lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carter ontluchting terugslag ventiel
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er uit als olie met condens (witte sludge).

Kan ook gewoon zijn dat je ontluchtingsslang ermee verstopt zit.=> effe onderaan loshalen en met remmenreiniger schoonspuiten van bovenaf.

standaard 'ademt' het carter nogal veel, en dat levert iets oliemist op , die door de voorste cilinder wordt aangezogen (komt recht boven de voorste carb uit). Zoals ik al zei: het 'klepje' is hier een oplossing voor. Het is eigenlijk niet veel meer dan een beetje doorstroomrestrictie.

Als ik het mij niet vergis is het een KTM update voor alle oudere types, als je er last van heb. Dus bij een delaer onderhouden motor binnen de garantie zou het gedaan moeten zijn.

Alternatieve oplossing is de ontluchtingsslang van het filter afkoppelen (en het gat afstoppen) en zo'n twin-air filtertje eraan hangen.
Ik heb dat geprobeerd, maar al met al kwam er zo weinig in dat filtertje dat ik het nut er niet van zag => terug naar origineel, met 'klepje'erin.

erwin

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, zal eens kijken voor dat klepje. Mijn is van 2003 dus zal dat er nog niet inzitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Witte sludge is een soort slasaus: Mengsel van motorolie (eigenlijk maar weinig) en condens.

Het komt vooral doordat de motor te weinig warm wordt: Kan dus komen door veel korte stukjes rijden, komt natuurlijk ook voor in zo'n slang, die koud blijft door de rijwind. Kan ook een andere oorzaak hebben:
- Een oorzaak kan ook zijn dat je motor niet goed warm wordt door een slechte termostaat (zie je wel netjes 5 balkes aan op de teller?)

Omdat ie het uit de slang lijkt te sputteren, zou ik iig even de slang goed schoonmaken (klemmetje aan de onderkant op het onstekingsdeksel loshalen).

erwin

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Van die korte afstanden kan wel mogelijk zijn. Een prima idee om die slang eens uit te blazen!! Dank, Erwin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: