Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 14:09 Onderwerp: |
|
|
Inge,
Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk met wat je zegt over 2 motoren. Dat heb ik nu, namelijk een SV1000 Streetfighter voor op de weg en een Husaberg 550FE voor offroad.
Maar mij lijkt het juist leuk om 1 fiets voor beide doeleinden te hebben. De SE komt daar aardig in de buurt de Adventure natuurlijk ook.
Ik mag dat hier natuurlijk helemaal niet zeggen, maar de nieuwe BMW F800GS komt misschien het beste in de buurt van een echte offroader die het op de weg ook zeer goed doet en die laag genoeg is voor mij. Ik ben erg benieuwd naar de eerste testen en natuurljk ook of KTM met een vergelijkbaar antwoord komt. Oranje is nou eenmaal een hele mooie kleur...............
Frenz
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 20:23 Onderwerp: |
|
|
[quote="mr wheely"]bmw een off-road fiets dat zou de eerste zijn dan
noem je dit een off-road met belt aandrijving beetje lach wekkend
een steentje ertussen en dag belt [/quote]
En een uitlaat die kwetsbaar onderlangs loopt, en ook nog een grondspeling van een scania veroorzaakt
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 20:57 Onderwerp: |
|
|
De nieuwe 800 heeft geen Beltdrive en zelfs een 21"voorwiel. Maar een offroad zou ik het niet willen noemen,
en deze motor als keuze met de SE te vergelijken is natuurlijk helemaal onzinnig.
Maar als je denkt dat die BMW een offroad is, koop hem dan aub.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 21:18 Onderwerp: |
|
|
ikku niet meer snap die bovenste is toch ook een F 800GS
|
|
Naar boven |
|
|
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2007, 23:54 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | ikku niet meer snap die bovenste is toch ook een F 800GS |
Hmmm, dan moet je wel een bril kopen. Als je goed kijkt, zie je de ketting ipv belt
_________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 18:55 Onderwerp: |
|
|
--de bovenste is gefotoshopped, die bestaat niet
--de benedenste is de echte, die net uitgekomen is, waar ik het over had.
Of het een veel slechtere offroad is dan een Adventure of een SE zal de toekomst wel gaan uitwijzen.
Ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe echte merkengekken meteen alles afwijzen wat niet hun eigen merk is. Dat bekrompene is voor mij altijd een reden geweest om me niet in te laten met allerleie enge merkenclubs en zo. Gewoon openstaan voor alle nieuwe ideeen en afwijkende creaties totdat het tegendeel bewezen is, is mijn motto..............
|
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 14:16 Onderwerp: |
|
|
Hi Frenz, laat iedereen maar lullen.
Wij zijn met offroadrijden begonnen op BMW GS-en.
Twee sets velgen, uiteindelijk 21" voorwiel er in etc etc.
En inderdaad dat is niet ideaal ! Maar het is voor ons een leuke manier geweest om er mee in aanraking te komen.
Uiteindelijk resulteerde dat in die DRZ naast de GS1200 en voor mn vriend een HP2.
Ook ik wilde alles kunnen op 1 motor en kocht dus uiteindelijk de SE.
Ik vond dat ook wel leuk omdat dit toch wel het antwoord van KTM op BMW was in het zware endurosegment.
Maar ik hoop je uit de droom te helpen.
Als je lekker een keer een OTR, ENDURO, dagje spelen op een crossbaan met allroadmaniacs.nl of iets anders leuks wil doen, heb je NIKS aan een superenduro.
Het is het net niet voor op de weg, het is het net niet met supermotard rijden, het is het net WEL voor offroad/roadbookritten en het is het zeker niet op de crossbaan OF je moet echt heel veel ervaring hebben.
Hij is gewoon enorm groot, zwaar en powerfull en straft je onmiddellijk af als je een foutje maakt.
(Toine van Dijk en Peter vd Sluis resp. NK enduro en trial hebben er op gereden op een crossbaantje en zelf Toine zij al dat ie er zowat als een vlag achteraan wapperde.)
Het is niet mogelijk al je motorhobbies op 1 motor uit te voeren.
Wij hebben nu echt gekozen voor het supermotardrijden en hebben 2 Husa's gekocht zonder kenteken en doen met de zware jongens de leuke offroadritten.
Ga anders eens een training offroad volgen bij BMW in Hechlingen (google) daar kun je op alle offroad modellen rijden. Dus de G600 Xchallenge, De F800 gs, HP2 en wellicht die nieuwe 450 crosser.
Gaaf parcours daar.
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 16:00 Onderwerp: |
|
|
Inge,
Bedankt voor je tips en inzichten. Daar heb ik wat aan, daar ga ik nog eens wat op zitten herkauwen.
(By the way: wij hebben elkaar gesproken op de KTM-dag 2006 in Veldhoven. Ik heb je toen nog een folder gegeven van Algarve-offroad. Zij rijden overigens ook met Husabergs).
F.
|
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2007, 20:44 Onderwerp: |
|
|
die keer dat ik dronken was en alle vullingen van de heliumballonnen heb ingeademd om vervolgens ....... laat maar.
Ik weet t niet meer. sorry.
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
|