Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gre
Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 18 Woonplaats: Ronse (Belgium)
|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 13:12 Onderwerp: Tips voor een goede wheelie met lc8? |
|
|
Iemand? Mr. Wheelie misschien?
_________________ KTM 950 Adventure 2004 black |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 13:49 Onderwerp: Re: Tips voor een goede wheelie met lc8? |
|
|
Gre schreef: | Iemand? Mr. Wheelie misschien? |
Tip 1:
Ga eerst oeffenen op de LC8 van iemand anders!
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 14:09 Onderwerp: Re: Tips voor een goede wheelie met lc8? |
|
|
Gre schreef: | Iemand? Mr. Wheelie misschien? |
Maar nu ff zonder gekkigheid, ik maak het liefst wheelie's in 2
vanaf pakweg 3000 toeren koppeling gedeeltelijk inknijpen,
een stoot gas, en kopp weer los!
Voorwiel komt dan omhoog, en met het gas spelen (balans houden).
Puur op het gas kan ook in 2, maar dan moet je wel meer met je lichaam werken (stuur trekken, lichaams gewicht naar achteren en op tijd gas geven)
Het is allemaal timing, en heeeel veel oeffenen (en lef).
Persoonlijk vond ik wheelie's in 2 fijner met het grotere standaard voortandwiel alstie dan nl op het achterwiel staat, is de powerband breder,
en hou je hem makkelijker en langer op het achterwiel.
Groet Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het Daan zien doen en dat gaat hem goed af
Ik trek hem op het gas in 1 omhoog, schakel door maar het wiel stuitert dan toch 1 keer op de grond om het dan met een lange lage wheely af te maken.
De Appie was makkelijker want die liep over de 100 in z'n 1
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 18:50 Onderwerp: |
|
|
[quote="Tutu"]Ik heb het Daan zien doen en dat gaat hem goed af
Ja ja ja, ouwe slijmerd,
Je mag nog steeds mijn reserve zadel lenen hoor
Met m'n LC4 deed ik ook wel met voorwiel los doorschakelen,
(van 2 naar3, enz.
Moet dan zonder koppeling, anders komt het voorwiel tijdens het schakelen telkens naar beneden.
Dit heb ik echter met de LC8 nog nooit gedaan, (aangedurfd)
Zal de leeftijdwel zijn, (ik wordt ook een dagje ouder ).
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: |
De Appie was makkelijker want die liep over de 100 in z'n 1  |
De LC8 haalt dat niet... pas als je het voorwiel weer aan de grond zet loopt ie 150
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2005, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Tutu schreef: |
De Appie was makkelijker want die liep over de 100 in z'n 1  |
De LC8 haalt dat niet... pas als je het voorwiel weer aan de grond zet loopt ie 150  |
Maar dan in 3...
|
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2005, 0:01 Onderwerp: |
|
|
Maar dan in 3...
En dan piept je voorwiel als je neer komt ( zwarte streep op het asfalt)
Na met Akra's komt ie gewoon op het gas omhoog in de 2 en dat zonder enige moeite , wat is het toch een super fiets.
Groeten Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2005, 0:39 Onderwerp: Re: Tips voor een goede wheelie met lc8? |
|
|
Daan schreef: | Gre schreef: | Iemand? Mr. Wheelie misschien? |
Puur op het gas kan ook in 2, maar dan moet je wel meer met je lichaam werken (stuur trekken, lichaams gewicht naar achteren en op tijd gas geven)
Persoonlijk vond ik wheelie's in 2 fijner met het grotere standaard voortandwiel alstie dan nl op het achterwiel staat, is de powerband breder,
Groet Daan |
wheely met de adventure geen probleem, het gaat wel iets makkelijker in zijn tweede versnelling, geen koppeling nodig eerste goed door laten trekken, tweede gas terug en vol open, voet op de achter rem en eerst effe kijken waar zijn knik punt zit, en gewoon doorschakelen zonder koppeling bij 5 a 6000 toeren,ja oefening baart kunst,als je maar zorgd dat je voet op de achter rem blijfd, als je over je knikpunt gaat vol intrappen en de motor slaat meteen voorover, beetje lef heb je wel nodig maar als je genoeg probeerd lukt het steeds een beetje beter, zelf kon ik het op de fiets al toen ik 8jaar was en op mijn 11jaar motorcross,dus wel een beetje ervaring op gedaan, en het ging ook wel eens mis hoor maar nooit erge ongelukjes gehad, de eerste keer met de adventure was op de ktm dag in westdorpe
(zeeland) met instructeur erbij, lang stuk polder weg, paar keer knik punt zoeken, en toen in zijn 2 tot in zijn 5de versnelling dik 170 km per uur op de teller, dit verbaasde mij met een motor die meer dan 200kg weegd,
en toch zo gemakkelijk op zijn achter wiel gaat. rij er nog wel eens op, maar ben zelf niet in het bezit van een adventure, maar een maat van mij heefd een motor zaak, (jjmotorsport.nl)met demo motors van ktm, maar heefd zijn ktm dealer schap weg gedaan (te veel verplichtingen) en hij doet meer in cross dan baan motoren, heb zelf een 570cc ktm supermotard en mijn record wheely ongeveer 5km lang tot ongeveer 170km per uur. en wacht nu nog effe op de 950 sm dat kan nog leuk worden. is niet makkelijk met de adventure je ziet niks voor je??????
hier een voorbeeld, evenwicht links rechs zoeken, voor een goede balans
voor het betere bochten werk op het achter wiel ??????
SUCCES
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
44.9 KB |
Weergegeven: |
11150 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2005, 0:50 Onderwerp: Re: Tips voor een goede wheelie met lc8? |
|
|
mr wheely schreef: | Daan schreef: | Gre schreef: | Iemand? Mr. Wheelie misschien? |
Groet Daan |
wheely met de adventure geen probleem, het gaat wel iets makkelijker in zijn tweede versnelling, geen koppeling nodig eerste goed door laten trekken, tweede gas terug en vol open, voet op de achter rem en eerst effe kijken waar zijn knik punt zit, en gewoon doorschakelen zonder koppeling bij 5 a 6000 toeren,ja oefening baart kunst,als je maar zorgd dat je voet op de achter rem blijfd, als je over je knikpunt gaat vol intrappen en de motor slaat meteen voorover, beetje lef heb je wel nodig maar als je genoeg probeerd lukt het steeds een beetje beter, zelf kon ik het op de fiets al toen ik 8jaar was en op mijn 11jaar motorcross,dus wel een beetje ervaring op gedaan, en het ging ook wel eens mis hoor maar nooit erge ongelukjes gehad, de eerste keer met de adventure was op de ktm dag in westdorpe
(zeeland) met instructeur erbij, lang stuk polder weg, paar keer knik punt zoeken, en toen in zijn 2 tot in zijn 5de versnelling dik 170 km per uur op de teller, dit verbaasde mij met een motor die meer dan 200kg weegd,
en toch zo gemakkelijk op zijn achter wiel gaat. rij er nog wel eens op, maar ben zelf niet in het bezit van een adventure, maar een maat van mij heefd een motor zaak, (jjmotorsport.nl)met demo motors van ktm, maar heefd zijn ktm dealer schap weg gedaan (te veel verplichtingen) en hij doet meer in cross dan baan motoren, heb zelf een 570cc ktm supermotard en mijn record wheely ongeveer 5km lang tot ongeveer 170km per uur. en wacht nu nog effe op de 950 sm dat kan nog leuk worden. is niet makkelijk met de adventure je ziet niks voor je??????
hier een voorbeeld, evenwicht links rechs zoeken, voor een goede balans
voor het betere bochten werk op het achter wiel ??????
SUCCES |
oja dit is geen wheely met de 950 sm maar vol gas rijden zie foto
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
8.74 KB |
Weergegeven: |
11145 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Zo, 2 Jul. 2006, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het vandaag ook eens geprobeert om een wheelie te maken en ernstig snel op te trekken. Het lukt me nog niet die wheelie en ook bij het ernstig snel optrekken hoor ik dezelfde geluiden als dat iemand in een te lage versnelling veel gas geeft. Nokkenasketting of zoiets. Te weinig gas dus? meer power en sneller los laten die koppeling of klopt er iets niet met de afstelling van de motor als dat al kan.
Ad, nu 1500km ervaring op een GO!!!!!! 2004
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|