Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 28 Jun. 2007, 17:41 Onderwerp: Wel of geen sportmapping op 990? |
|
|
Dat is de vraag, zal ik er gelijk met de Akra's sportmapping op laten zetten??
Of voorlopig blijven rijden met de standaard mapping?
Er zijn volgens mij al aardig wat 990 rijders op het forum actief, dus reacties zijn welkom.
Ik heb ook al eens ergens gelezen van rijders die weer "terug" zijn gegaan naar de originele mapping  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
stikel

Geregistreerd op: 25-9-2006 Berichten: 18
|
Geplaatst: Do, 28 Jun. 2007, 18:31 Onderwerp: |
|
|
Hallo Daan,
Naar aanleiding van een stevig benzineverbruik en meningen op dit forum heb ik mijn dealer gevraagd of het mogelijk was de originele mapping terug te downloaden. Navraag door mijn dealer bij de importeur, welke ook de Akra's heeft geleverd, leverde het volgende antwoord op. Akra's via de importeur besteld en geleverd incl. sportmapping handhaven. Indien men het oude mogelijk zuiniger programma terugplaatst kunnen er moeilijkheden ontstaan bij eventuele garantieclaims.
Veel plezier met de nieuwe fiets
Groet Jan |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 29 Jun. 2007, 8:59 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Ik heb de sportmapping erin icm de Akra's.
Hij zuipt als een ketter tov de 950 dat valt me wat tegen
Ik heb begrepen van Sommer en ook uit diverse forum's dat de standaard mapping icm Akra's in sommige gevallen, zoals langdurig achter elkaar met hoge snelheid en toeren over de snelweg de motor te "arm" loopt en dit een kans geeft op motorschade.
Ik wil gewoon absoluut geen discussie hebben als er een probleem zou ontstaan met de KTM dus laat de mapping er lekker in.
Waar ik wel naar uitkijk op termijn is een soort van piggyback ala de Powercommander die in de handen van een expert een betere mapping kan maken die custom-fit is voor de gebruiker en zijn rijgedrag.
Misschien toch eens naar Ruud Freriks in Zeeland ! http://www.tovami.com/ _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2007, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Wat is een stevig benzine verbruik. Momenteel standaard setting en toch al een 1:12-13.
HP |
|
Naar boven |
|
 |
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 12:57 Onderwerp: |
|
|
schandalig verbruik dus.
Sprak pas iemand meet 990 met akra en sportmapping. Verbruik bij sportief gebruik 1 op 8.
Toch blij met m'n 950 die ongeveer 1 op 16 draait. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 13:18 Onderwerp: |
|
|
Licht ook helemaal aan het rechterpolsje hoor
Mijn 990 verbruikt momenteel hetzelfde als m'n 950 (1;14/15
Zet op een standaard 950 een 16tands voortandwiel en Akra's en
ga een beetje aan het gas "hangen" , en hij begint ook te zuipen
Ben eigenlijk niet van plan om gelijk met de Akra's er sportmapping op te laten zetten. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2007, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Nu met Akra's en sport mapping en 16 tands kan ik heen en terug Sommer via de A31 Duistland met tegenwind net 1 op 10 halen. Cruissnelheid ca. 170 - 190km/h. Terug met de wind mee met snelheden 200+ 1 op 12.
Bij normaal gebruik. Veel bochten dus remmen en gasgeven 1 op 11,5. Rustig rijden kan ik met deze setting 1 op 13 halen. M.a.w. mijn GS'en waren aanzienlijk zuiniger.
Ben over een paar weken in het Zwarte Woud. Zal het verbruik eens bijhouden en vergelijken met de GSA'en die er ook bijzijn.
HP |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2007, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Het kan ook anders, toevallig van de week het verbruik gemeten over 350 km woon/werk verkeer hoofdzakelijk snelweg, snelheid 100/120, en een beetje stadverkeer, verbruik 1;17,8
Rij met 16T, Akra's/standaard mapping.
het nut van sportmapping zie ik niet zo, gaat hij alleen maar meer zuipen  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2007, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | het nut van sportmapping zie ik niet zo, gaat hij alleen maar meer zuipen  |
Ik hoop het !
Mocht er een gevalletje "GARANTIE" onstaan aan het blok met de gemonteerde Akra's, hoop ik dat KTM alles voor je vergoed.
....er gaat helaas wel eens iets stuk kan ik je melden, dus ik hou me strikt aan de regeltjes !  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2007, 21:31 Onderwerp: |
|
|
De 950's lopen toch ook niet "te arm" ??, en die zijn zuiniger als een 990 met sportmapping.
Het blok is precies hetzelfde hoor, en nu zou de 990 ineens rijker moeten om heel te blijven.
Het zal allemaal wel loslopen, en ik ben ook geen type die ff een dagje 200-plus gaat rijden op de autobahn  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2007, 8:41 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Het zal allemaal wel loslopen, en ik ben ook geen type die ff een dagje 200-plus gaat rijden op de autobahn  |
Soms heb je van die momenten dat je snel van A naar B wilt. Dan heb je de keuze 'het blik' of toch maar de Adv. En als de Adv ook nog eens ver boven de 200 gaat maar je daar toch gebruik van??
Maar nu zonder gein. Als jij 1 op 16-17 haalt dan is de sportmapping wel echt dorstig. Ben nu aan het testen wat ik met sportmapping kan halen bij 100 -120 km/uur. Hou jullie op de hoogte.
Daan, heb je die 'gangensensor' gemonteerd. Dat was voor mij ook een reden om de sportmapping te laden. Hoefde ik geen gangensensor te gebruiken. Merk je verschil??
HP |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2007, 9:12 Onderwerp: |
|
|
Gangensensor zit er ook op, Akra's trouwens nog maar een paar dagen
brandstofverbruik eerlijk meten gebeurd pas zuiver over 10 tankvullingen of zo, misschien ga ik nog wel "brutaler" rijden, was destijds met de 950 ook zo, en dan gaat het brandstofverbruik ook weer wat omhoog
Die sensor heb ik niets van gemerkt, want die zit er dan ook al vanaf dag1 op, dus verschil heb ik niet kunnen ervaren.
Vooral als je wheelies maakt, dan schijnt het te helpen.
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar die sportmapping is gewoon erg rijk, en waarom??
Als een 950 te rijk staat, dan gaat je dealer ook zitten klooien met naalden en sproeiers, en dan zeurt de importeur niet over wel of geen garantie.
Een dealer die nuchter tegen dat soort zaken aankijkt zal er ook niet moeilijk over doen om Akra's te monteren en de mapping standaard te laten
Heb het eens met Sommer over, ik ben benieuwd. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|