Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 21:36 Onderwerp: Motorrijders vrijgesteld van kilometerheffing |
|
|
Minister Camiel Eurlings heeft woensdag in de Tweede Kamer aangegeven, dat motorrijders worden vrijgesteld van de voorgenomen kilometerheffing. Wel zullen ze motorrijtuigenbelasting moeten blijven betalen. De Motorrijders Actie Groep (MAG) is verheugd over deze toezegging, omdat zij recht doet aan hetgeen de MAG altijd heeft gesteld. Motorrijders zijn niet de oorzaak van de files en vormen eerder een deel van de oplossing. Als meer automobilisten overstappen op de motor zal dit een positief effect hebben op het terugdringen van de files. Vanuit deze gedachte is een kilometerheffing voor motorrijders niet logisch en niet wenselijk.
eigenlijk nog eens goed nieuws voor motorrijders |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 21:57 Onderwerp: |
|
|
Alleen blijven we dus ipv kilometerheffing een VASTE heffing betalen... wegenbelasting. Die voor de rest dus wel afgeschaft zou worden.
betalen doen we dus toch gewoon.. alleen omdat we moeilijker te registreren zijn, doen we het dus zo ... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Alleen blijven we dus ipv kilometerheffing een VASTE heffing betalen... wegenbelasting. Die voor de rest dus wel afgeschaft zou worden.
betalen doen we dus toch gewoon.. alleen omdat we moeilijker te registreren zijn, doen we het dus zo ... |
daar zit ook wat in ja  |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 0:30 Onderwerp: |
|
|
En aangezien de meeste motoren niet verder komen dan 5000km per jaar had km-heffing nog wel eens goedkoper kunnen zijn.
Niet voor mij dan (25000km/jaar) dus ikke wel blij .
Wout |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 15:58 Onderwerp: |
|
|
Ik ben er vooral blij om omdat er dan niet een of andere schoenendoos op m'n motor gemonteerd hoeft te worden voor de verrekening/registratie. |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Jullie hebben veel te veel vertrouwen in politici. Zijn allemaal draaikonten als het ze uitkomt. En als deze politicus al zijn woord houdt....over een paar jaar zit er weer een ander en als het hem (of meestal haar op Verkeer en waterschaad) het uitkomt wordt er gewoon ook weer kilometerheffing ingevoerd. Immers de BPM zou worden afgeschaft maar wat zegt men nu 'tsja 4 miljard euro belastinginkomsten da's lekker' Dus geen BPM eraf en wel extra tax op brandstof. Ze weten immers: we blijven toch wel rijden....en dus betalen. Klinkt wellicht cynisch maar is helaas de realiteit gebleken.
En wat betreft die GPS transmitters, die gaan er komen zowiezo af fabriek op nieuwe voertuigen...op oude./bestaande wie weet. Ik verkoop iig mijn ouwe fietsen niet dan kan ik wellicht nog zonder GPS transponder rijden.
Totdat we natuurlijk allemaal en transponder geimplanteerd krijgen. George Orwell was right  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 21:59 Onderwerp: |
|
|
maak je geen zorgen.. sinds enkele jaren kunnen we toch al iedereen opsporen binnen een straal van hooguit een paar km's...
je hebt namelijk vast al wel een mobieltje! en zijn gewoon te localiseren hoor als ze aan staan.
verder: US stelt nu al VERPLICHT aan mobieltjesmakers dat ze een ingebouwde GPS krijgen, zodat bij een noodcall automatisch de locatie wordt doorgegeven. (zonder dat de eigenaar zich hiervan bewust is)
Dus nog 1 a 2 jaar en das hier ook in iedere mobiel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Mobieltje zet ik alleen aan als het nodig is.....
....en ik geef hem vaak aan anderen en dan staat ie wel aan, weten 'ze' niet waar ik ben  |
|
Naar boven |
|
 |
snor
|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 22:55 Onderwerp: |
|
|
GPS is dan ook van oorsprong een militair systeem wat door ons gewone burgers gebruikt wordt. De achterliggende mogenlijkheden van localiseren en wat nog meer was dus al ingebouwd!!.
Verder blijft voor de overheid een motorvoertuig een hele fijne inkomstenbron. |
|
Naar boven |
|
 |
snor
|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 22:56 Onderwerp: |
|
|
bedoel niet GPS maar de mobiele telefoon. GPS was ook een militair systeem natuurlijk. Op zee zeer fijn in ieder geval en overal op de wereld. Was Decca niet echt. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 14 Feb. 2008, 2:02 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | Mobieltje zet ik alleen aan als het nodig is.....
....en ik geef hem vaak aan anderen en dan staat ie wel aan, weten 'ze' niet waar ik ben  |
jammer voor je, een paar maanden geleden zijn er 2 mafia bazen gearesteerd, omdat ze waren afgeluisterd via hun mobiele telefoon,
en nu komt het, ze stonden niet eens aan ???????
ze kunnen je niet afluisteren als je batterij eruit is
dus als ze je kunnen afluisteren kunnen ze ook zien waar je bent
bron: misdaadjounalist.nl  |
|
Naar boven |
|
 |
|