichting probleem |
|
|
Na een ritje rijden en dan effe laten staan drupt er een zwarte plak smurie van onder de motor. Ik heb het efkes gezocht en denk dat het van achter het voorste kettingtandwiel komt. Mijn ketting is ook helemaal beplakt met de dikke olie. Kan het een dichting zijn achter het tandwiel? Kan ik deze gemakkelijk zelf vervangen of moet hij helemaal uit elkaar? |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 12:58 Onderwerp: |
|
|
Het meest logische eerst uitsluiten zou ik zeggen, en dat is denk ik gewoon jou kettingvet /olie die dun wordt tegen je motorblok aan omdat die heet is. De boel rondom je voortandwiel even goed schoonmaken. En dan even verder kijken.
succes Johan |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 19:45 Onderwerp: Re: dichting probleem |
|
|
goendi schreef: | Na een ritje rijden en dan effe laten staan drupt er een zwarte plak smurie van onder de motor. Ik heb het efkes gezocht en denk dat het van achter het voorste kettingtandwiel komt. Mijn ketting is ook helemaal beplakt met de dikke olie. Kan het een dichting zijn achter het tandwiel? Kan ik deze gemakkelijk zelf vervangen of moet hij helemaal uit elkaar? |
als die olie kering kapot is ik hoop het niet voor je
want dan moet dus echt heel je blok uit elkaar  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 8:04 Onderwerp: |
|
|
natuurlijk kan het die keerrringen zijn, maar het kan ook vanalles anders zijn.
Als het dikke zwarte smurrie is, dan komt het niet uit het blok, wantr daar hoort mooie dunne olie in te zitten (tenzijn je natuurlijk al 45000km geen oliewissel gedaan hebt ).
Begin eens met de zaak goed schoon te maken (motorreiniger en daarna remmenreiniger), en kijk dan eens of je olie ziet... een klein ritje )paar km's en dan weer kijken etc...
misschien is het idd wel gewoon kettingvet... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
goendi
|
Geplaatst: Do, 22 Mei. 2008, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Alles mooi proper gemaakt en ritje gaan maken. Blijft droog!
Nu nog beetje in de gaten houden maar denk dat het er goed uitziet!
Bedankt voor de nuttige tips.... |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 22 Mei. 2008, 22:13 Onderwerp: |
|
|
zorg dat je ketting niet te strak staat ... maat! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|