Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucas
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 0:20 Onderwerp: zijstandaard-peperkoek |
|
|
Oei, ik reed laatst naar 't Zuiden en bij de eerste stop zei magda...heee kijk nou eens.....en m'n fiets lag op z'n kant. Met z'n tweetjes is 't wel te doen maar toch, zo'n 990S weegt met wat camping spullen en koffers toch rap 250 kg. en dan ben je blij als je niet alleen onderweg bent. Nu snap ik ook dat ze richting DAKAR altijd met een bezemwagen rijden...tja, de zijstandaard stond ineens de andere kant op, de verkeerde kant dan. Lullig is dan vooral dat modern deblokkeerprutding, want je kunt je voorstellen dat dat stuk plastic niet meer op de goeie plaats zit, als je met je volle gewicht probeert die stang terug te buigen. En dus kom je niet meer weg, leve de electronica...shit ik heb dat klote ding dus later losgehaald en afgetaped, nu dat ie blind is en denkt dat de zijstandaard netjes ingeklapt is, zijn er geen problemen meer. Als je al die onzin weglaat, krijg je niet alleen een lichtere motor maar vooral goedkoper...en minder oponthoud. De linker koffer van Becker was ook niet meer zoals ie hoorde (gat) maar voor de rest viel de motor dus heel vaak stil totdat we er genoeg van hadden en de reis ophield bij een leuke camping . Joehoe, deze standaard was dus peperkoek, daar hoor je nooit iets over, maar toch vraag ik me af of er niet iets beters bestaat en dan meteen ook de koffers die toch ook niet zo licht zijn...( dat grijze plastic is wel zo praktisch als koelbox te gebruiken, met een paar stukken ijs) Dus nu vraag ik me ook af of alu-koffers niet sterker/ lichter zijn, een deuk is minder dan een gat lijkt me, maar goed, ik krijg als 't goed is de boel vergoed binnen de garantie en dan gaan we lekker weer op stap met iets minder "veiligheid" (dat deblokkeer-ding) Als iemand dus een oplossing weet voor een betere standaard en stevigere/lichtere koffers, alvast bedankt, Lucas _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Met de "standaard" standaard is toch nix mis Lucas?
Op m'n 950 heeft hij het tenminste 67000km uitgehouden.
Maarja, tijdens al dat rijden gebruik je de standaard natuulijk niet,
alleen maar als je stilstaat (geintje).
Er zijn zelfs jongens die de zijstandaard gebruiken om de band van de velg af te drukken, en dan blijft hij nog heel.
Die tupperware koffers?? tja, gebruik de zoekfunctie eens het is al vaak besproken.(je bedoelt waarschijnlijk die dubbelwandige Gobi koffers? gemaakt door hepco becker?).
Ikzelf ben een fan van alu, biedt veeel meer binnenruimte,
(buiten afmetingen van alu 41l tov tupperware zijn gelijk, maar dan heb je met alu wel 9l per koffer meer binnenruimte).
En, op reis kun je alu nog uitdeuken of rechtbuigen, of zelfs lassen  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Toevallig vandaag met mijn dealer over gehad. De 990 heeft een andere schakelaar op de zijstandaard en die geeft problemen. Ze kan het voorkomen dat bij staand rijden de zijstandaard wat naar beneden wordt geduwd waarbij de motor stilvalt. En dan maar zoeken naar de oorzaak.
Oplossing: de schakelaar van de 950 laten monteren! _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Toevallig vandaag met mijn dealer over gehad. De 990 heeft een andere schakelaar op de zijstandaard en die geeft problemen. Ze kan het voorkomen dat bij staand rijden de zijstandaard wat naar beneden wordt geduwd waarbij de motor stilvalt. En dan maar zoeken naar de oorzaak.
Oplossing: de schakelaar van de 950 laten monteren! |
eraf die rotzooi dan ben je er voor altijd van verlost  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 8:15 Onderwerp: |
|
|
sorry maar:
- de originele zijstandaard iszeker niet slecht naar mijn idee.
- de oude 950 schakelaar heeft dit probleem van het uitschakelen bij licht ingedrukte standaard ook al: Als je door een kuil (OFFROAD) rijdt of de hak van je crosslaars er tegen drukt gaat het fout...
- die stomme schakelaar MOET er verplicht opzitten.. regelgeving, dus klagen bij de overhjeid.
Je kunt overigens ALLE beveiligingen in 1x uitschakelen door de stekker van de koppelingsschakelaar eruitte trekken en de plug te overbruggen: Hij denkt dan dat de koppeling ingetrokken is, en dan mag je altijd starten... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
lucas
|
Geplaatst: Do, 22 Mei. 2008, 23:01 Onderwerp: |
|
|
vanmorgen stond de KTM assistance aan de deur, ik had nog nooit, in m'n uppie, alleen met "kees" op een joekel van een takelwagen (voor 'n bus) gestaan, toen kwam de buurman halfslapend naar buiten, liep langs en weer terug om te zeggen dat ie nu echt wakker was...Jeeeetje en dat alleen voor dat stomme plastic plaatje, ik probeerde nog met tape en draad, maar "kees wilde maar niet geloven dat de standaard naar binnen geklapt stond. Nou ja daar reed die dan achterop die grote gele plaat, van hieruit richting Stobe in Aachen(Wurseln), maar hij was ook weer snel terug, 't was vandaag zondag daaro, haahaa. Dat wordt nieks meer dit week-end, tevoet dan maar. Toch vind ik het knap om zo'n dikke KTM zijstandaard naar boven te buigen, als ik dat pieleke zie van m'n ouwe Yam 500...die zit er al bijna 30 jaar onder en nog steeds ok. Ik was trouwens liever bij Sommer terecht gekomen, nieuwe eronder schroeven en door, nu zal ik weer moeten wachten. Jammer maar KTM wilde 'm alleen vervoeren naar de dichtsbijzijnde dealer. Dus... als iemand een rechter Becker koffer zoekt mag ie 'm hebben voor een mooi prijsje, die linker was als stootbumper niet eens zo slecht, maar is toch flink ingedeukt javascript:emoticon(' ') _________________ beter een hand aan het stuur, dan tien in de lucht |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Wo, 11 Mrt. 2009, 22:00 Onderwerp: standaard |
|
|
Quote: | Je kunt overigens ALLE beveiligingen in 1x uitschakelen door de stekker van de koppelingsschakelaar eruitte trekken en de plug te overbruggen: Hij denkt dan dat de koppeling ingetrokken is, en dan mag je altijd starten... |
Even een reactie op een heel oud draadje. Toevalli ermee bezig. Bovenstaande geldt misschien voor een 950, maar dus helaas pindakaas niet voor de 990. Heb zojuist de koppelingsschakelaar overbrugd en starten doet ie niet hoor met zijstandaard naar beneden. Je kan ook niet simpel de draadjes van de standaard schakelaar doorverbinden schijnt het... speciaal dingetje kopen KTM #61011046044 of boeltje bij elkaar tapen en netjes wegbergen.
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|