Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wilfred
|
Geplaatst: Zo, 10 Apr. 2005, 10:38 Onderwerp: |
|
|
Zit eigenlijk nog steeds te wachten op die demo. Is het geen aardig idee (Dr Bean) om hier inderdaad eens iets voor af te spreken. Is misschien ook leuk ook, om de mensen van dit forum eens te spreken.
groet Wilfred
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2005, 20:03 Onderwerp: d |
|
|
Speeltje van Schradt om de scorpion los van de velg te krijgen!
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Do, 12 Mei. 2005, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Ik doe mee met die plakdemo!
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 13 Mei. 2005, 2:15 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Ik begrijp dat iedereen met binnenbanden rijdt. Dit zijn dan als het goed is noppenbanden?!
Ik heb nl. tublessbanden standaard gemonteerd zitten. Hiervoor neem ik dan een opblaasset met plug mee. Wel krijg ik straks Karoo's met binnenbanden. Dus zal ik ander noodmateriaal mee moeten nemen.
Hoe groot zijn die bandenlichters en welke plakmiddelen zijn ok? Kan ik gewoon mijn Rema tiptop setje van de fiets gebruiken om te plakken??
Newbie...
ps in 4 jaar nog NOOIT een lekke band gehad, weet niet wat het is?! |
tubless banden op een lc 8 ????????? dit zijn wel spaak wielen, zit toch altijd een binnen band in, of ben ik nie mee
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 13 Mei. 2005, 9:29 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Tutu schreef: | Ik begrijp dat iedereen met binnenbanden rijdt. Dit zijn dan als het goed is noppenbanden?!
Ik heb nl. tublessbanden standaard gemonteerd zitten. Hiervoor neem ik dan een opblaasset met plug mee. Wel krijg ik straks Karoo's met binnenbanden. Dus zal ik ander noodmateriaal mee moeten nemen.
Hoe groot zijn die bandenlichters en welke plakmiddelen zijn ok? Kan ik gewoon mijn Rema tiptop setje van de fiets gebruiken om te plakken??
Newbie...
ps in 4 jaar nog NOOIT een lekke band gehad, weet niet wat het is?! |
tubless banden op een lc 8 ????????? dit zijn wel spaak wielen, zit toch altijd een binnen band in, of ben ik nie mee |
1 bericht verder kun je lezen dat tutu zich vergist heeft
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 11:14 Onderwerp: |
|
|
Kom ik vanochend in vol ornaat in de schuur, achterband leeg. Gisteren niks gemerkt en stond op de bok. Zie ook geen glas/spijker.
- wat kan het zijn?
- is een nieuwe binnenband wijs? en wat is de maat? Zie nergens ergens info,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 11:28 Onderwerp: |
|
|
Ha Koen, domme pech dus.
Ik heb altijd een setje biba's in voorraad (18/21 Inch) temeer omdat die ook in m'n exc passen, en omdat heel veel motorzaken die maat niet zomaar in voorraad hebben.
Bij een ktm-dealer maak je natuurlijk de meeste kans, en een crosszaak ook, 18/21 zijn tenslotte "cross" maten.
Gewoon de maat opgeven wat op de buitenband staat, dan weten zij wel wat er in moet
Heb je geen ervaring.....niet zelf gaan doen, ikzelf draai m'n hand niet om aan een band omleggen op m'n exc, maar op de 950/990 kreeg ik het niet voor elkaar om de band van de velg los te krijgen.
Ik zou zeggen, wiel er uit, en met het wiel naar de motorzaak.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Dank Daan,
maakt de breedte van de velg nog uit (2004)? En het type/merk binnenband?
weer bedankt,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Koen, op de buitenband staat ook de breedte, gewoon dat opgeven, dan weten zij wel wat er in moet/kan.
merk? ik weet het niet, vraag ik nooit naar, het is maar net de vraag welk merk zij in huis hebben, er bestaan ook dikwandige biba's worden veel gebruikt door enduro/rally rijders, minder kans op lek rijden.
Die zijn echter wel onhandiger om als reserve mee te nemen op vakantie of zo (slecht klein op te vouwen).
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 11:56 Onderwerp: banden lichten |
|
|
Tsja,
En deze jongen dacht ook even zijn bandje te verwisselen (nopjes waren versleten achter). Oei Oei wat een zweet heeft me dat gekost. Die rand is idd echt killing, maar uiteindelijk wel gelukt, vraag me alleen af hoe dit tijdens de OER te doen. Wat ik wel wil, want ben wel van plan gewoon biba's te houden ipv bib mousse.
Ook het ventiel erin pielen is iets wat lastig zal zijn tijdens de OER, maar daar is dus een hulpmiddeltje voor. Dit is me zonder gereedschapje wel redelijk makkelijk gelukt.
Ook het erop leggen is niet moeilijk, maar je kan het jezelf erg moeilijk maken door geen glijmiddeltje te gebruiken heb ik gemerkt, beetje zeepsop en de band floept er zo op, zonder bandenlichters.
Ik teken ook voor een middagje of ochtendje bandje lichten, maar dan wel in combinatie met een bagger ritje...
Onno
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 12:15 Onderwerp: |
|
|
Tja, die rand van de standaard velg is echt "killing" , als ik serieus terrein zou rijden met de lc8 zou ik die rand over een lengte van een paar cm wegfrezen, en merken aan de buitenkant, zo weet je waar je moet beginnen met er af drukken
(of exel velgen kopen).
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 14:17 Onderwerp: |
|
|
ik heb niet echt problemen gehad om de banden (standaard Pirelli en TKC 80) van de velg af te halen (en er weer op te leggen). Kost wel wat zweet druppels maar met 3 lange bandenlichters en vloeibare zeep gaat het prima. Zit de band echt vast in de velg, kan je met een lijmtang deze los duwen.
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 14:27 Onderwerp: |
|
|
Met de poot van de zijstandaard in de rand en het gewicht van de motor inclusief mijn 100kg kwam de band nog niet los,
en met een gewone lijmtang gaat dat ook niet lukken kan ik je verklappen, of het moet een speciale zelfgemaakte zijn zoals een paar postings terug staat (foto).
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2009, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Zorg iid dat je een dikke BMW boxer bij hebt, laatst ook een lekke band en thuis geplakt met dikke plakkers voor de tractor en lkw.
Band eraf is met zo'n boxer in de garage makkelijk, het was mijn eerste keer om te proberen, vaak gezien op forums en nu zelf eens gedaan in rustige omgeving.
Je moet de zijstandaard eerste net naast de velg zetten en als die wat ingedeukt is met de platte kant tussen velg en band duwen, BMW doet dan de rest en met een knal schiet hij van de velg.
Grootste probleen vondt ik het beschadigen van de velg met de banden lichters (gedore 400 mm), nu was dit een aluminium velg zonder coating, maar die krassen is toch zonde
Daar zijn wel hulpstukjes voor (louis.de) en die maar eens mee laten komen.
Bij het plakken maakte ik ook maar aan 1 kant de band los van de velg, om zo de binnenband ertussen uit te wringen, weinig ruimte dus
Maar het is om te doen, daarna met zeep en de bandenlichters de zaak weer in de velg gelegt en op gepompt.
Voordeel van een binnenband is dan dat je niet extreem veel lucht nodig hebt om hem in de velg te laten springen, je hebt immers geen lek verliezen zoals bij een tubles band, al met al voor de eerste keer een 1/2 uurtje werk.
Op vakantie hebben we allemaal een spuitbus bij en die werkt iig bij TT en TL banden, veel makkelijker
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
|