lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Eerste modificatie SE
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2006, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

cry2 cry

ik moet helaas morgen verstek laten gaan... ziek, zwak en misselijk ...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Dec. 2006, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Beterschap Gerben !!

nou met de SE is het er niet beter op geworden.
Wat ik al zei....hij loopt mooier, geen ploffen en aan/uit effect.

Het brandstofverbruik was 1 op 8 !!!!!!
en hij sloeg nog vaker af als daarvoor. angry


Gerjan (of andere SE bezitters) ... hebben jullie hier ook last van ?
anders ga ik ook maar eens vragen op Advrider.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jan. 2007, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste modificatie (de ontluchting van de carburateurs) is ook weer gemodificeerd.
(ik krijg de foto ff niet van mn telefoon op de pc)

Bovenop de LC8 carbs zit origineel aan beide zijden een ontluchtingsslangetje. Bij de modificatie werd er tegenover die slangetjes een gaatje geboord en daar werden 2 extra slangetjes bijgezet.
Deze twee liepen echter naar boven weg.

Die slangetjes zijn nu naar onderen geplaatst. Er is een gaatje onder in het luchtfilterhuis geboord en via een slangetje loopt eventueel overgelopen benzine weg mn vloeistofopvangbakje in.

Voorts zijn de vlotters iets hoger geplaatst waardoor de vlotterbak wat voller staat met benzine.

De sproeiers zijn vergroot naar 42 naar 45.

Vandaag weer een ritje gereden en ik moet zeggen dat ie niet meer is afgeslagen tijdens het rijden.
Ik vind het verbruik nog wel steeds aan de hoge kant. 1 op 9 tijdens offroad. undecided

Verder is de drukplaat van de koppeling iets opgeboord. Om m beter te laten aangrijpen.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dit heeft opgeleverd. Deze week weer ff woonwerk rijden.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jan. 2007, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Inge,

ik hoop dat de mod werkt.

wat ik niet goed snap is waarom de motor steeds rijker gesteld wordt, tewijl het probleem juist is dat het luchtfilter nat van de benzine staat, en de motor dus te weinig lucht (filter slaat dicht door vloeistof) en te veen benzine (damp uit het filter) krijgt. dat rijmt voor mij niet.

mbt de koppeling: Hoe kan je koppeling nou volledig doorslippen... en dan de drukplaat een beetje aanpassen en dan zou het goed moeten zijn? snap ik gewoon niet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

even een paar vraagjes:

is het verbruik van alle SE`s 1 op 9 ? Dat is op zijn minst onhandig icm met de tankinhoud.

Wat is het beste wat mogelijk is , normaal gebruik natuulijk en niet met 80 constant naar je oma


Werkt de mod uiteindelijk? Als deze off road ook iedere keer afslaat dan is het niet fijn rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne gebruik zo ongeveer 1`op 14

na 140 km op reserve , en dan kan er 10 ltr bij.
Ik heb iig minder last geen last van afslaan bij de SE, dat was bij de SM wel het geval, vooral bij wheely vanaf 0 km/uur.

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

De SE is kwa motor en carburateurs niet anders dan de Adventure 950.

Natruulijk hangt het heel erg van je rijgedrag af:

Bij offroad ritten rij ik met de 950 adv tussen de 1:12 en 1:15.
Onroad (als je een beetje normaal rijdt) 1:15 a 1:16

Bij rally e.d. reken ik 1:10 en daar kom ik altijd mee uit.
Puur in de zandduinen is het wel eens 1:7 geweest.. maar daar zou je met de SE juist weer voordeel hebben (minder gewicht enzo).

1:9 is dus echt wel wat veel...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ok,
bedankt.
Zit natuurlijk alle bladen na te spitten.Maar ervaringen van rijders tellen meer .
Motorrad abenteuer geeft 1 op 15,4 (juli nummer 2007)

Jullie horen nog van me wat het wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif