lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SE te hoog wat nu?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Inge,

Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk met wat je zegt over 2 motoren. Dat heb ik nu, namelijk een SV1000 Streetfighter voor op de weg en een Husaberg 550FE voor offroad.

Maar mij lijkt het juist leuk om 1 fiets voor beide doeleinden te hebben. De SE komt daar aardig in de buurt de Adventure natuurlijk ook.
Ik mag dat hier natuurlijk helemaal niet zeggen, maar de nieuwe BMW F800GS komt misschien het beste in de buurt van een echte offroader die het op de weg ook zeer goed doet en die laag genoeg is voor mij. Ik ben erg benieuwd naar de eerste testen en natuurljk ook of KTM met een vergelijkbaar antwoord komt. Oranje is nou eenmaal een hele mooie kleur...............

Frenz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

bmw een off-road fiets dat zou de eerste zijn dan laugh
noem je dit een off-road tongue2 met belt aandrijving beetje lach wekkend
een steentje ertussen en dag belt tongue2



f800GS.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  36.65 KB
 Weergegeven:  7862 keer

f800GS.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="mr wheely"]bmw een off-road fiets dat zou de eerste zijn dan laugh
noem je dit een off-road tongue2 met belt aandrijving beetje lach wekkend
een steentje ertussen en dag belt tongue2[/quote]



En een uitlaat die kwetsbaar onderlangs loopt, en ook nog een grondspeling van een scania veroorzaakt wink3 bucktooth

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6733
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

De nieuwe 800 heeft geen Beltdrive en zelfs een 21"voorwiel. Maar een offroad zou ik het niet willen noemen,

en deze motor als keuze met de SE te vergelijken is natuurlijk helemaal onzinnig.
Maar als je denkt dat die BMW een offroad is, koop hem dan aub.



grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

ikku niet meer snap die bovenste is toch ook een F 800GS laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
ikku niet meer snap die bovenste is toch ook een F 800GS laugh


Hmmm, dan moet je wel een bril kopen. smart Als je goed kijkt, zie je de ketting ipv belt wacko

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

--de bovenste is gefotoshopped, die bestaat niet
--de benedenste is de echte, die net uitgekomen is, waar ik het over had.

Of het een veel slechtere offroad is dan een Adventure of een SE zal de toekomst wel gaan uitwijzen.

Ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe echte merkengekken meteen alles afwijzen wat niet hun eigen merk is. Dat bekrompene is voor mij altijd een reden geweest om me niet in te laten met allerleie enge merkenclubs en zo. Gewoon openstaan voor alle nieuwe ideeen en afwijkende creaties totdat het tegendeel bewezen is, is mijn motto..............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Frenz, laat iedereen maar lullen.
Wij zijn met offroadrijden begonnen op BMW GS-en.
Twee sets velgen, uiteindelijk 21" voorwiel er in etc etc.
En inderdaad dat is niet ideaal ! Maar het is voor ons een leuke manier geweest om er mee in aanraking te komen.

Uiteindelijk resulteerde dat in die DRZ naast de GS1200 en voor mn vriend een HP2.
Ook ik wilde alles kunnen op 1 motor en kocht dus uiteindelijk de SE.
Ik vond dat ook wel leuk omdat dit toch wel het antwoord van KTM op BMW was in het zware endurosegment.

Maar ik hoop je uit de droom te helpen.
Als je lekker een keer een OTR, ENDURO, dagje spelen op een crossbaan met allroadmaniacs.nl of iets anders leuks wil doen, heb je NIKS aan een superenduro.
Het is het net niet voor op de weg, het is het net niet met supermotard rijden, het is het net WEL voor offroad/roadbookritten en het is het zeker niet op de crossbaan OF je moet echt heel veel ervaring hebben.
Hij is gewoon enorm groot, zwaar en powerfull en straft je onmiddellijk af als je een foutje maakt.
(Toine van Dijk en Peter vd Sluis resp. NK enduro en trial hebben er op gereden op een crossbaantje en zelf Toine zij al dat ie er zowat als een vlag achteraan wapperde.)

Het is niet mogelijk al je motorhobbies op 1 motor uit te voeren.

Wij hebben nu echt gekozen voor het supermotardrijden en hebben 2 Husa's gekocht zonder kenteken en doen met de zware jongens de leuke offroadritten.

Ga anders eens een training offroad volgen bij BMW in Hechlingen (google) daar kun je op alle offroad modellen rijden. Dus de G600 Xchallenge, De F800 gs, HP2 en wellicht die nieuwe 450 crosser.
Gaaf parcours daar.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Inge,

Bedankt voor je tips en inzichten. Daar heb ik wat aan, daar ga ik nog eens wat op zitten herkauwen.

(By the way: wij hebben elkaar gesproken op de KTM-dag 2006 in Veldhoven. Ik heb je toen nog een folder gegeven van Algarve-offroad. Zij rijden overigens ook met Husabergs).

F.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

lipsrsealed2 die keer dat ik dronken was en alle vullingen van de heliumballonnen heb ingeademd om vervolgens ....... laat maar.

Ik weet t niet meer. sorry.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif