Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Za, 5 Jan. 2008, 19:54 Onderwerp: banden se |
|
|
Ik wil met de Se wat woon/werk km maken, maar nu slijten de karoo's erg hard (3 mm over na 1850 km)
Ik ben dus opzoek naar wat slijtvastere banden
Ik kan kiezen voor de SCORPION MT 90 A/T, alleen die gaan in de 140/80 niet verder dan de S speedindex, wat voor mij eigenlijk geen probleem is, ik rijd zo hard niet meer , maar officieel mag het niet.
Een 150 zal er waarschijnlijk wel op gaan, alleen is de vraag rijd dat lekker?
De band zal wat boller staan dan op een Adventure omdat de velg smaller is, 1,85 tegen 2,15
Iemand daar ervaring mee ??
Of een andere slijtvaste band.
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 2:10 Onderwerp: |
|
|
De SE heeft gewoon 18"en 21" dus alle endurobanden
Het is een wat smallere velg dan de adventure, maar de offroad die-hards rijden met de adventure ook allemaal met excel velgen (ik ook): 1.85-21"en 2,5-18", dus vergelijkbaar met de SE.
hier vind je een bandenlijste wat ik al eens voor de adventure gemaakt hebt, met ook offroad banden erin:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68&highlight=banden
Inmiddels moet je daar zeker de Bridgestone rally aan toevoegen en de TKC natuurlijk.
veel is al zeer recent besproken in
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1414&highlight=banden
of zoek gewoon even op 'banden'en lees het e.e.a.
De originele Scorpion MT90-A/T op de adventure is een V-type ! dezelfde band bestaat iook in een S-type; dit is echter NIET dezelfde band (andere compound, ook niet slecht...)
echter: 150/70 is echt te breed voor de 2.5 velg achter (neem een 140/80!). en de Scorpion MT90 voorband is nu niet echt een interessante band...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 2:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb al het een en ander er over gelezen maar het meeste wordt geschreven over offroad banden, ik zoek niet speciaal voor het offroad werk een band.
Meer een band die een 5000 km meegaat op de SE.
2000 km met een A band vindt ik op de weg weinig en dan geef ik nog beheerst gas!
Ik dacht aan de AT, maar kan natuurlijk ook de S/T zijn
die is er wel in H
Ik ben geen diehard offroad rijder
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 12:56 Onderwerp: |
|
|
Wegbanden staan ook in dat lijstje.
met standaard wegbanden rij je makkelijk 5000km op 1 band.
Alleen snap ik niet waarom je een SE koopt als je merendeels op de weg wil rijden, maar ieder zijn eigen wil natuurlijk.
Je kunt er ook over denken een setje 17/19 inch wielen erbij te kopen, en daar echte wegbandjes op de zetten voor het betere asfaltwerk!
erg leuk, en dan heb je alle keuze.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 16:40 Onderwerp: |
|
|
Zijn er zo wielen in die maat of 17"/17" die ik zo over kan schroeven?
Gspot heeft een setje laten spaken, maar ik weet niet wat dat koste.
Iemand enig idee of iemand die een setje weet te liggen.?
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 17:01 Onderwerp: |
|
|
Edgar van KTM Nederland heeft onder zijn demo 950 SE pirelli banden van zelfde type als van Adventure. Hij is er best tevreden.
En Goedhart in Bodegraven staan er 1 SE met 17" spaakwielen. Is van monteur of Berry Goedhart.
_________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Jan. 2008, 18:40 Onderwerp: |
|
|
wieldiameter (en dus ook balhoofdshoek) verschil tussen 19 of 17" zal niet veel uitmaken overigens omdat de 17"band een stuk hoger is.
Je kan dat vrij goed zien op die foto.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 8 Jan. 2008, 1:54 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | wieldiameter (en dus ook balhoofdshoek) verschil tussen 19 of 17" zal niet veel uitmaken overigens omdat de 17"band een stuk hoger is.
Je kan dat vrij goed zien op die foto. |
het zal inderdaad niet veel maken de ruimte tussen spatbord en wiel lijken ver hetzelfde
|
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Di, 8 Jan. 2008, 17:05 Onderwerp: |
|
|
Voorlopig gaat er achter een 140/80/18 op mt90 a/t op.
En voor de 90/90-21 mt90 s/t
Heb ik iig ff tijd voor velgen/ wielen te zoeken
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 8 Jan. 2008, 20:00 Onderwerp: |
|
|
Je kunt voor ook een Anakee overwegen. Op de Adv vind ik dat veel fijner. Is officieel ene H-band.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 22:02 Onderwerp: |
|
|
inmiddels ook beschikbaar in H versie:
Metzler Enduro3 in 140/80-18 en 90/90-21 !!
(leverbaar o.a. via Sommer, maar ook via Mopedreifen oid)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
LaBree
Geregistreerd op: 26-2-2008 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 26 Feb. 2008, 21:23 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
verpalen heeft ze op voorraad staan 17'' inch zoek maar eens op zijn site |
helaas heeft Verpalen ze niet meer (of ik kan ze niet vinden).
maar ben wel op zoek naar een setje 17" voor erbij.
dus als iemand nog iets weet of in de aanbieding heeft.
begreep van G-spot dat zij haar SM velgen bij Brouwer heeft gehaald:
naven bestellen en dan inspaken maar...
bij KTM-Sommer kosten 17" incl schijven, zonder banden Euro 1.400,--
toch op zoek naar iets goedkopers.
helaas passen de wielen van mn 520 EXC met aanpassingen (naar verluid) niet in mijn (jammer genoeg nog te ontvangen) SE.
|
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Di, 18 Jan. 2011, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Om terug wat leven in het SE-subforum te blazen even een kick in dit bandentopic.
Momenteel zitten er op de SE een setje Pirelli Scorpion MT90 A/T (+ nog eenzelfde achterbandje extra liggen maar dan 150 breed). Op zich prima banden voor op asfalt, maar het kriebelt toch ook om offroad te gaan. Ik heb al een paar pogingen gewaagd maar door de combinatie van het natte winterseizoen, de glibberige modder hier in de leemstreek en redelijk asfalt-georienteerde banden ging dit toch niet zo vlot als gewenst. (ligt ook aan mezelf hoor dus ook een offroad cursus staat op de planning)
Ik ben dus aan het uitkijken naar een offroad-georienteerd setje banden, en dan vooral goed voor in de glibberige modder.
Ik heb hier op het forum en op het advrider forum al ettelijke topics gelezen over banden en het blijft lijkt me toch wel een subjectief iets.
Momenteel denk ik aan:
Pirelli Scorpion MT21
Eventueel icm de D908RR, maar die zou dan weer minder goed offroad zijn. Van Dr_Bean heb ik een aantal maal gelezen dat je het best een wat meer offroad georienteerde band vooraan neemt dan achteraan.
Mogelijk combinaties:
Voor MT21, achter D908RR (minder offroad)
Voor MT21, achter MT21 (echter voor niet een extremere band dan achter)
Voor iets extremer zoals de Pirelli Scorpion Pro F.I.M. en achter MT21.
Iemand enige suggestie voor in de modder?
Levensduur is van minder belang, vooral goed offroad en doenbaar op asfalt (stabiliteit en snelheidsindex).
Waar zou de Pirelli Scorpion Rally zich in het rijtje situeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Wo, 19 Jan. 2011, 8:19 Onderwerp: |
|
|
disco stu
Als slijtage geen probleem is, zou ik zeggen ga voor de MT21.
Ik denk de beste combinatie voor grijp in de blubber en wat grip op de weg.
En ze zijn in verhouding lekker goedkoop. Alleen ze slijten waar je bij staat op de weg bij goed gebruik.
Wil je wel iets dat slijtvast is. (minder blubber) TKC voor en een 908RR achter. maar dan ben je wel het dubbele kwijt.
m2c
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
|