Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
arjen
|
Geplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 20:34 Onderwerp: aan/uit effect beter bij 2008 model? |
|
|
Ik zit een nieuwe brommert te overwegen en als het aan mij ligt wordt het zo'n 990. Nu heb ik vorig jaar met de 990s gereden en ook al eens in 2003 met de 950. Die laatste heeft verreweg mijn voorkeur vanwege de carburateurs want ik baal echt van die injectie. Fantastisch met het gas erop, maar totaal waardeloos bij langzaam rijden. Wil namelijk in een uitzonderlijk geval ook wel eens rustig rijden.... Belangrijker nog, mijn vriendin moet er ook mee kunnen rijden en ik weet nu al hoe ze zal reageren! Ben bang dat het dan toch zo'n geel/zwarte wordt van 800cc....... Verpalen zegt dat het 2008 model veel beter is tov het 2007 model. Iemand hier al ervaring mee? Ik ga sowieso eerst even testen voordat ik (wij...) er een kopen. Een 2003 model is geen optie, want er moet ABS op zitten. (weet mijn vriendin uit ervaring...)
Arjen |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 21:42 Onderwerp: |
|
|
he Arjen... stiekm hier posten he!
welkom.
Maar euhm... der is al veel over geschreven: bijv hier:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1215&highlight=aan+uit+effect
(evt zoeken op "aan uit effect" of "aan uit injectie"(met alle zoekwoorden))
samenvattend: Der is veeeel aan te doen, het is veel beter te krijgen met mapping, gashandeld etc. Maar ik (als carb rijder) geef toe dat het nooit zo soepel wordt als die carbs...
ps.: Rolf heeft toch ook een injectie versie.. vraag hem eens.
(is hier ook aanwezig )
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
|
Geplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er inderdaad het een en ander over gevonden en wat er beschreven staat komt aardig overeen met mijn eigen ervaring met de test in 2007. Was echter benieuwd of de 2008 modellen (kunnen er nog niet zo veel van in omloop zijn) beter zijn. Althans, Verpalen beweert dat. Die stond vorig jaar nog te vertellen dat het met een powercommander op te lossen was, maar nu stond hij toe te geven dat het toch geen goede oplossing blijkt en de motor er gewoon veel van gaat zuuipen. Ook dat heb ik hier ergens teruggelezen. Ga de 2008 maar eens proberen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 21:51 Onderwerp: |
|
|
De 2008 heeft een andere mapping en die speciale gashandel standaard.... of er echt nog belangrijke andere wijzigingen zijn weet ik niet. (ik denk dat dat je een 2007 ook best kan maken zoals een 2008...).
powercommander werkt niet zomaar ivm terugregelloops.
het enige wat misschien werk is TuneBoy ... kun je er samen met Rolf een kopen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 9:11 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | De 2008 heeft een andere mapping en die speciale gashandel standaard.... |
Als dat zo is merk ik er verdomd weinig van op mijn adventure 990 model
2008 !!
Aan/uit effect is bij lage snelheden werkelijk verschrikkelijk en ga hier
a.s. zaterdag ook een klacht over deponeren bij m'n dealer.
Moet daar toch zijn omdat door corrosie in de stekker van de thermostaat
de koelvloeistof verbrand is en ze de koelvloeistof moeten vervangen.
(motor gooide op terugreis uit pyreneeën in 1 keer een halve liter
kokende koelvloeistof uit het reservoir omdat de fan niet aansloeg)
keep you posted!
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 11:49 Onderwerp: |
|
|
Eerlijk gezegd heb ik dat "aan-uit" verhaal bij de 990 altijd nogal overroepen gevonden...
Heb geen 16 tandwiel, geen speciaal gashendel, geen andere mapping, lig er niet bepaald wakker van.
Wat niet wil zeggen dat er geen verschil is, daar niet van. Injectiefietsen zullen altijd iets digitaler zijn, ondanks alle mogelijke secundaire gaskleppen en ander ballast. Ik ken er weinig die niet ergens een rukje geven als je ff niet oplet bij deellast rijden. M'n 2006 FJR bvb was veel erger (zoals nog wel meerdere injectie Yam modellen). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Kappa

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Eerlijk gezegd heb ik dat "aan-uit" verhaal bij de 990 altijd nogal overroepen gevonden...
Heb geen 16 tandwiel, geen speciaal gashendel, geen andere mapping, lig er niet bepaald wakker van.
|
Idem hier. _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Eerlijk gezegd heb ik dat "aan-uit" verhaal bij de 990 altijd nogal overroepen gevonden...
|
Vind ik ook, ik rij dan wel vanaf dag1 met 16 tands en progresief gashandle, Akra's zijn er een paar weken later op gekomen.
Ik vind de 990 heerlijk rijden, en de 950 vond ik ook heerlijk rijden ,
maar inderdaad anders.
Enne, geen last meer van bevroren carburateurs  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis The Menace
|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Het is idd nog al opgeblazen, al heb ik ook al de eerder genoemde aanpasingen gedaan en is tie wel iets smeuiger geworden en wat mij betreft acceptabel. Maar die gene met een heel zenuwachtig rechter handje kunnen ook de wijsvinger op het remhandle laten liggen dat geeft wat steun. Als het dan nog niet lukt kun je h'm beter inruilen voor een Puch maxi  _________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Ik kan er ook wel mee leven, maar ik ben dan ook wel een beetje heel erg KTM fan. En liefde maakt blind.... Beter gezegd, je bent dan meer bereid om er een beetje "omheen te rijden" Denk echter dat mijn vriendin daar anders over denkt. Maar ik blijf toch van mening dat het eigenlijk gewoon goed moet zijn. Of in ieder geval niet opvallend aanwezig. Met alles wat we tegenwoordig kunnen moet het toch mogelijk zijn om zoiets banaals gewoon goed te doen als fabrikant? |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 0:00 Onderwerp: |
|
|
Hey Arjen,
ik heb een model 2007 en heb weinig last van het fenomeen: aan/uit effect.Alleen laag in toeren heeft tie er misschien een beetje last van.Ik ben vlekkeloos lopende 4-cilinders gewend dus zou het misschien mij juist moeten opvallen?
Hoe bevalt je huis trouwens? leuk als je een 990 koopt,dan kunnen we misschien samen een rit maken? Ik ben van plan naar het LC8 treffen in Oostenrijk te gaan,leuk ritje?
Groet
Gijs.  |
|
Naar boven |
|
 |
akako
|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen 16 tandwiel en geen speciale gashandle, wel akra's + aangepaste mapping. Mijn motor rijdt soepel en pakt ook prima op bij lagere toerentallen. Het is dus prima mogelijk met bagage en duo rustige toerritten te maken. Vorige week nog 2000km in Dld gereden op die manier.
Wel is de gasresponse heel direct waardoor je op hobbelige wegen gemakkelijk een soort aan/uit effect krijgt. Dat is dan wat minder maar als je lekker aan het rijden bent is die directe gasresponse juist weer heel fijn. |
|
Naar boven |
|
 |
Adventure-Joe
|
Geplaatst: Vr, 16 Mei. 2008, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Ik was gister toevallig bij Verpalen, voor m'n eerste lekke band terwijl ik lekker aan het toeren was in kop van N-H ipv dagje kantoor en die wist mij te vertellen dat er nog een mapping update voor mijn 2007 model stond te wachten. Vandaag ff met m'n dealer gebeld en die gaat m dinsdag uitvoeren.
Dus blijkbaar kan een 2008 mapping update ook op een 2007 worden uitgevoerd. Volgende week kan ik jullie vertellen of er verschil merkbaar is. _________________ Noorwegen; WAS EEN HEEL GOED plan voor 2008. nu op naar Zwitserland! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 16 Mei. 2008, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Adventure-Joe schreef: | Ik was gister toevallig bij Verpalen, voor m'n eerste lekke band terwijl ik lekker aan het toeren was in kop van N-H ipv dagje kantoor en die wist mij te vertellen dat er nog een mapping update voor mijn 2007 model stond te wachten. Vandaag ff met m'n dealer gebeld en die gaat m dinsdag uitvoeren.
Dus blijkbaar kan een 2008 mapping update ook op een 2007 worden uitgevoerd. Volgende week kan ik jullie vertellen of er verschil merkbaar is. |
wel netjes van verpalen dat hij je dat even laat weten  |
|
Naar boven |
|
 |
Adventure-Joe
|
Geplaatst: Vr, 16 Mei. 2008, 20:33 Onderwerp: |
|
|
zeker netjes heb ook wel het idee dat ie echt helemaal leip (lijp?) is van KTM. Heeft gelijk ff olie gepeild na m'n opmerking over koelvloeistof probleem en dus bijgevuld want peil was nogal laag.
Als ik geen goed gevoel hou bij Bruggeman ga ik naar Verpalen, ook al is het wat verder. _________________ Noorwegen; WAS EEN HEEL GOED plan voor 2008. nu op naar Zwitserland! |
|
Naar boven |
|
 |
|