Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2008, 20:20 Onderwerp: Trillen |
|
|
Bij Sommer hebben ze mijn motor een 30.000 beurt gegeven. Daarbij hebben ze de koppelingsgever verkeerd gemoteerd waardoor ik een nieuwe erop heb moeten zetten, er zit dikkere olie in dan in het handboek waardoor de koppeling raar deed dus mijn vertrouwen is tanende. Nu vind ik ook dat hij flink trilt tussen de 5 en 6000 toeren. Is dat bij jullie ook of moet ik hem nog eens laten nakijken en\of afstellen?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
edwin
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 43 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2008, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ad,
Ik heb precies het zelfde...
Ik heb hier ook al eens vragen over gesteld.
Mij is toen verteld dat als er iets niet goed zou zitten (bv balans as) je dit voornamelijk op lagere toerentallen zou moeten voelen.
Klinkt logisch, dus heb ik het maar voor lief genomen.
groet,
Edwin. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2008, 23:47 Onderwerp: |
|
|
ze hebben het volgens mij allemaal wel een beetje.
Wordt wat erger als ze niet helemaal netjes lopen. Vraag is hoe erg het is...
balansas oid gaat niet zomaar verkeerd staan. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do, 24 Jan. 2008, 0:33 Onderwerp: |
|
|
Een positief tegengeluid: die van mij trilde een stuk minder na een beurt bij Sommers. Kleppen stonden totaal verkeerd.
Waar de grens ligt van irritant trillen of karakter motor is persoonlijk. Een vier inlijn blok zal zeker helpen Maar er met meer trillingen er vandaan komen is niet lekker.
Met die dikke olie van Sommers ben ik weer minder blij ,
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 25 Jan. 2008, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Een positief tegengeluid: die van mij trilde een stuk minder na een beurt bij Sommers. Kleppen stonden totaal verkeerd.
Waar de grens ligt van irritant trillen of karakter motor is persoonlijk. Een vier inlijn blok zal zeker helpen Maar er met meer trillingen er vandaan komen is niet lekker.
Met die dikke olie van Sommers ben ik weer minder blij ,
Groeten Koen |
Ik heb onderstaande link gestuurd aan Sommer...
http://auto.howstuffworks.com/camshaft1.htm |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 25 Jan. 2008, 18:41 Onderwerp: |
|
|
Met welk doel (en welk begeleidend schrijven)....? _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Vr, 25 Jan. 2008, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Ik snap de link ook niet  _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 25 Jan. 2008, 23:42 Onderwerp: |
|
|
Hydrazine schreef: | Koen schreef: | Een positief tegengeluid: die van mij trilde een stuk minder na een beurt bij Sommers. Kleppen stonden totaal verkeerd.
Waar de grens ligt van irritant trillen of karakter motor is persoonlijk. Een vier inlijn blok zal zeker helpen Maar er met meer trillingen er vandaan komen is niet lekker.
Met die dikke olie van Sommers ben ik weer minder blij ,
Groeten Koen |
Ik heb onderstaande link gestuurd aan Sommer...
http://auto.howstuffworks.com/camshaft1.htm |
gaat lekker met je filmpjes eerst vliegtuigmotors en dan vliegtuigbanden
en nu dit ????? moet je niet op een vliegtuig forum zitten  |
|
Naar boven |
|
 |
|