lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Softstart

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
erwin



Geregistreerd op: 13-8-2006
Berichten: 25
Woonplaats: 9830 België

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 9:30    Onderwerp: Softstart Reageer met quote

Heb gratis een softstart gekregen van Biketronix.nl omdat ik foto's doorgestuurd heb ivm de aansluiting van een gear indicator bij hun gekocht. Ik zit met Xenon verlichting (plug and play) om mijn adventure en de vraag is of deze softstart kan gebruikt worden om zo mijn vergeetachtigheid om de xenon pas aan te zetten als motor draait en vooral uitzetten voordat je de motor uitzet. De softstart wordt geschakeld tussen de plus van het licht en zorgt er voor (bij halogeen) dat de lamp pas na 1,5 sec de volledige kracht heeft.
Bij xenon merk ik dat het een grote stroomstoot nodig heeft in het begin, dus vermoed ik dat dit niet zal werken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nee idd, dat heb je helemaal goed gezien: datwerkt niet.


Een Xenon lamp is een gasontladingslamp, net zoals een TL buis. Die kan je niet langzaam aan zetten.

Zou je hem willen dimmen, dan nog moet je hem eerst hard opstarten, en dan terugschroeven.

De softstart beinvloed de lampspanning, zou je die vooor de electronische start hangen is er zelfs een goeie kans dat de voorschakelunit er aan stuk gaat. niet doen dus.


Wil je zoiets als jij zegt... neem dan gewoon een relais, wat enkele seconden nadat de motor loopt aanschakelt, en de lamp unit inschakeld.

Nadeel: Je kunt je lamp niet aanzetten als de motor niet loopt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif