Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Ik heb dit altijd bij me... |
ja, standaard uitrusting. |
|
40% |
[ 2 ] |
Nee, onzin. |
|
0% |
[ 0 ] |
Alleen op vakantie. |
|
20% |
[ 1 ] |
Alleen op vakantie in Flevoland. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wist niet dat een dergelijke reparatie set bestond. |
|
40% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 5 |
|
Auteur |
Bericht |
Hydrazine

|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 8:20 Onderwerp: Nood reparatie set voor motorbanden..? |
|
|
Heeft iemand al ervaring met het gebruik van een dergelijke reparatie set voor motorbanden? Lijkt mij handig voor op vakantie... of niet?
Heb eigenlijk jaren met zo'n setje rond gereden onder het zadel van m'n GS, maar nooit echt naar omgekeken.
Zag gisteren deze op het internet:
http://www.touratech.com/shops/011/product_info.php?cPath=15_96&products_id=9108
Of zijn er betere oplossingen?
Bedankt alvast voor de reacties! |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 12:01 Onderwerp: |
|
|
Zo'n setje is op een Adventure nutteloos,(je rijdt toch adv aan je avatar te zien?).
Adv banden zit nl een binnenband in, dus een tubeless rep setje heeft dan geen zin
Op vakantie neem ik altijd 2 reserve binnenbanden mee, ook al lukt het me niet om zelfstandig de achterband los van de velg te krijgen.
Maar ook de wegenwacht heeft gegarandaard die maat niet in zijn auto liggen, vandaar dat ik die dan bij me heb  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 14:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb altijd bandenplak bij me (plakkertje, bandenlepeltjes, tubetje lijm, schuurvelletje en een pompje).
Het setje wat je doorlinks is inderdaad NUTTELOOS bij de adv, want dat is voor tubeless.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ik heb altijd bandenplak bij me (plakkertje, bandenlepeltjes, tubetje lijm, schuurvelletje en een pompje).
Het setje wat je doorlinks is inderdaad NUTTELOOS bij de adv, want dat is voor tubeless.
grts |
MOOI ! Da's goed om te weten!
Dan haal ik wel een binnenband op bij de dealer. Moet ik nog een speciale bandenlichter kopen? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Als je het goed wil doen, moet je 2 banden meenemen, alhoewel een 21inch voorband ook wel voor nood achter te gebruiken is.
Verder natuurlijk een setje goede bandenlichters, maar als je die achterband van de originele velg af wilt krijgen, dan moet je wel ervaring hebben
Mij lukte het laatst niet, en dat terwijl ik voor een setje noppenbanden op m'n EXC m'n hand niet omdraai
Ik weet trouwens niet of de nieuwe (bredere) velg van de 990 ook nog uitgevoerd is met die vervelende binnenrand. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Mijn bandendealer is aan't kijken of hij voor mij een drietal professionele bandenijzers op de kop kan tikken. Maar zelfs dan heeft ie idd ook vragen of het wel haalbaar is met handwerk...
Ga volgende week ook een iets groter toertje doen, dat van die binnenbanden is nog geen slecht idee . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb voor mijn straatsetje wielen altijd zo'n bus met schuim bij me die je dan in de band kunt spuiten. Deze rommel maakt het gat dicht en je kunt er mee thuis komen of bij een motorzaak.Voordat je dat spul er in spuit eerst goed kijken of je de oorzaak van je lekke band ook kunt vinden( spijker) en deze verwijderen. Als je dit vergeet maakt die spijker een gatenkaas van je binnenband.
Een handpompje of een paar C02 patronen zijn dan ook wel handig om de band weer op de juiste spanning te brengen.
Het nadeel van dit spul is dat je je binnenband weg kunt gooien en ik zou er niet te lang mee door rijden.
Het beste is natuurlijk gewoon plakken of een nieuwe band er in leggen, maar of dit ook makkelijk is??
Succes
Johan |
|
Naar boven |
|
 |
|