Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 28 Dec. 2006, 18:38 Onderwerp: |
|
|
ik moet helaas morgen verstek laten gaan... ziek, zwak en misselijk ... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Vr, 29 Dec. 2006, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Beterschap Gerben !!
nou met de SE is het er niet beter op geworden.
Wat ik al zei....hij loopt mooier, geen ploffen en aan/uit effect.
Het brandstofverbruik was 1 op 8 !!!!!!
en hij sloeg nog vaker af als daarvoor.
Gerjan (of andere SE bezitters) ... hebben jullie hier ook last van ?
anders ga ik ook maar eens vragen op Advrider. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 21 Jan. 2007, 23:15 Onderwerp: |
|
|
De eerste modificatie (de ontluchting van de carburateurs) is ook weer gemodificeerd.
(ik krijg de foto ff niet van mn telefoon op de pc)
Bovenop de LC8 carbs zit origineel aan beide zijden een ontluchtingsslangetje. Bij de modificatie werd er tegenover die slangetjes een gaatje geboord en daar werden 2 extra slangetjes bijgezet.
Deze twee liepen echter naar boven weg.
Die slangetjes zijn nu naar onderen geplaatst. Er is een gaatje onder in het luchtfilterhuis geboord en via een slangetje loopt eventueel overgelopen benzine weg mn vloeistofopvangbakje in.
Voorts zijn de vlotters iets hoger geplaatst waardoor de vlotterbak wat voller staat met benzine.
De sproeiers zijn vergroot naar 42 naar 45.
Vandaag weer een ritje gereden en ik moet zeggen dat ie niet meer is afgeslagen tijdens het rijden.
Ik vind het verbruik nog wel steeds aan de hoge kant. 1 op 9 tijdens offroad.
Verder is de drukplaat van de koppeling iets opgeboord. Om m beter te laten aangrijpen.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dit heeft opgeleverd. Deze week weer ff woonwerk rijden. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 22 Jan. 2007, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Inge,
ik hoop dat de mod werkt.
wat ik niet goed snap is waarom de motor steeds rijker gesteld wordt, tewijl het probleem juist is dat het luchtfilter nat van de benzine staat, en de motor dus te weinig lucht (filter slaat dicht door vloeistof) en te veen benzine (damp uit het filter) krijgt. dat rijmt voor mij niet.
mbt de koppeling: Hoe kan je koppeling nou volledig doorslippen... en dan de drukplaat een beetje aanpassen en dan zou het goed moeten zijn? snap ik gewoon niet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 11:03 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
even een paar vraagjes:
is het verbruik van alle SE`s 1 op 9 ? Dat is op zijn minst onhandig icm met de tankinhoud.
Wat is het beste wat mogelijk is , normaal gebruik natuulijk en niet met 80 constant naar je oma
Werkt de mod uiteindelijk? Als deze off road ook iedere keer afslaat dan is het niet fijn rijden. |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 19:17 Onderwerp: |
|
|
De mijne gebruik zo ongeveer 1`op 14
na 140 km op reserve , en dan kan er 10 ltr bij.
Ik heb iig minder last geen last van afslaan bij de SE, dat was bij de SM wel het geval, vooral bij wheely vanaf 0 km/uur. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 20:00 Onderwerp: |
|
|
De SE is kwa motor en carburateurs niet anders dan de Adventure 950.
Natruulijk hangt het heel erg van je rijgedrag af:
Bij offroad ritten rij ik met de 950 adv tussen de 1:12 en 1:15.
Onroad (als je een beetje normaal rijdt) 1:15 a 1:16
Bij rally e.d. reken ik 1:10 en daar kom ik altijd mee uit.
Puur in de zandduinen is het wel eens 1:7 geweest.. maar daar zou je met de SE juist weer voordeel hebben (minder gewicht enzo).
1:9 is dus echt wel wat veel... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Ok,
bedankt.
Zit natuurlijk alle bladen na te spitten.Maar ervaringen van rijders tellen meer .
Motorrad abenteuer geeft 1 op 15,4 (juli nummer 2007)
Jullie horen nog van me wat het wordt. |
|
Naar boven |
|
|
|