Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2007, 15:30 Onderwerp: ander sproeier? |
|
|
Laatst heeft mijn ktm 950 sm een beurt gehad bij verpalen. Daar vertelde ze mij dat ze de carborateur op de uitlaten kunnen afstellen, andere sproeier en gasnaalden erin. Dan zou me motor veeeel meer vermogen hebben. Ze lieten me daar een doosje van ktm zien met wat dingetjes erin.
Daar heb ik natuurlijk wel oren naar. Het zou rond de 250 euro kosten.
Heeft iemand dit al laten doen en is het wat?
Gr Michael
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2007, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Thanx. Ik had geen idee hoe het heette.
Gr Michael
|
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
|
Naar boven |
|
 |
micwar

Geregistreerd op: 10-11-2006 Berichten: 35 Woonplaats: Den Helder
|
Geplaatst: Ma, 23 Jul. 2007, 11:13 Onderwerp: |
|
|
Nadat ik nieuwe bos dempers had gemonteerd heb ik mijn motor ook bij verpalen opnieuw laten afstellen. Ook omdat ik met koud vochtig weer last had van bevroren carburators. Nadat de kid geinstalleerd werd is dit probleem uit de wereld en is de motor een stuk sterker en trekt ook verder door. Ben er nu onwijs tevreden over.
gr Michel
_________________ Den(k) Helder
DS 185, xt 500, xt 600, xt 750, exc 525, fe 450 en nu de 950 adv. |
|
Naar boven |
|
 |
Baffie
Geregistreerd op: 17-4-2007 Berichten: 33
|
Geplaatst: Ma, 23 Jul. 2007, 15:23 Onderwerp: |
|
|
Ik heb deze kit ook laten plaatsen op mijn SM.
Ik ben er best tevreden over, ik heb dat laten doen bij Sommer. Daar kostte het 200 euro. Best wel een beetje geld maar ik heb er zeker geen spijt van.
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 23 Jul. 2007, 16:51 Onderwerp: |
|
|
correct....€170,- + arbeidsloon. Voor mij eerst maar eens een paar akra's of zoiets.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
michael
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 50
|
Geplaatst: Ma, 23 Jul. 2007, 23:33 Onderwerp: |
|
|
170 euro voor een paar schroefjes? Dat is wat ik in het doosje zag
Meneer Verpalen gaat eerst op vakantie en dan gaat mijn motor onderhanden nemen. Ben benieuwd wat het gaat doen.
Gr Michael
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2007, 11:59 Onderwerp: |
|
|
mja... sproeiers en naalden zijn geen'schroefjes'maar nauwkeurig gemaakt dingen. anderzijds is ook dan 170 euri wel lekker aan de prijs.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Wo, 25 Jul. 2007, 17:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit ook overwogen.
Ik heb speciaal naar Ruud Fredericks gemailt.
Ik heb hem verteld dat ik graag wil dat hij de motor in zijn geheelonder handen neemt en dat hij hem goed wil afstellen.
Hij gaf mij het advies om dit niet te doen. Hij zegt dat de 950 Sm van zichzelf erg goed loopt.
Verschillen zouden amper merkbaar zijn, ook kwa testbank.
Ruud staat toch vrij bekend als erg goede afsteller.
Dan ga ik dar ook vanuit
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 25 Jul. 2007, 17:38 Onderwerp: |
|
|
't is wel zo dat de testbank lang niet alles zegt over hoe een motor daadwerkelijk voelt bij het rijden.
Oppakgedrag e.d. zie je op een testbank niet.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 26 Jul. 2007, 1:42 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: | Ik heb dit ook overwogen.
Ik heb speciaal naar Ruud Fredericks gemailt.
Ik heb hem verteld dat ik graag wil dat hij de motor in zijn geheelonder handen neemt en dat hij hem goed wil afstellen.
Hij gaf mij het advies om dit niet te doen. Hij zegt dat de 950 Sm van zichzelf erg goed loopt.
Verschillen zouden amper merkbaar zijn, ook kwa testbank.
Ruud staat toch vrij bekend als erg goede afsteller.
Dan ga ik dar ook vanuit
 |
wel een raar antwoord voor iemand die er zijn geld aan moet verdienen.
of heel eerlijk.
je leest toch vaak in tests over de KTM, dat er aan de afstelling nog wel
iets kan verbeteren,
zo ook in motormagazine, daarin worden de bmw, de ducati, en de
KTM 950sm R getest, en daar staat letterlijk
de ktm verliest onder de 5000 tpm vrij veel op de andere twee,
de motor niet sterk genoeg is onderin. de afstelling (HET WORDT SAAI)
staat erbij ??? is erg arm bij constante snelheid, bij acceleratie boven de 4500 tpm is het oke. of is het een tandwiel probleem
nu lost een 16 tands tandwiel al wel iets op denk ik, maar een tandje of 3 erbij achter lijkt me ook wel iets. dan krijg je onder de 5000 tpm ook meer trekkracht of zou dit puur een afstellinds probleem zijn
Dr Bean jij had dit toch ook gedaan, met die tandwielen,en heb jij jou adventure al eens op een testbank gehad ??????
|
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Do, 26 Jul. 2007, 9:56 Onderwerp: |
|
|
Ruud is toch vrij bekend met zijn werk.
Geremde en ongeremde testbanken. HIj verkoopt k&n filters sproeiers etc en zijn werk is motors afstellen.
Hij gaf aan dat hij al meerdere 950 heeft getracht te verbeteren. Echter dat het resultaat echt minimaal was.
Tja hij had aan mij zo 400 euro kunnen verdienen, ik vermoed dan ook dat het een eerlijk antwoord was.
http://www.tovami.com/
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
keihin
Geregistreerd op: 20-7-2007 Berichten: 3 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Do, 26 Jul. 2007, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Het siert hem idd om daarin eerlijk te zijn.
Echter, als hij zijn zaak serieus neemt ( en volgens mij doet ie dat ) kan hij ook niet anders. Hij kan wel 400 euro bij je vangen,
maar vervogens zou hij iets moeten leveren wat niet echt een vebetering is....
Blijft wel dat jij graag betere prestatie van je blok wil.
De afstelling is dan misschien niet de enige weg, je zou ook een ander setje carbs kunnen proberen
.... iemand met een 950 daar ervaring mee?
(ikzelf heb dit een paar jaar terug met een ducati gedaan.
kostte wel 900 euro, maar het verschil was enorm. Terwijl de fiets standaard ook niet verkeerd was.)
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 26 Jul. 2007, 19:14 Onderwerp: |
|
|
ik heb geen factory -pro kit erin, want die was er toen nog niet.
Ik heb mijn LC8 (950S 2004) wel ooit laten afstellen en op de bank gehad bij Sommer.
Vóór de afstelling: naalden 1 stand hoger dan normaal, akras, verder standaard
Ná de afstelling: Ander afstelling (met andere sproeiers) en Sommerdoor.
Totale winst op de bank: In de lage toeren ongeveer 3pk, en 5Nm in het lage toerenbereik. geen winst in het hoge bereik.
op de weg (!!): 5 a 10km/h meer topsnelheid, en een veel mooier oppakgedrag onderin. Algemeen rijgedrag was er gewoon een stuk beter door geworden.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
109.89 KB |
Weergegeven: |
329 keer |

|
_________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Do, 26 Jul. 2007, 19:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
|