Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jeremiah
|
Geplaatst: Zo, 8 Apr. 2007, 15:47 Onderwerp: koelvloeistoflekkage |
|
|
Onder de lc8 lag van de week een plasje water in de garage, bleek koelvloeistof te zijn. Dus vandaag maar ff de rechtertank eraf en ja hoor sporen van lekkage bij de waterpomp. Bleek dat er 3 bouten bijna een hele slag nodig hadden om ze vast te zetten.
Ik hoop dat dit het was, maar hebben meer mensen hier ervaring mee?
Komt t misschien door t trillen van de motor, inkrimpen-uitzetten door de warmte, etc.
Of is de 1000km beurt door de dealer niet goed gedaan???
Grt FD
_________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 8 Apr. 2007, 15:54 Onderwerp: |
|
|
nope, nooit van dit probleem gehoord.
Is ie misschien losgeweest? Anders zijn ze ze bij KTM gewoon vergeten vast te draaien. Was het zeker net koffiepauze
De waterBUIS aansluiting op de pomp wil ng wel eens een klein drupje doorlaten: dit is een starre buis in het blok, en die buis kan wat bewegen omdat ie verder alleen aan de slang vastzit. Daardoor zweet de o-ring wel eens een drupje door, maar geen plasjes hoor.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 8 Apr. 2007, 18:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb na de eerste beurt (tja.. zeg maar niet welke dealer) een beetje spanning op die buis gehad waardoor daar best wat lekte, na de buis los en vast te zetten nooit meer lekkage gehad.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2007, 17:01 Onderwerp: |
|
|
De lekkage is niet meer teruggekeerd. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt voor een grote beurt bij een echte dealer Moto 2000. Die wist tevens te vermelden na invoering van het framenummer dat er nog 3 modificaties open stonden: in het blok oliesproeiers, carterontluchting en de achterrem.
Safe heeft hier nooit melding van gemaakt. Dus ook Safe maar ff gebeld, "die hadden dat al gedaan bij de 0-beurt". Maar nooit ingevoerd in de computer zeker!!!!!!!
Nou stond ik daarbij toen het gebeurde, dat waren ze vergeten bij de aflevering; kostte me toen een half uurtje wachten. Dus nooit die modificaties uitgevoerd, ze liegen gewoon.
Ben benieuwd wat de beurt bij moto2000 gaat kosten. Bij safe zien ze me niet meer.
Grt FD
_________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2007, 18:02 Onderwerp: |
|
|
mja.. Safe he..
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 3:39 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | mja.. Safe he.. |
ja leuk als je er een motor koopt en hij of zij draaid in de soep net na de garantie periode ben je wel mooi de LUL als ik dit had zou ik er zeker melding van maken bij KTM nederland van mij mogen ze dit soort dealers hun ktmpjes afpakken
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 22:35 Onderwerp: |
|
|
yes gelezen, telepatie zeker, mijn wens is in vervulling gegaan
|
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Do, 23 Aug. 2007, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb 2 keer nu met mijn motor op het cirquit gereden en beiden keren gooit hij veel koelvloeistof eruit. Heb mijn rechtertank gedemonteerd en ben gaan rijden in soortgelijke omstandigheden (weinig koeling door rijwind en zware belasting).
Wat blijkt hij lekt nergens maar hij gooit bij zware belasting geleidelijk mijn expansievat vol en vervolgens alles eruit via de overloop.
Mijn klepdeksel zat de eerste keer inderdaad los (getrild), deze had ik al vastgezet, ik heb de simpele slangenklemmen van ktm vervangen door robuuste en je moet de motor op de goede wijze bijvullen met koelvloeistof. de Motor minimaal 40 a 50 cm liften aan voorzijde (wheeliestand zeg maar) en dan bijvullen met koelvloeistof. Gat er nog minimaal een halve liter bij. Anders blijkt er veel lucht in het systeem te zitten. Echter ondanks dit bleef het probleem.
Sprak nu Albert van brouwer motors Zwartebroek (zou de beste monteur zijn op dit moment van ktm ned) en die geeft aan dat er een modificatie is geweest op de waterpomp 2 a 3 jr geleden. Daar zouden twee nippels niet goed in elkaar lopen waardoor hij niet goed functioneert. Ik hoop dat het nog garantie is maar ik ben net buiten mijn garantie periode.
afwachten dus, grtjs
MM
|
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2007, 12:42 Onderwerp: |
|
|
Als ik vragen mag: Welk bouwjaar was dit?
En als het een 2003/04 was, heeft die de cilinderkopmoer-modificatie gekregen ?
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2007, 12:43 Onderwerp: |
|
|
het is een 2004. ik weet niet of hij de vervangende moeren heeft gekregen maar zal ze anders voor de zekerheid nog maar vervangen. had het inderdaad eerder gelezen op het forum.
grtjs
Mm
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2007, 13:24 Onderwerp: |
|
|
Kilometerstand????
Mijn "ouwe" 950 heb ik ingeruild met 67000 (weg) kilometers,
originele kettingen/spanners zaten er nog in, maar ik verbeeldde me wel dat is ze begon te horen.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Di, 15 Jan. 2008, 1:39 Onderwerp: |
|
|
de moeren zijn vervangen ivm de modificatie. mijn kilometerstand is nu rond de 40.000 km.
grtjs
Mm
|
|
Naar boven |
|
 |
|