lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

gloeiend heet achterremreservoir bij 950 en niet bij 990 ???
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Apr. 2008, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

heb alles nog een keertje zitten lezen waarom probeer je er geen plaatje tussen te zetten om te kijken of hij dan nog zo warm word
dus als je iets tussen demper en reservoir monteerd kun je zien en voelen of je rem olie nog te warm word is het proberen waard toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik haal deze thread even vanonder het stof. Ik heb namenlijk hetzelfde voor: alles rond het remreservoir (frame, reservoir, ..) wordt zeer heet. Die hitte straalt trouwens ook naar boven af, de rechterhelft van mijn lichaam zweet meer dan de linkerhelft wink

Muug, heb je hier een oplossing voor gevonden?

Andere "probleempjes" die eventueel gerelateerd kunnen zijn:

- Het vijfde blokje van de temperatuurmeter gaat erg rap aan. Vanaf <50km/u .
- Mijn achterrem is altijd al problematisch geweest, komt steeds lucht op de rem. Dealer weet geen oplossing, laatste uitleg was omdat de remvloeistof te heet geworden was (voet op rem?).

O, het gaat hier trouwens over een 990 met standaard dempers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er met mijn 990 met originele dempers nooit echt last van gehad. Bij de achterremmodificatie heb ik ook nieuwe remleidingen gekregen waardoor die niet meer in de buurt van de uitlaat passeren.

Het snel aanslaan van de ventilator is opgelost door de alu radiatorbeschermer te monteren...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2009, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je wat meer info over die achterremmodificatie? Bij "den dealer" horen ze het altijd in Keulen donderen als ik het daarover heb. Er is naar het schijnt wel een terugroepactie geweest op de achterrem, maar dat was iets met de ABS en is bij mij al gebeurd.

Wie heeft die modificatie gedaan?

Maar het zou mij verwonderen dat die achterrem mijnen rechterbot zo heet kan stoken. Ik zal maar eens zien naar zo'n radiatorbescherming en misschien een setje wings..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
goelen



Geregistreerd op: 14-11-2006
Berichten: 37
Woonplaats: melsbroek

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2009, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik sluit me aan bij de mening van johan. heb het meegemaakt met mijn 950 na langdurig, intensief gebruik bij zeer warm weer in de pyreneeen. achterrem was plots weg. effe schrikken. laten koelen en weer prima. belast mijn achterrem nu bewust iets minder en nooit geen probleem meer tegengekomen. grtjs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2009, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

ik rijd met knal de zelfde als Muug,
ik heb ook heel veel last van een oververhitte rechter hiel, komt volgens mij voort van de uitlaatbocht aan de achterste cillinder
ik dacht eerst dat het tussen de oren zat, maar dit weekend eens een fors ritje gedaan 2500km jura plezier thumbsup
resultaat : in mijn rechter broekspijp zijn wat gaten gebrand het word daar dus echt wel veel te warm

nu oplosingen aan het zoeken:
materiaal en manier om daar een hitte schild te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2009, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Touratech heeft zoiets voor de super enduro, zoiets valt ook wel te maken voor de adventure waarschijnlijk

http://www.touratech.com/shops/019/product_info.php?cPath=5_54&products_id=279
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2009, 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

FredW schreef:
Touratech heeft zoiets voor de super enduro, zoiets valt ook wel te maken voor de adventure waarschijnlijk

http://www.touratech.com/shops/019/product_info.php?cPath=5_54&products_id=279


of zoiets laugh



950 se on sm wheells.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  90.63 KB
 Weergegeven:  309 keer

950 se on sm wheells.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

FredW schreef:
Heb je wat meer info over die achterremmodificatie? Bij "den dealer" horen ze het altijd in Keulen donderen als ik het daarover heb. Er is naar het schijnt wel een terugroepactie geweest op de achterrem, maar dat was iets met de ABS en is bij mij al gebeurd.

Wie heeft die modificatie gedaan?



Modificatie is destijds gebeurd bij JPR Racing (bestaat nu niet meer).
Dat hield toen in dat het antiklotsrubber in het reservoir vervangen is, en nieuwe remleidingen gestoken zijn. Die waren iets korter en liggen op een andere plaats dan de originele. Ik zal er straks eens een foto van trekken...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Ik zal er straks eens een foto van trekken...


ben ik ook wel nieuwschierig naar, op mijn 990 loopt dat bochtje van de leiding ongeveer een cm of 4? vrij van de uitlaatbocht.

weet niet of ik er al het nieuwe type leiding op heb zitten, heb echter ook nooit last gehad van een heet reservoir.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Concreet hebben ze één van de leidingen vervangen, als ik me niet vergis was het de uitgaande leiding van de ABS module naar de remklauw. Die was eigenlijk veel te lang en liep met een merkwaardige krul tussen het achterspatbord en de uitlaatbuis naar het ABS.

De leiding is vervangen door een korter exemplaar dat niet meer langs de clips in het subframe liep maar rechtstreeks langs het frame naar de ABS module. Ik kan er eigenlijk weinig van laten zien, behalve de nu werkloze clips op het subframe waar de oude leiding zat.

't Was moeilijk om er de lens van mijn camera + genoeg flits tussen te mikken maar dit zijn die clips :


_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ben eens benieuwd hoe mijn achterrem het zal doen na een verlengd weekendje met veel geplande kilometers.

Had em een tijd terug ontlucht nadat ik de achterrem kon 'dichtstampen' zonder merkbare vertraging. Toen kwam er veel lucht naar buiten. Dan maar direct alle vloeistof ververst en goed ontlucht.
Verleden week gemerkt dat het terug van dat was. Terug veel lucht in de vloeistof, dus terug onlucht en doorgetrokken....

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mei. 2010, 2:06    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me erg vreemd dat tijdens het rijden her reservoir zo heet wordt.
Ik zou als eerste denken dat de rem continue bedient wordt.
Als bijv de remzuiger vd pomp niet in zn basis-stand terug komt is het remsysteem opgesloten,olie wordt langzaam warm,zet uit en de rem sleept.
Dit zou kunnen als je geen vrije slag op je rempedaal hebt.
Controleer es of je wiel ook zo soepel draait als het remreservoir zo heet is
Rup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook last van het hete remreservoir (de achterremklauw wordt ook heet).
Ik weet nu niet of het komt door de uitlaatwarmte of doordat mijn achterrem zou slepen. Het achterwiel sleept wel een beetje, maar niet meer dan het voorwiel, waar de klauwen niet heet worden.

wat is hier waarschijnlijk de oorzaak en wat kan eraan gedaan worden?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het ook.. In de winter is dat niet erg, 't is zelfs plezant wink3
Nu het wat warmer wordt moet ik regelmatig even mijn bottin laten afkoelen in de rijwind. Anders niet uit te houden van de hitte.

Al een paar keer ontlucht en vloeistof vervangen. Nu wacht er een nieuw binnenwerkje van de rem op mij bij de dealer (garantie). Benieuwd of dat gaat helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif