Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Zo, 23 Mrt. 2008, 0:13 Onderwerp: Leo Vince SBK voor mijn SE…. |
|
|
Heb me een setje Leo Vince SBK uitlaten aangeschaft.
Nu weet ik alleen niet wanneer ik ze zal monteren? Hij moet nog de 1000km beurt krijgen.
(pas 400km en met dit weer schiet het lekker op… )
Ik dacht zelf om ze vlak voor deze beurt te monteren.
Is dit de beste optie of moet ik ze gewoon monteren en rijden?
Kan dat eigenlijk wel? Of moet ik eerst SAS verwijderen?
Af moet ik alles door de dealer laten doen?
mvg, Remmie |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 15:29 Onderwerp: |
|
|
Dit is een vraag die op het forum eerder aan de orde is geweest vanwege aanschaf van Akra's. Ik weet alleen de antwoorden niet meer. Misschien kun je het terugvinden? _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 18:19 Onderwerp: |
|
|
Ik zou ze gewoon monteren en rijden, dan kunnen ze evt met de 1000 beurt de carb afstelling veranderen mocht dat nodig zijn.
De hele boel moet dan toch los ivm kleppen stellen.
Sas verwijderen is niet nodig hoor, en sas verwijderen met de originele uitlaten er nog op kan zelfs problemen veroorzaken (kat wordt dan te heet).
Let wel, leo's zijn GEEN originele sportuitlaten van KTM (Akra's wel).
Dus bij een evt garantieclaim zou een dealer kunnen gaan proberen eronderuit te komen omdat er dus geen originele uitlaten op je motor zitten. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Do, 1 Mei. 2008, 8:25 Onderwerp: |
|
|
Van de week mijn nieuwe Leo’s erop gezet.
Met mijn dealer afgesproken dat ik ze vlak voor de 1000km beurt zou monteren.
Wow, wat een lekker geluid! Mooi donder en wat luider…zou bijna denken misschien iets te hard. Ga van de zomer richting Zwitserland het zijn goedgekeurde dempers dus dat moet goed gaan toch?
Bij het gas afsluiten roffelt die lekker na, zonder echt te knallen…wat bij mijn GS wel af en toe was.
Ik heb de zaak zonder afdichtingen (pasta of zo) gemonteerd.
Misschien dat ik dat doe na de beurt en gelijk het SAS systeem eraf haal dat het dan wat minder wordt. Maar het is meer om het idee dat ik niet de hele straat mee wil laten genieten.
De Leo’s zijn origineel dus met de db killer er gewoon in..
Remmie |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Zo, 15 Jun. 2008, 18:37 Onderwerp: |
|
|
Op het form van onze buren uit het oosten. Zag ik een discussie over een paar extra tussen schijven die bij de uitlaten meegeleverd worden in de doos. (Liggen er gewoon los in. Geen vermelding of beschrijving) deze tussen schijven moeten tussen de dempers en de uitlaatpijp geplaatst worden, en zouden het geluid net iets meer dempen.
Heb ze vandaag maar eens gemonteerd omdat ik het geluid wel erg hard vind en ik over 2 weken in de alpen rond knal ik geen zin heb om met een Zwitserse Ome agent in discussie te gaan dat de dempers wel of niet goed zijn…Ook al zit er een keurmerk op.
Afijn, stukje gereden en, ja, dempen het geluid iets, maar knijpen ze ook het vermogen iets…
Wat zal ik doen Ze monteren of ze meenemen voor het geval. (tegen Ome agent zeggen als het geluid te hard is dat ik nog een paar schijven bij me heb die dat verhelpen )
Iemand ervaring met deze tussenschijven of slechte ervaringen met controles in de Franse/Zwitserse Alpen?
Remmie  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 15 Jun. 2008, 20:36 Onderwerp: |
|
|
je zou ook eens bij oom agent in nederland kunnen langs gaan, dan kan hij het meten of je onder de toegestane db's zit. |
|
Naar boven |
|
 |
|