Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
André XT-LC

|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 14:11 Onderwerp: moeilijk de bocht om |
|
|
De laatste tijd heeft mijn adventure S steeds meer moeite met bochten.
als ik een iets schuinere bocht maak krijg ik het gevoel dat ik omval.
Het voelt als een te zachte voorband, maar die heb ik gecheckt.
De achterband raakt op zijn eind, de banden zijn op spanning 2,3 en 2,6
Enig idee iemand?? _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
Mr.FreeBike

|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 18:30 Onderwerp: |
|
|
Mogelijk dat er een "platte kant" op je banden is gereden, zeker als je de achterband al bijna versleten hebt. _________________ Motorgroeten,
Simon |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Ja:
Daar heeft de originele voorband nogal last van.. vooral als je hem ook maar iets zacht hebt. zorg iig dat voor minstens 2.4 bar heeft.
(2,3 V en 2,6 achter of vv ??)
Je kunt andere voorbanden proberen, zie div bandendiscussie hier op het forum. (ik vind de Anakee fijn, maar die mag er officieel niet op ivm H-type = 210km/h)
Verder kan het natuurlijk nog zijn dat je balhoofd te los staat/heeft gestaan en een putje heeft: Zet motor op middenbok met iets zwaars op de bagagedrager zodat het voorwiel vrij staat. Draai nu licht het stuur rond het middenpunt en zie of ie daar wil blijven hangen/ je een zwaar punt voelt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Wo, 26 Mrt. 2008, 7:44 Onderwerp: |
|
|
ook ontluchten van de voorvork wordt nog al eens vergeten...
motor op de middenbok en even de twee kruiskopschroefjes lossen op de bovenkant van de vorkpoot. _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Wo, 26 Mrt. 2008, 10:25 Onderwerp: |
|
|
Bandenspanning nu 2,4. maakt niks uit. Ik heb geen middenbok (2003) maar vind wel een manier om de balhoofdlagers te checken. Dat ontluchten ga ik zo proberen. Zeer binnenkort laat ik de banden vervangen, voorband heeft nog genoeg profiel maar is nooit lekker rond geweest. Denk dat ik weer Pirelli's neem, eens horen wat André Verpalen zegt. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2008, 9:36 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe banden voor en achter (standaard Pirelli's), vorklagering in orde, vorkdemping in orde. Ik rij ze nog in maar voorlopig lijkt het euvel niet weg. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2008, 10:23 Onderwerp: |
|
|
André XT-LC schreef: | Nieuwe banden voor en achter (standaard Pirelli's), vorklagering in orde, vorkdemping in orde. Ik rij ze nog in maar voorlopig lijkt het euvel niet weg. |
Heb je je balhoofd nog gecontroleerd op speling of een zwaarpunt zoals Gerben al schreef?? Misschien wiellagers
Gewoon alles controleren wat met je rijwiel gedeelte te maken heeft.
Balhoofd, achterbruglagering, wiellagers, veerinstelling voor en achter (veervoorspanning en in en uitgaande demping)bandenspanning.
Succes |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2008, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Balhoofd oké, van de week even terug naar Verpalen, kijken wat die zegt. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2008, 23:37 Onderwerp: |
|
|
heb je ook je voorvork ontlucht ???? |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 11:30 Onderwerp: |
|
|
Voorvork ook ontlucht.
Ik verdenk de voorwiellagers. Vanmiddag naar Verpalen. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 11:24 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen bij Verpalen geweest, na een proefritje van André bleken het toch de balhoofdlagers te zijn. (onbelast was dit niet te merken). Wordt maandag opgelost. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Nog even voorzichtig rijden dus. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Opgelost, ik heb nog nooit zo lekker gereden. De balhoofdlagers zaten dan ook helemaal vastgerot.  _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 12:15 Onderwerp: |
|
|
André XT-LC schreef: | Opgelost, ik heb nog nooit zo lekker gereden. De balhoofdlagers zaten dan ook helemaal vastgerot.  |
Zei Verpalen nog wat de oorzaak was van die vastgerotte balhoofdlagers?
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 13:09 Onderwerp: |
|
|
Nee,
door het ontbreken van een smeernippel is onderhoud ook niet echt mogelijk. _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 17:52 Onderwerp: |
|
|
André XT-LC schreef: | Nee,
door het ontbreken van een smeernippel is onderhoud ook niet echt mogelijk. |
normaliter ook niet nodig. Afdichtingen zijn dusdanig goed dat de lagers onder normale omstandigheden goed gesmeerd blijven. Wanneer je met de HD reiniger aan de gang gaat wordt het natuurlijk anders, dan moet je het een en ander gewoon zo af en toe eens uit elkaar halen, net als bij iedere offroad. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|