Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dude
Geregistreerd op: 31-5-2007 Berichten: 4
|
Geplaatst: Vr, 1 Jun. 2007, 19:33 Onderwerp: SM Problemen |
|
|
Hoi,
Newbie hier,ben brits dus mijn gescheeven nederlands is niet so goed.
Ik heb mijn SM bijna 4 weken nu,in het begin goed maar ik was an het in rijden.Dan net voor het eerste beurt begon het staionaire lopen hoog te zijn en zakt langzaam terug tot zijn stand.Normal dacht ik (mijn eerst nieuwe motor}alles moet nagekijken eerste beurt.Een ochtend begon het te poppen staionair te hoog en bang bang bang tussen door.Gelijk naar mijn dealer en hij heeft het tijdelijk opgelost,had nog waat kilometers te maken
voor eerste beurt.KTM oplossing fles carb cleaner in de tank en rijden voor een week,zie als het beter wordt.Heb ik ook gevraagd an dealer kan mijn blok schaade oplopen zo.Nee,man bij KTM technijsdienst zegd van nee. Niet meer goed te krijgen,nieuwe carbuerettors komen volgende week.Met schoonmaken zie ik een bout uithangen achter cylinder,kijk van recht kant,eerste imbus dat houdt cylinder an kop.Uilaat achter toont ook hitte tekens,zo als het arm an het lopen is geweest,achter cylinder dat is en beetje te zien maar niet zo veel als achter,weet ik dat het achter pijp zou itzije heeter worden dan dan voor.Heb ook starter coupling probleem gehad,opgelost bij dealer.
Het geeft mij alleen en gevoel van wat komt next,heb ik een maandag motor gekocht.Heb alleen motorijbewijs,en zit erop 12 maanden per jaar, ben mijn bijna heel leven op motors geweest,en ben geen jonger meer,wel in hart en geest,een dag zonder wheelie of stoppie is niet goed,vorige motor,BMW R1100 GS, maar ik had meer verwacht van mijn absolute droom motor .Heb de motor gevolgd vanaf het begin ,maar ff wachten zie wat voor problemen er zijn? Maar klint helamaal perfect,en nu dat ik deze site heb gevonden,dankzij mijn dealer,(heb ook de motor niet van hem gekocht, hij is zeer hulpzaam en KTM orange door en door).Weet ik dat ik niet alleen ben,fantastist internet eh!
Ff daarbij,Ben gek op supermto,stunten en"Kinky KT my SM babe"Zij wil nu wel gaan,maar hoest en splutterd tussen door,dus ik ben tot nu toe heel hoog maar nu zakt het snel af met mijn gevoelens voor KT.
Maar niuewe carbs en wie weet,en alleen de bout ook nog..Liefst niuewe blok en carbs,bijna vergeten ltr olie eerste 1000 km.Km stand nu 2707 vorige week 400 ml olie bij gedaan
Grtoetjes
Dude
|
|
Naar boven |
|
|
Dude
Geregistreerd op: 31-5-2007 Berichten: 4
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2007, 13:18 Onderwerp: |
|
|
Er wordt weldegelijk loctite gebruikt, maar niet op altijd en op iedere bout (dat is ook niet nodig).
De bout die je laat zien is functioneel eigenlijk niet nodig(!): KTM gebruikt deze bout om de cilinderkop op de cilinder vast te zettenvoordat het HELE spul op het Carter gemonteerd wordt. Omdat daarna dus de cilinder en kop in 1 keer met de doorlopende cilindertapeinden vastgezet worden, komt de spanning van die bout af, en loopt ie vaak los.
Misschien is die constructie niet zo ideaal, maar het kan ook niet zo veel kwaad (er gaat niks stuk verder).
De bout weer goed vastzetten is lastig, omdat je er vanonder slecht bij kan (je moet een ingekorte imbus hebben denk ik), maar dat is het probleem van de dealer.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|