| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 9:05    Onderwerp: Gangensensor-Sport op 990 |     |  
				| 
 |  
				| Iemand al ervaring hiermee? 
 Sommer verkoopt deze sensor voor 45 EURO .
 
 Is eigenlijk hetzelfde als de EPC uitschakelen op de 950 lijkt mij.
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Kappa 
 
  
 Geregistreerd op: 24-4-2006
 Berichten: 162
 Woonplaats: Haalderen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 9:26    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb het ding er op. Doet wat ze zeggen. Bij "normaal" rijden geen verschil. Trek je in de 2e (en 3e) de gashandle tot de stuit gaat het een tikkie harder. Voor de wheely cracks onder ons een lekkere feature. 
 (Ik kan geen wheelies maken,
  dat hupje van het voorwiel mag geen naam hebben. Ik gooi mezelf bij volle acceleratie te veel naar voren en die reflex zit er zo ingebakken. Op de EXC gaat het iets beter maar ook daar blijft het verre van spectaculair) _________________
 Erik
 ---------------
 The ride is the reason. The destination the excuse.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 9:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Kappa schreef: |  	  | 
 (Ik kan geen wheelies maken,
  dat hupje van het voorwiel mag geen naam hebben. Ik gooi mezelf bij volle acceleratie te veel naar voren en die reflex zit er zo ingebakken. Op de EXC gaat het iets beter maar ook daar blijft het verre van spectaculair) | 
 
 Blijven trainen Erik
   
 Hier nog wheelie-tips  http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=198&highlight=wheelie
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Theo.nl 
 
  
 Geregistreerd op: 28-11-2004
 Berichten: 736
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 13:21    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ik heb hem ook,..vanaf nieuw erop,..geen idee of het werkt! 
 Zal wel !
   _________________
 "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond".   (Ayrton Senna)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 16:17    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Heeft brouwer dat geregeld?? _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Theo.nl 
 
  
 Geregistreerd op: 28-11-2004
 Berichten: 736
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 19:17    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Nee,...ikkezelf (via Sommer),...ik heb net als jij de gids met goodies doorgespit !   
 Brouwer heeft er hem opgeschroefd.
 
 Albert dacht dat het duidelijk uit maakte met de proefrit te bemerken !
 _________________
 "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond".   (Ayrton Senna)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 19:27    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| He,  ... had ik dat geweten, dan had ik hem gelijk met dat gashandle op laten sturen   
 Nou ja, dat wordt weer 8 euro extra verzendkosten
   (kan er ook nog wel bij
  ). _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 20:17    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Daan: de gangsensor doet feitelijk hetzelfde als het loshalen van de EPC bij de oude versie: 
 voor milieunormen is het gas in de 2e en 3e normaliter wat gedempt, als je die "sensor" hebt (of eigenlijk niet meer hebt), dan is dat dus weg.
 Beter bij het wheelie rijden idd
   _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Theo.nl 
 
  
 Geregistreerd op: 28-11-2004
 Berichten: 736
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 0:11    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Gaat lukken in 5 minuten in Zwartebroek,....en je merkt er helemaal niets van !         _________________
 "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond".   (Ayrton Senna)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| mike 
 
  
 Geregistreerd op: 16-1-2006
 Berichten: 77
 Woonplaats: 's-Heerenberg
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 10:21    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| help wel degelijk ! op de SM knalde hij constant in de begrenzer op het achterwiel..
 daarna niet meer....
 
 op mij SD komt er ook weer één binnenkort
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| XJR 
 
  
 Geregistreerd op: 21-2-2007
 Berichten: 60
 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 12:23    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ben als het goed is volgende week maandag bij sommer. Zal eens kijken of ik er ook 1 meeneem |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| f@zertje 
 
 
 Geregistreerd op: 19-7-2006
 Berichten: 341
 Woonplaats: Oirschot
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 19 Jun. 2007, 0:25    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| De gangsensor heeft nix met de begrenzer te maken   Hij zal er zelfs vlugger inlopen doordat je meer vermogen hebt
 
 Het enigste wat hij doet is =aangeven dat je in 2, neutraal of 3 zit.
 hierdoorgaan :
 -bij de 950 carbs de gasschuiven wat rustiger omhoog , dus minder vermogen= minder geluid
 -bij de 990 modelen de secundaire gaskleppen minder ver open, dus  ook minder vermogen= minder geluid
 
 Je kan goedkoper de 2 draden in de gangsensor los maken die aangeven dat je in 2 en 3 zit
   of bij de 950 je epc verwijderen de pijpjes op de cards afdoppen.
 
 .................................................................. Kortom weggegooid geld
 _________________
 GS 1200LC rally 2018
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 19 Jun. 2007, 9:31    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | f@zertje schreef: |  	  | 
 Je kan goedkoper de 2 draden in de gangsensor los maken die aangeven dat je in 2 en 3 zit
   
 | 
 
 Maarrrrr.. ik heb ergens op het forum gelezen dat je dan wel kostant een storingslampje te zien krijgt, en dat wil niemand
   
 Oplossing.... een dummysensor, en dat is de versnellingsbak sensor "sport"
   _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |