lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden plakken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roeligan

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 14:34    Onderwerp: banden plakken Reageer met quote

Wat nemen de adventure riders allemaal mee om een lekke band te verhelpen (buiten het telefoonnr van de pechverhelping ofzo rolleyes )?

Een stop steken zoals bij tubeless banden zal wel niet veel uithalen zeker stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 16:30    Onderwerp: Re: banden plakken Reageer met quote

roeleke schreef:
Wat nemen de adventure riders allemaal mee om een lekke band te verhelpen (buiten het telefoonnr van de pechverhelping ofzo rolleyes )?

Een stop steken zoals bij tubeless banden zal wel niet veel uithalen zeker stars

probeer het eens te zoeken op deze site dit is al eens uitgebreid besproken ja en een stop da ga nie eeejjjj bij een binnen band laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

idd al vele malen besproken maar ok: je hebt nodig:

- een BMW met dikke berijder, en enige ervaring, om de band van de velg te lossen. (je eigen KTM gaat ook, maar is lastiger nice

- 2 bandenlichtertjes (ik heb 2x 22cm alu bandenlichtertjes, daar gaat het mee!)

- normaal bandenplaksetje (plakker, schuurvel/raspje/zaagje, solutie)

- een pompje: met de hand gaat prima, wel vermoeiend. (ik heb een minicompressor bij me tongue3 ), CO2 patronen (3 a 4x) kan ook. om de band genoeg op te pompen voor naar het volgende pompstation.

- achterwielsleutel + verleng uit standaard LC8 setje. (of equivalent voor voorwiel).

dat's it.

oja.. en thuis oefenen!

Johan

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 20:07    Onderwerp: Re: banden plakken Reageer met quote

roeleke schreef:

Je kunt tegenwoordig ook van die spuitbussen kopen met een soort schuim er in. Dit spul dicht het gat als het goed is. Het nadeel is dat je het een noodoplossing is en dat je bij thuis komst een nieuwe binnenband moet monteren.Je kunt er dus voor zorgen dat je altijd zo'n spuitbus bij je hebt.
Ik heb mezelf er een keer mee kunnen redden op een zondag in Duitsland, daar is echt alles dicht op zondag. Wat was ik blij met die spuitbus thumbsup

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

helemaal mee eens, zo'n spuitbusje is een prima thuisbrenger.

(werkt ook voor de auto.. en ze hebben ze bij bijna elk tankstation.... dus als je er geen bij je hebt, lift je even naar de volgende pomp en terug 2thumbsup )

mr wheely

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 22:57    Onderwerp: Re: banden plakken Reageer met quote

Johan schreef:
roeleke schreef:

Je kunt tegenwoordig ook van die spuitbussen kopen met een soort schuim er in. Dit spul dicht het gat als het goed is. Het nadeel is dat je het een noodoplossing is en dat je bij thuis komst een nieuwe binnenband moet monteren.Je kunt er dus voor zorgen dat je altijd zo'n spuitbus bij je hebt.
Ik heb mezelf er een keer mee kunnen redden op een zondag in Duitsland, daar is echt alles dicht op zondag. Wat was ik blij met die spuitbus thumbsup

groet Johan

heb ik ook wel eens geprobeerd, maar is echt iets voor nood hoooorrrr
wat een troep is dat,ik heb later die band open geknipt om te kijken wat dat spul doet voor je balance in je wiel is het ook niet goed
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 19 Feb. 2008, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

en als het gat te groot is, komt die witte kleverige troep er langs het gat uit ipv het te stoppen en je band op druk te brengen furious3

Je mag het flesje ook niet ongestrafd jarenlang laten rammelen in je koffer of onder het zadel. Want dan slijt die blikken buitenwand door en komt het schuim eruit op een onverwacht moment. Dat heb ik op een parking mogen meemaken bij iemand met een Thunderace. Plots was er gesis en verscheen er een wolk van schuim vanonder het zadel... grin

Daan

BerichtGeplaatst: Di, 19 Feb. 2008, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n spuitbus kan prima werken, en als het werkt, dan ben je snel weer op pad thumbsup

De biba moet je dan ook als verloren beschouwen, thuis weggooien en een nieuwe monteren.

Met roadbooktripjes of andere lange ritten heb ik er altijd 1 op het voorspatbord van m'n exc, maar ook een reserve band bij me voor als de truuk met de spuitbus mislukt.

De spuitbus dik omwikkelen met ducktape voorkomt "doorrammelen/schuren".

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: